اسم عجیب این شهروند آمریکایی، باعث شد قنادی‌های آمریکایی از نوشتن نام او روی کیک تولدش سر باز بزنند.

هادی نیلی: اسم‌های عجیب و غریب همیشه برای صاحبان‌شان دردسر درست می‌کنند. قطعا برای همه ما عجیب است که کسی در قرن بیست و یکم و با وجود همه جنایت‌ها و بدنامی‌هایی که تاریخ از آدولف هیتلر به یاد می‌آورد، اسم پسرش را آدولف هیتلر بگذارد. شاید عجیب نباشد از خودداری قنادها از نوشتن نام این آدولف سه‌ساله روی کیک تولدش بخوانیم.

پدر آدولف هیتلر کمپبل 3 ساله نتوانسته در نیوجرسی قنادی پیدا کند که برای این پسر 3ساله‌اش کیک تولد بپزد. هیث کمپبل و همسرش دبورا از این موضوع دلخور شده‌اند اما علاوه بر این، سیل پیام‌های عصبانی و خشمگین فراوانی که زیر گزارش وب‌سایت یک روزنامه محلی در این باره نوشته شده، آن‌ها را حسابی دل‌زده کرده است.

هیث کمپبل 35ساله، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای از مردم خواسته بود به آینده نگاه کنند؛ نه گذشته. او همچنین خواسته بود که مردم، پذیرای تغییر باشند: «آن‌ها باید بپذیرند که اسم، اسم است. بچه من قرار نیست مثل آن آدولف هیتلر که می‌شناسیم، بار بیاید.»

البته پدر این آدولف هیتلر جوان ظاهرا همه حقیقت را نگفته است. کارن ملتا، سخن‌گوی فروشگاهی که درخواست هیث کپمبل را رد کرده، از این تصمیم دفاع کرده و گفته که پیش از این هم درخواست‌هایی را از طرف این خانواده دریافت کرده که ناچار به ردکردن آن‌ها شده؛ از جمله درخواستی برای یک کیک به شکل صلیب شکسته! صلیب شکسته (سواستیکا) به عنوان نماد نازیسم شناخته می‌شود.

سخنگوی فروشگاه شاپ‌رایت توضیح می‌دهد: «ما این حق را برای خودمان محفوظ نگه می‌داریم که از نوشتن هرچه نامناسب تشخیص بدهیم روی کیک‌های‌مان خودداری کنیم. ما این اسم را مانند همان صلیب شکسته، نامناسب می‌دانیم.»

البته والدین این آدولف هیتلر قرن بیست و یکم سرانجام توانسته‌اند یک کیک تولد - آن‌طور که می‌خواستند - در یکی از فروشگاه‌‌های وال‌مارت پنسیلوانیا سفارش دهند. آن‌ها می‌گویند یکشنبه (دیروز) 12 نفر در جشن تولد پسرشان در حاضر شده‌اند.

فروشگاه وال‌مارت نیز پس از انتشار این خبر به دردسر افتاد و روز چهارشنبه سخن‌گوی این فروشگاه ناچار شد توضیح دهد که پس از این تقاضا و ماجراهای بعدش، تصمیم گرفته شده که مقررات این فروشگاه درباره تزیین کیک‌ها مورد بازبینی قرار بگیرد. گرگ روزیتور در این باره اضافه کرده است: «روشن است که با برآورده‌شدن درخواست این مشتری، عده زیاد دیگری آزرده شده‌اند.به این خاطر بنا داریم مقررات‌مان را عوض کنیم.»

به نظر می‌رسد این پدر و مادر کلا به اسم‌های غریب علاقه خاصی داشته باشند. فرزند دیگر آنان که تا چندوقت‌دیگر 2ساله می‌شود، «جویس‌لین ملت آریایی» (JoyceLynn Aryan Nation) نام دارد. «ملت آریایی»، نام یک سازمان نئونازی است که در دهه 70 میلادی تاسیس شده است. فرزند دیگر آنان، هانزلین هینلر جینی (Honszlynn Hinler Jeannie) نام دارد و تا اردیبهشت‌ماه آینده، یک‌ساله می‌شود.

هیت کمپبل می‌گوید اسم فرزند اولش را آدولف هیتلر گذاشته چون از این اسم خوشش آمده و همچنین مطمئن بوده که «این اسم در جهان تک است»! به گفته خود آقای کمپبل، او اصالتا آلمانی است اما خود او همه زندگی‌اش را در آمریکا و نیوجرسی گذرانده است.

آسوشییتدپرس - گاردین

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
    0 0
    aghe mishe kami bishtar az in mataleb bezarid