دسترسی گسترده به اسلحه در آمریکا، بار دیگر فاجعه آفرید.

به گفته مقام‌های رسمی شهر الیریای ایالت اوهایوی آمریکا، یک دختر 8ساله در جریان جروبحث کودکانه‌اش با برادر 10ساله خود بر سر در دست گرفتن یک تپانچه، گلوله‌ای در سر او شلیک کرد.

پلیس گفته است گلوله از سر ناجیا بون که به او شلیک شده، در آورده شده ولی او اکنون به شکل وخیمی مجروح است. این اتفاق روز یک‌شنبه اتفاده است. این تپانچه کالیبر 22 در اتاق پدر و مادر این دو کودک بوده است.

مقام‌های بیمارستانی شهر الیریا می‌گویند این پسر 10ساله هنوز در وضع وخیمی به سر می‌برد.

دسترسی چنین گسترده‌ای به اسلحه در آمریکا، همواره انتقادهای کارشناسان بسیاری را برانگیخته و هر بار با چنین حوادثی، تردیدها درباره درستی این قانون بیشتر می‌شود.

گمانه‌زنی‌هایی درباره تجدیدنظر اوباما در قانون دسترسی آزاد شهروندان آمریکایی به اسلحه وجود دارد. نظرسنجی‌ای که شبکه خبری سی‌ان‌ان از 17,836 رای‌دهنده آمریکایی کرده، به‌خوبی نشان‌دهنده شکاف‌های عمیق بین ایده‌ها و انتخاب‌های کسانی است که به اوباما یا مک‌کین رای داده‌اند. از میان کسانی که در این نظرسنجی گفته‌اند در خانه‌شان اسلحه نگه می‌دارند، 62 درصدشان به مک‌کین و 37 درصد به اوباما رای داده‌اند. از میان کسانی که گفته‌اند در خانه، اسلحه‌ای ندارند، 65 درصد به اوباما و 33 درصد به مک‌کین رای داده‌اند.

آسوشییتدپرس، 2 فوریه 2009 - ترجمه: احمد ره‌نما

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =