تسنیم نوشت:

 صادق زیباکلام استاد دانشگاه و قدیری ابیانیه بعداز ظهر امروز در دانشگاه شهید بهشتی با موضوع رابطه با آمریکا با یکدیگر مناظره کردند.

زیباکلام در ابتدای این مناظره گفت: ما 34 سال است که با آمریکا دشمن هستیم و دشمنی با آن ادامه دارد. امروز هم که می‌خواهند یک تغییر و تحولی در این زمینه ایجاد کنند، جریان راست قرص و محکم مقابل این تغییر ایستاده است. همان چیزهایی که از برنامه‌های صدا وسیما و کیهان پخش و منتشر می‌شود در این راستاست.

وی افزود: من از کسانی که با تمام وجود از تداوم دشمنی با آمریکا استقبال می‌کنند، می‌خواهم تنها یک مورد و یک نمونه مطرح کنند که نشان دهنده این باشد که دشمنی ما با آمریکا منفعت و سود به همراه داشته است. من در برابر یک مورد آنها 2 جین مورد مطرح می‌کنم که دشمنی ما با آمریکا تیشه به ریشه منافع ملی ما در حوزه‌های مختلف آورده است.

وی افزود: بخشی از مسائلی که در رابطه با آمریکا درباره ایران مطرح می‌شود اساسا دروغ است و بخشی از آن نیز تحریف شده است. مانند مدال دادن به ناخدا راجرز کاپیتان کشتی که ایرباس ایران را هدف قرار داد.

زیباکلام درباره حادثه طبس نیز گفت: چند هلی‌کوپتر باری برای نجات آمریکایی‌هایی که در سفارت آمریکا دستگیر شده بودند به ایران آمدند و این در حالی بود که در دولت آمریکا بیش از نیمی از افراد مخالف این اقدام بودند و آن را اقدامی افسانه‌ای می‌دانستند، اما به اصرار کارتر و فشار افکار عمومی این نقشه عملیاتی شد و نتیجه آن برای همه مشخص است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه من و شما نظامی نیستیم که بخواهیم اینگونه با یکدیگر بحث کنیم، گفت: قاعدتا حمله نظامی را نمی‌توان با چند هلی‌کوپتر باری انجام داد. بنابراین نمی‌توان گفت هدف واقعی آنها حمله نظامی بوده است.

زیباکلام درباره ضبط اموال ملت ایران توسط دولت آمریکا نیز گفت: ما هر چه دارایی در نزد آنها داشتیم پس از نشست الجزایر پرداخت شده است و درباره مدال ناخدا راجرز نیز باید گفت کمیته ویژه این حادثه در آمریکا هزاران ساعت شرایطی را که منجر به رفتار راجرز شده است را بررسی کرده‌اند و اینکه آیا او حق این مسئله را داشته است یا نه.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: معتقدم به جای بحث‌های بدون نتیجه چندین مسئله را مطرح کنیم 1- نشان دهید چگونه منافع ملی ایران طی این چند سال از بین رفته است و اینکه کشورهایی مانند ترکیه، برزیل و... که از ما در سال‌های گذشته عقب بوده‌‌اند، امروز کجا قرار گرفته‌‌اند.

زیباکلام با بیان اینکه آمریکاستیزی مسئله‌ای است که باید آن را ریشه‌یابی کرد، گفت: باید بررسی کرد که آمریکاستیزی از کجا شروع شده است و براساس شواهدی آمریکا ستیزی محصول تفکر و سیطره ادبیات مارکسیستی بود که در کشور ما رواج پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: این فکر عقب افتاده است که فکر کنیم در روزی که شاه ایران را ترک کرد، همه ارتش ایران یک دست موافق رفتن او بود، در حالی که عکس‌های آن وجود دارد که برخی از فرماندهان نظامی به شاه التماس می‌کردند که اجازه دهد مردم را سرکوب کنند، اما شاه تصمیمش را برای رفتن گرفته بود، زیرا فکر می‌کرد آمریکایی‌ها نمی‌خواستند او باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ما اگر با آمریکا ارتباط داشته باشیم، با اسرائیل که خط قرمز ماست چگونه رفتار خواهیم کرد، گفت: اسرائیل خط قرمز و مشکل ما با آمریکاست، اما باید پرسید چه کسی این ماموریت و مسئولیت را به ما داده که باید اسرائیل را از بین ببرید.

زیباکلام گفت: آیا این ماموریت توسط حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به ما سپرده شده است؟ در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس و رهبری برنامه‌ای برای نابودی اسرائیل ندارند، اما همواره رفتار و اقدامات به گونه‌ای بوده است که نشان دادیم که ما قصد نابودی اسرائیل را داریم و همین مسئله باعث عدم اطمینان و اعتماد به ایران در عرصه بین‌الملل شده است.

زیباکلام در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی که اخیرا مطرح می‌شود آمریکا صداقتش را به ملت ایران نشان دهد، گفت: مگر در نیویورک آقای اوباما گفت که گزینه‌های نظامی را از روی میز برداشته است و یا آقای روحانی اعلام کرد که غنی‌سازی را ادامه نخواهیم داد که برخی مطرح می‌کنند که حالا نوبت آمریکاست و باید آنها اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

وی در همین زمینه افزود: رئیس جمهور ایران امسال در نیویورک بعد از 8 سال با ادب صحبت کرد و طرف‌های مقابل او نیز با ادب صحبت کردند و پس از 8 سال مجلس را ترک نکردند.

زیباکلام در پایان با بیان اینکه من عنوان نکردم که ایران در صدد ساخت سلاح هسته‌ای است، گفت: کشوری که به توانایی غنی‌سازی اورانیوم برسد می‌تواند آن را افزایش دهد و ایران امروز به توانایی غنی‌سازی 20 درصد رسیده است و غنی‌سازی 90 درصد برای سلاح اتمی لازم است که ظرف چند ماه و یا یک سال می‌توان به آن رسید. من عنوان کردم که ما غنی‌سازی 20 درصدی را داریم.

