ایسنا نوشت:

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هنوز پایه و اساسی برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه در چارچوب مذاکرات بین گروه 1+5 و ایران درباره برنامه هسته‌یی‌ تهران فراهم نشده است.

 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر نیاز به نشست وزیران امور خارجه در چارچوب مذاکرات گروه 1+5 و ایران به وجود آید، ما هیچ مشکلی برای برگزاری آن نمی‌بینیم، اما لازم است که برای این دیدار دلائل وزینی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما هنوز بر این عقیده هستیم که مذاکرات باید در قالب سابق یعنی در سطح معاونین وزیران امور خارجه ادامه پیدا کند.

گروه 1+5 متشکل از پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به علاوه آلمان از سال 2003 میلادی به همراه آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان این است که ایران کارهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

مذاکرات قبلی درباره برنامه هسته‌یی ایران در تاریخ 14 آوریل سال میلادی جاری پس از بیش از یک سال وقفه در استانبول از سر گرفته شد و آخرین دور مذاکرات در روزهای 5 و 6 ماه آوریل سال میلادی جاری (16 و 17 فروردین ماه) در آلماتی در قزاقستان برگزار شد.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =