فارس نوشت:

وزیر بهداشت بر روی 11 نفر از بیماران چشمی شهرستان زلزله‌زده ورزقان ‌عمل جراحی انجام داد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که بعد از ظهر روز جمعه بیست و ششم مهر ماه وارد شهر زلزله‌زده ورزقان شده بود امروز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نماینده شهرستان از مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان علامه جعفری ورزقان بازدید و از نزدیک با مشکلات بهداشتی درمانی مردم، پزشکان و بهورزان منطقه آگاه شد و پای صحبت مردم و کادر بیمارستان نشست.

این سفر وزیر بهداشت و درمان به ورزقان که با هدف بازدید از مناطق زلزله‌زده و پروژه‌های بهداشتی درمانی در حال ساخت و رسیدگی به نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم زلزله‌زده منطقه بود بعد از بازدید مستقیما وارد اتاق عمل شد و بیماران چشمی منتظر این شهرستان را عمل کرد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که خود رئیس موسسه بنیاد خیریه نوآوران سلامت را بر عهده دارد خدمت به مردم و همنوع را یک نوع وظیفه اصلی دانست.

وی درباره هدف از تاسیس این بنیاد گفت: بنیاد خیریه نوآوران سلامت در سال 89 به علت ارائه خدمات رایگان به نقاط روستایی و دور افتاده کشور تاسیس و در 25 مرداد امسال در ورزقان مستقر و همچنان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: در طول این مدت ویزیت چشم 50 هزار نفر، خدمات دندانپزشکی 17 هزار نفر، عینک رایگان، 3800 عدد جراحی چشم پزشکی، دو هزار و 950 نفر به مردم روستاهای شهرستان و 210 نفر جاجی چشم، 750 عدد عینک رایگان، چهار هزار و 500 نفر ویزیت چشم و 3 هزار و 250 نفر خدمات دندانپزشکی در خود شهر ورزقان انجام شد.

وزیر بهداشت بعد از اتمام عمل‌های جراحی در محل بیمارستان ورزقان را ترک کند.

11 نفر بیماران چشمی ورزقان از بعد از ظهر ‌دیروز تا ظهر امروز به زیر دستان عمل وزیر بهداشت رفتند.

نهمین سفر پزشکان نورآوران سلامت به شهرستان ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد و این کلینیک‌ها از 25 مرداد در این منطقه مستقر شده است.

شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع (2.5 درصد از مساحت استان) در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ورزقان دارای دو بخش مرکزی و خاروانا دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و 163 روستا است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 جمعیت شهرستان ورزقان حدود 45708 نفر و جمعیت مرکز این شهرستان 5385 برآورده شده است. جمعیت شهری این شهرستان 6758 نفر و جمعیت روستایی آن 38950 نفر و تعداد خانوار آن 12244 خانوار است.