/29212

کد خبر 317619

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abm IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    33 4
    واقعا عالی .حرف با منطق جواب نداره
  • روحيه A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    13 0
    آقاي زيبا كلام ، با فرض محرز بودن سخنان فوق پس چرا از داخل اينقدر اظهارنظرهاي متناقض و متفاوت ميشنويم ؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    12 2
    مناظره بوده یا سخنرانی؟ از طرف مقابل هیچ حرف، سوال یا جوابی نیست!
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    22 2
    اقای زیبا کلام فقط یک دلیل می تواند داشته باشد و آن هم این است که برای بعضی ها بهتر است ایران تا ابد در تحریم و انزوا قرار داشته باشد!!!!!!
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    21 5
    اگر اجازه می دادند آقای زیبا کلام همین حرفها رو در صداو سیما مطرح کنند خیلی از اونهایی که امروز نادانسته شعار مرگ میدهند نظرشان عوض شود
    • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      0 1
      د‌ِ مسئله همينه ديگه:"اجازه" بعضي حرفها اجازه ي بيان دارند بعضي نه
  • امیر بهادر IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    14 2
    من دانشجوی دانشگاه شهید بهشتیم در مناظره امروز اقای زیبا کلام به طور کامل استدلال های اقای ابیانه و کیهانیون را زیر سوال برد اما فقط خبرگزاری های خاص مثل فارس و تسنیم این مناظره را به نفع خودشون پوشش دادند از خبر انلاین میخوام یه کم فعال تر عمل کنه جای رسانه های بی طرف مثل خبر این جاهاست که حس میشه
  • کاکتوس A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 15
    وکیل مدافع سز سخت امریکا !!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      0 0
      اشتباهی مثبت شد
  • امین IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    14 2
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • بی‌سواد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    14 4
    یه پیشنهاد: ما 35 سال با آمریکا رابطه نداشتیم حالا بیاییم و 35 سال با آمریکا رابطه برقرار کنیم بعد این دو دوره را با هم مقایسه کنیم که چیکار کنیم. چه ایراد دارد از این روش تجربی استفاده کنیم؟ ضمنا من که آرزوم اینه با آمریکا رابطه داشته باشیم تا به جای پراید ماشین درست و حسابس سوار بشیم و سایر موارد. خبرآنلاین اگه مردی و اهل سانسور نیستی (که هستی) منتشر کن
  • اسکندر A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    10 1
    سوالاتی در این نشست از جانب آقای زیبا کلام مطرح شده که در واقع سوال بسیاری از مردم نیز می باشد ، از امریکا ستیزان محترم می خواهیم بدور از سفسطه و شعار به این سوالات جواب منطقی و دقیق بدهند جهت تنویر افکار عمومی..!
  • مقدم IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    16 3
    آقای زیبا کلام اگر چه نظراتی مغایر رهبری دارند اما بسیار منطقی و منصفانه صحبت کردند. به نظر من آنهایی که مخالف ایشان فکر کنند بسیار متعصبانه و طالبانی فکر می کنند.
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    فساد دزدی و اعتیاد سه دشمن اصلی ایران همکنون هستند
  • ایرانی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    11 1
    کاش همه مثل شما فکر می کردن. شیر مادرت حلالت باشه
  • امین IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    جانا سخن از دل ما می گویی ادمایی که صلاح خودشون رو نمی دونن ......... واثعا زیبا کلام هستین
  • امير A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 1
    يعني ابيانه هيچ حرفي نزد ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    چهار کلوم حرف عاقلاه
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 0
    فقط یک چیز به آقای زیباکلام میتونم بگم ایول همین
  • ناشناس KW ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    10 1
    دمتان گرم آقای زیبا کلام. الحق که حرفهای نگفته را گفتید و کاش عده ای بشنوند ، درک بکنند، ای صد افسوس..
  • امین1 IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    متاسفانه نگاه عقلای ما ازهردوطیف غلط است تازمانی که ازیک طرف دوستی باامریکا عامل موفقیت ما و یا در مقابل دشمنی باآمریکا عامل موفقیت وپیشرفت معرفی می شود ما دائما ضررمی کنیم بعد از جنگ جهانی دوم ژاپنی ها نه به دشمنی ادامه دادند ونه دست دوستی دادند آنها باخودباور ی از یک سو وبا برطرف کردن دشمنی ها وماجراجویی های قبلی از تجربه های بشری استفاده کردند وباتلاش وکار بی وقفه خود را به جهانیان تحمیل نمودند وراه درست هم همین است