هشت سفر قبلی خیریه نورآوران سلامت به ترتیب از منطقه چاه گچی از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی آغاز شد و با خدمات رایگان چشم پزشکی در بشاگرد هرمزگان، منطقه شول آباد از توابع الیگودرز در استان لرستان، سوسن از توابع ایذه در خوزستان، شهرستان قلعه گنج در کرمان، سروآباد استان کردستان، شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام و بزمیرآباد از توابع سرپل ذهاب در کرمانشاه ادامه پیدا کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CN ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    107 1
    انشاءا... خداوند یک در دنیا و صد در آخرت پاداش این امر خیر را به ایشان عنایت فرماید...
  • ایرانی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    73 1
    مرسی جناب وزیر
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    68 1
    انشالله پروردگار به ایشان سلامتی و شادکامی اعطا نماید و مردمان این سرزمین نیز قدردان ایشان باشند.
  • مشهدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 56
    به نظر من وقت آقای وزیر خیلی مهمتر این کاراست ایشون می تونن دستور بدن که بهترین پزشکهای چشم کشور در هفته یک بار به مناطق محروم برن و عمل جراحی انجام بدن، ایشون می تونه بعدا از محل هایی که وزرا و مدیران امکان هزینه دارن در صورتیکه لزوم و در خواست جراحها به اونا پرداخت کنن ، اصولا بعضی رفتارها زمانی که طرف خیلی معروفه، و متاسفانه اخبارش هم توی خبر گزاریها می یاد درست نیست و این کارها باید در بی خبری کامل انجام بشه
    • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      10 1
      برادر يا خواهر گرامي: حالا كه يك نفر پيدا شده و كار خير انجام ميدهد چرا شما نارحت شدي؟ مگر انجام كار خير زوري است كه مي فرمايي بهترين پزشك‌ها را در هفته يك بار به مناطق محروم بروند. لابد با اتوبوس اسكانيا و راننده‌هاي خمار. وقتي سيستم و نظام بودجه ريزي كشور توان تامين هزينه‌هاي درمان افراد محروم را ندارد فشارش را به بقيه افراد نياوريد كه از همان كار معمولي خود هم باز مي مانند.
    • علی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      2 3
      برادر یا خواهر عزیر که جواب بنده رو دادین، من توی یک شرکت کار می کنم که حدود 400 نفر نیرو داره، مدیرعامل شرکت ما از 7صبح تا 10 شب کار می کنه و بعضی از جلسات رو هم بدلیل مشغله کاری روزهای جمعه برگزار می کنه، توی این شرایط اگر ایشون اینطور کارو نکنه و وقت زیادی برای شرکت نزاره، باید در این شرکت رو گل گرفت، حالا من نمی دونم آقای وزیر چقدر وقت خالی برای این کارها دارند، نفس این کار بسیار خوبه و اگر همه پزشکها که فرصتش رو دارن از این کار تقلید کنن خیلی بهتره، ولی با خودمون صادق باشیم که برای یک وزیر یا معاون وزیر با این همه مشکلات در بخش بهداشت و درمان، به نظر من کار درستی نیست
  • نیک IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    68 0
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند
  • بی نام US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    11 0
    خدا واقعا حفظتون کنه آقای هاشمی ... آدم های خوب هنوز هم زنده ن ...
  • علی A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 10
    دستشون درد نکنه ولی از ایشون انتظار میره سیستم بهداشت و درمان را بهبود ببخشند و در درجه بعد به طبابت بپردازند. نگاه سیستمی داشتن در موقعیت ایشون مهم تر از نگاه فوق تخصصی داشتن است.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 8
    به جای این کارا به کار وزارت خونت برس که همچین اوضاع خوبی نداره
  • براد A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 1
    خدايش كار شيكى بود
  • دکتر اثناعشری A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    11 2
    دمت گرم. به این می گن وزیر. یه حس خیلی خوب بهم دست داد از خوندن این خبر
  • قادر A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 8
    اين اعمال به عنوان كار سمبوليك خوب است اما بايد به استاندارد تعدادعمل در يك روز هم ثوجه شود.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    6 0
    سلام، افرادي مثل وزير محترم كنترل زمان را در اختيار خود دارند و قطعا در زمان انجام اين گونه عمل ها بهترين استفاده را از وقت خود مي كنند. هنگام خواندن اين خبر ناخواسته اشك از چشمم جاري شد. اشك شوق و افتخار كه همچين وزيري داريم. دو صد گفته چو نيم كردار نيست.
  • مسعود A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 1
    ضمن تشکر از این اقدام نوع دوستانه و خیرخواهانه ی وزیر محترم بهداشت,و بعنوان یکی از طرفداران حضور ایشان در راس وزارت بهداشت,لازم میدونم این تذکر رو به ایشون بدم که انجام این قبیل اقدامات,آنهم از سوی ایشون,صرفا جنبه ی تبلیغاتی داشته و لذا توصیه میکنم که وقت ارزشمند خوشون رو به تفکر و مشورت با اهل فن,و جهت بهبود اوضاع شدیدا آشفته ی وضعیت بهداشتی مملکت اختصاص بدن و انجام این دست اقدامات رو به دیگر همکاران نوع دوست خودشون بسپارند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    12 0
    درود بر پدر و مادری که چنین فرزندی تربیت نمود
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 1
    اگر به جاي کار نمادين همين وقت را درجهت مديريت عملکرد و پراکنش متخصصين صرف نمايند صدها بيمار در همين مدت عمل خواهد شد. خواهش من اين است که تمام وزرا از اين گونه کارهاي احمدي نژادي پرهيز کنند و فراموش نکنند اکنون گرداننده يک وزارتخانه بزرگ با صدها هزار متخصص هستند. نيازي نيست براي هر کاري خودشان استين بالا بزنند. اقاي وزير اگر مديريت درمان منطقه را سر وسامان دهند و امتياز ويژه به خدمت در اين منطقه به متخصصين بدهند تا انتهاي سال يک بيمار هم در ورزقان پيدا نخواهد شد و نيازي به اين کارها به ظاهر خيرخواهانه نخواهد بود. شيطان همه جا هست حتي در کارخير پس اقاي وزير فراموش نکنيد اکنون شما سکاندار وزارت بهداشت و درمان هستيد نه متخصص چشم. با تشکر
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      0 0
      سلام،اين نظرم تخصصي نيست و در محدوده كوچه بازاري مي باشد. پست وزارت در كشور ما امنيت شغلي نداره . بهتره ايشون در كنار وزارت و مديريت كلان كار جراحي هم انجام بدن تا اگه يك وقتي بركنار شدن از ورزيدگيشون در انجام عمل چيزي كاسته نشه. در ثاني ايشون با اينكارش نشون ميدن كه با اين مهارت و تخصص چشمداشتي به اين موقعيت هاي گذرا ندارند.براشون آرزوي موفقيت مي كنم.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 1
    بیاد دارم روزی اولین مدیرم نصیحتی بس عمیق بمن کرد ، او گفت : " کار مدیر نظارت و کنترل است و نه اجراء ، اگر وارد اجرا شدی بدان یک جای کارت مشکل داره "
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 2
    احسنت.اول با خودم گفتم انتخاب هاشمی اشتباه بودخ ولی کم کم داره ازت خوشم میاد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    روحاني مچكريم!