  • حافظ IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 0
    چرا امریکایی ها میخواستن شاه بره؟؟!!!
  • gh IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 15
    این اقای زیبا کلام معلوم نیست کدوم طرفی پرت وپلا زیاد میگه کی اینو کده استاد دانشگاه
    • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      0 0
      قرار نیست طرف کسی باشه به این معنی که هر چی طرف خودش گفت قبول کنه و هر چی طرف مقابل گفت قبول نکنه آدم باید طرف حقیقت باشه اگر طرف مقابلش درست میگه اونو قبول کنه.
  • امیر شهرام GB ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    جانا سخن دل کل ملت گفتی حلالت باد
  • افشین IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    البته دکتر مثل همیشه خوب صحبت کرده. اما کاش برای جلوگیری از سو برداشت صحبت های آقای ابیانه رو هم اضافه می کردید.
  • بی نام EU ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    اگه بخشی از حرف دل ما از زبان افرادی مثل دکتر زیباکلام زده نمی شد حتما تا حالا سکته کرده بودیم!!!
  • حسین A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    از این که بعضی وقت ها دوباره یک نقد منصفانه و عالمانه می شنوم احساس می کنم هنوز مغزم کار می کنه ؟و هنوز ایرانی و تفکرش یک چیز دیگه است
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    تمام منطق وکلام مخالفان رابطه را که جستجو کنیم بعید میدانم بیشتر از 20 جمله باشد که آن هم به شکل ناراحت کننده ای تکراری تقلیدی و کپی کارانه است
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 9
    یک سوال زیباکلام ایرانیه یا اسراییلی یا آمریکایی؟
  • omidss IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    خداروشکر کسانی مثل آقای زیبا کلام هستند که جرات کنند حرف دل مردم رو بزنن
  • منصور نوين IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 2
    " بخشی از مسائلی که در رابطه با آمریکا درباره ایران مطرح می‌شود اساسا دروغ است و بخشی از آن نیز تحریف شده است. مانند مدال دادن به ناخدا راجرز کاپیتان کشتی که ایرباس ایران را هدف قرار داد." حال مدال داده يا نداده كشتار مسافرين كه انجام شده اصل قضيه رو رها كردي چسبيدي به فرعش؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    درود خدا بر شما باد استاد. براستی که کلام شما زیباست. شما حرفهایی را زدید که سالهاست بر روی دل مردم مانده است......... شعار ما فقط همین است: درود بر ایران و زنده باد زندگی.
  • آبين PL ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    قربون آدم چيزفهم
  • علی EU ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 0
    تعجب میکنم که آقای زیبا کلام گفتن آمریکا همه داراییهای ماروداده،ما کلی پول بلوکه شده توحسابهای آمریکا داریم،هرچندبقیه حرفاش کاملا حرف حسابه،و همیشه به خاطرجراتش دربیان نظراتش تحسینش میکنم..سوال اینه،مگه انگلیس،فرانسه،شوروی والان روسیه، وخیلی دیگه از کشورهای دنیاازاسراییل حمایت نمیکنن؟پس چرابااونارابطه داریم؟چراهمش این دوتاموضوع روبه هم گره میزنیم؟تازه اگررابطه خوبی باآمریکاداشته باشیم میتونیم بالابی کردن بهشون فشاربیاریم درموردمساله فلسطین واین به نفع مردم فلسطینه.
  • محمد سعيد FI ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 2
    خداوند متعال انشاالله همه اين دوستاني كه مثل آقاي ابيانه فكر ميكنند را به راه راست هدايت كند .
  • امير IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 1
    آقاي زيبا كلام ١٠٠٠ تا مناظره ديگه ام داشته باشيد افراد متحجر نخواهند فهميد ،
  • بی نام GB ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    کسانی که در تحریمها خون مردم را در شیشه کردند و از همین شرایط ارتزاق می کنند و گرین کارت می گیرند! مخالف رابطه اریان و آمریکا هستند و من به سهم خودم به شدت طرفدار رابطه با آمریکا هستم
  • reza RS ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 0
    الحق که زیبا کلامی
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 2
    من خود زیباکلام رو دوست دارم. ولی در مورد هواپیمای مساربری ایران کاملا حرفاش بی پایه و مزخرف هست. و در مقام دفاع از اون ناخدای جنایتکار آمریکایی ظاهر شده. (خبر چاپ کن!!)
  • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    جناب زیباکلام من خودم طرفدار برقراری رابطه با امریکا بر پایه احترام متقابل هستم. ولی شما طوری حرف میزنید انگار سخنگوی کاخ سفید هستید. واقعا نیاز دارید که دلایل دشمنی با امریکا رو ریشه یابی کنید؟ یعنی کودتا بر علیه مصدق رو فراموش کرده اید؟ هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران رو فراموش کردید؟ اهداء جایزه به ناخدای اون ناو رو تکذیب میکنید؟ 35 سال تحریم شدید اقتصادی رو فراموش کردید؟ بلوکه شدن اوال ایران رو که تا به امروز هم ادامه داشته تکذیب میکنید؟ کمک همه جانبه به صدام و تحریم تسلیحاتی ایران توسط امریکا رو فراموش کردید؟
    • بی نام A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      9 10
      دقیقا. متاسفانه زیباکلام کاملا از عقلانیت و اعتدال خارج شده. داره در توجیه رابطه با امریکا خیلی افراطی عمل میکنه.
    • محمد US ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      6 3
      من اینو قبلان هم گفتم اما خبر اونلاین چاپ نمی‌کنه. به هر حال...وای به حال اون مملکتی که دو نفر آدم که فارسی هم حتا بلد نبودن با ۵۰۰۰ هزار دلار بتونن سرنوشت یه مملکتو برای شصت سال عوض کنن و شما هم همهٔ مشکلاتو از اون بدونید. آقای بیا‌نام شما میری تواین سفارت آمریکا که خاکش محسوب می‌شه سفیرو غیرو گروگان میگیری برای چند ماه می‌خوای اونا عاشق بشیم و ابروت برن. همین ۲ روز پیش تواین نماز جمعه از روی عکس اوباما رو زمین رعد شدن. تا چه اندازه توهین!!!!
    • بی نام A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      5 3
      دوست عزیز خوب همه این هایی که شما می گی اثرات دشمنی با امریکاست اگر ما با امریکا دشمنی نمی کردیم این اتفاقات هم در کار نبود....
    • majid A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      32 63
      اینایی که منفی میدن نکنه ضد مردم ایرانند نکنه این موارد جعل تاریخه
    • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      6 4
      شما احتمالا حسین شریعاتمداری نیستی؟؟؟؟؟؟؟
    • حسين IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      8 2
      آمريكا با بمب اتمي به ژاپن حمله كرد. آمريكا 20 سال ويتنام را بمب باران كرد. ايران و عراق هم 8 سال باهم جنگيدند هيچكدام از اين كشورها الان نتنها با هم دشمن نيستند بلكه بهترين روابط را نيز دارند
    • داش FI ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      2 14
      تمامی این موارد اتفاق افتاده ولی کم کم برای اون هایی که بعد از انقلاب بوده ببینید چه تعدادی از این موارد به خصومت بین دو کشور بر میگردد؟ اگه رابطه ایران و آمریکا هم مثل ایران و شوروی بود ایا اون حمله به هواپیمای مسافربری اتفاق می افتاد؟ ایا به صدام حسین کمک تسحیلاتی میشد؟ همینجور برای تحریم اقتصادی. امریکا هم از تحریم اقتصادی ایران سودی نمیبره ولی حاضر هست از لحاظ اقتصادی ضرر بده ولی به ایران هم فشار اقتصادی بیاره برای اینکه ضرر اقتصادیش برای امریکا چندان زیاد نیست ولی مردم ما کمرشون شکسته زیر فشار تحریم های خارجی و نابسمانی داخلی. وقتی به دشمنی بر میخیزیم به کشوری با قدرت امریکا که واقعا جهانخوار هست باید انتظار داشته باشیم که با دشمنی جواب بگیریم
    • علیا IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      4 2
      چرا چشممون رو به واقعیت میبندیم؟ درسته خیلی از منافع اقتصادی ما از بین رفته. اما ما از اولشم میخواستیم جوری نباشه یه روزی رهبر این کشور از ایران بره چون آمریکایی ها نمیخوان اون رهبر بر مسند قدرت باقی بمونه. اصل حرف ما اینه که باید جوری با آمریکا رابطه داشته باشیم که خودمون تعیین کنیم کی بمونه و کی بره. نه مثل رفتن شاه که وقتی میره که حس میکنه آمریکا دیگه نمیخوادش. این باعث شده ما به آمریکا بد بین باشیم. سایت آقای هاشمی رو بخونین. به نقل از رهبری اومده که ما مشکلی با ارتباط اقتصادی و حتی سیاسی با هیچ کشوری در جهان نداریم. اما در صورتی که ما خودمون برای خودمون تصمیم بگیریم و نه اینکه اونها بخوان به جای ما تصمیم سازی کنند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      8 6
      "چند هلی‌کوپتر باری برای نجات آمریکایی‌هایی ......" آره جناب زیبا کلام اومده بودند هندوانه بار بزنند
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      4 1
      همونطور که عرض کردم من خودم خواهان بر قراری رابطه بر پایه احترام متقابل هستم. میدونم که منافع ما با چنین رابطه ای تامین خواهد شد. اما این که جناب زیباکلام وانمود میکنه که ریشه های این دشمنی رو نمیدونه توهین به شعور ایرانیان است. ایشون ریشه ها رو میدونه. سعی در توجیه اقدامات ضد ایرانی شصت ساله امریکا را نمیشود روشنفکری دانست.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      0 0
      نه دوست من. نه تنها من حسین شریعاتمداری نیستم. بلکه شدیدا به اتهام پراکنی های ایشون بر علیه بعضی افراد بسیار شریف این مملکت از جمله اقای خاتمی و دکتر ظریف معترض هستم. من با افراطی گری مخالفم. چه از جانب افرادی مانند زیباکلام باشه چه از جانب افرادی مانند شریعتمداری. میگویند که با عراق دوست شدیم که 8 سال باهاشون در جنگ بودیم. بله این اتفاق افتاد چون عراق دچار تغییرات اساسی شد و سیاست های ضد ایرانی عراق به پایان رسید. ما ثابت کردیم که میتونیم ببخشیم. امیدواریم امریکا هم به سیاست های ضد ایرانیش پایان بده. اون موقع در دوستی باز است. ما نمیتونیم یک طرفه خواهان دوستی با امریکا باشیم. اونها هم باید بخوان. نمیشه زیر فشار تحریمهای امریکا له شد و امریکا رو دوست داشت.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    71 3
    تنها ملاک باید در برقراری رابطه باید منافع ملی و منافع کشور باشد اگر دشمنی با آمریکا به منافع ایران کمک می کند ادامه دهید ولی اگر این دشمنی آب به آسیاب کشورهای عربی همسایگان روسیه چین هند و کشورهای دیگری که دارند سود میبرند بریزد باید در ایرانی بودن خود شک کنید
  • حسن A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    65 9
    دوستان در این چند سال آنقدر ادبیات عامیانه بر جامعه حکمفما شده که اینک که فردی با دلیل و برهان و از موضع کارشناسی نظری متفاوت با عقیده ترویج داده شده سخن بگوید سریعا برچسب ضد انقلاب ، پایمال کننده ارزشها ، عامل استکبارو ... میخورد بیایید کمی منطقی باشیم
  • مهدی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    1 0
    34سال دشمنی جز بدبختی مردم بزرگ ایران چیزی نداشت(یکی اوضاع اقتصاد و تورم های سالیانه 30درصد). ایران اوضاع اقتصادیش ،فرهنگی، امنیتی و ... بدتر شد ولی آمریکا بزرگتر شد و تمام دنیارو گرفته شک نکنید که کسایی که مخالف ارتباط دوستانه با آمریکا هستند حافظ منافع صهیونیسم،اعراب دشمن ایران(نه همه)والبته خودشون! هستند. پس دست به دست هم دهیم به مهر میهن خود کنیم آباد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    1 0
    هر کس وطن پرسته و خدا رو در همه حال در نظر می گیره.همیشه به عقلش رجوع می کنه و میبینه دوستی با آمریکا هیچ مشکلی نداره.از زیبا کلام هم ممنونیم که با شجاعت سخن گفتند جهت منافع مردمشون.
  • بهرام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    2 0
    اقای زیبا کلام درست میگن مخالفین آمریکا کمونیست ها سابق هستد با چهره ای استتار شده ودربست در خدمت روسیه
  • قاسم IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    5 0
    ظاهرا آقای قدیری ابیانه در این مناظره حضور داشتند اما طوری نوشتید که انگار ایشان ساکت بودند و تنها لیوان آب برای آقای زیباکلام پر می کردند.واقعاً به خودتان هم می گویید خبرنگار؟ شهامت داشته باش و منتشر کن
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    3 3
    بخوای این حرفا رو نقد کنی 10 صفحه مطلب میشه ، فقط یه سوال آقای قدیری ابیانه تو اون جلسه ساکت بودند که شما حتی یه جمله هم از ایشون ننوشتید! از آنلاین به اصطلاح روشن فکر بعید بود!
  • بی نام EU ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    1 0
    منطقی و بدور از تعصب این یعنی اصول درست
  • بنیامین IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    1 0
    اینای که می گن زیبا کلام وکیل مدافع آمریکاست آرای مردم ببینن راحت می شه فهمید شما به یه جریان کوچیک تو جامعه تعلق دارین آدمی که به خودش ایمان داره به جای تخریب طرف مقابل می زاره افکار دیگران هم شنیده بشه
  • مهرداد A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    9 1
    با سلام مطالب کاملا مفید، و جامع بود ولی برای افراطیون کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    1-بعضی از افرادجوری از دشمنی ا مریکا صحبت می کنن انگار روسیه{همانکه اولین تامین کننده سلاح در جنگ ایران وعراق بودو خاک بسیار زیادی را از ایران جدا کرد}وانگلیس رفیق فابریک ایران هستند. 2-خبر جان میتوانم ازت تقاضا کنم در باره مک فارلین و الیورنورث مطلب چاپ کنی.
  • كارمند شركت پتروشيمي در عسلويه A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    اونهايي كه مخالف بهبود روابط با آمريكا هستند ناآگاهانه در جهت منافع اسرائيل و روسيه گرگ صفت و چين باج گير و كشورهاي عربي و تركيه و ... حركت مي كنند كه از كنار تحريمهاي ايران ثروتهاي سرشاري از راه واسطه گري و دلالي كالاهايي كه تحريمي است و مقصد نهايي شان ايران است به كشورشان سرازير كردند و البته برخي پروژه هاي ايران را با رقم بالايي به دست گرفتند و البته سستي كردند و خاك بازي كردند مثل فاز 11 كه زنگنه در ابتداي كارش اون رو از دست چيني ها گرفت.
  • ایرانی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 1
    خاک توی سرت بدبخت نوکر امریکا بودن افتخار است . خدا ذلیل کند کسانی را که به این خاک و سرزمین و خون شهدا خیانت می‌کند و فکر می‌کند نوکر بودن افتخار است .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین