تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نهایی شدن حذف ۳ دهک درآمدی در کمیته اقتصادی این کمیسیون خبر داد و گفت: در این طرح به دولت پیشنهاد داده شده تا ظرف ۳ ماه ساز و کار اجرایی شدن حذف دهک‌ها را آماده کند.

علی محمد احمدی درباره نتایج جلسه صبح امروز (یکشنبه 28 مهرماه) کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: در جلسه صبح پرونده حذف دهک‌های درآمدی از فهرست یارانه بگیران نهایی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه دولت مکلف است تا 3 ماه آینده ساز و کار اجرایی شدن حذف 3 دهک درآمدی را آماده کند، افزود: بعد از ظهر امروز این طرح در قالب اصلاحیه بودجه 92 به کمیسیون برنامه و بودجه می رود.

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: بعد از اینکه بررسی نمایندگان درباره اصلاحیه بودجه 92 و همچنین حذف دهک‌های درآمدی در کمیسیون برنامه و بودجه به اتمام رسید لایحه اصلاحیه بودجه 92 به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

احمدی البته این را هم مورد اشاره قرار داد که در کمیته‌های ویژه هدفمندی یارانه‌ها که در دولت شکل گرفته نمایندگان مجلس حضور ندارند و ادامه داد: دولت می تواند با استفاده از اطلاعات کارگزینی ادارات دولتی و خصوصی، حقوق‌های پرداختی، سازمان ثبت اسناد و املاک و سایر مراجع دولتی نسبت به شناسایی دهک‌های درآمدی اقدام کند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محتاج یارانه A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    15 18
    خدا رو شکر. اگر یارانه نباشه می میریم. امیدواریم دهک های پایین سهم بیشتری بگیرند. یارانه حق هر ایرانی است
  • سحر IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    86 6
    خب بسلامتی همه حقوق بگیران یارانه شون قطع میشه و تجار و بازاری ها به دلیل فشار مالی زیادی که روشون هست یارانه شون را می گیرن !
    • بندر IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      43 1
      ثروتمندان همانگونه که از پرداخت مالیات زیرکانه شانه خالی می کنند، اینجاهم قابل شناسایی نیستند . فقط حقوق بگیرهای دولت دم تیغند . اجرای عدالت در این مقطع بسیار سخت است.
  • کارمند IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    59 1
    پس نتیجه میگیریم چون در سایت مشخصاتی از سرمایه داران وثروتمندان مرفهین یارانه بگیر وجود ندارد 3 دهک را با مراجعه به سایت کارمند ایران از قشر مرفه کارمند وکارگر کسر خواهند فرمود واینهم تدبیر وامید
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    98 0
    لطفا ابتدا يارانه نمايندگان مجلس را حذف كنيد و بعد به سراغ بقيه مردم برويد
  • رضا ل IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    17 2
    این کار مجلس پوست انداختن زیر پای دولت است البته در این شرایط.
  • استاد دانشگاه A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    15 2
    خواهشا نمایندگان بزرگوار مجلس و همچنین دولت محترم به این نکته ظریف هم بیندشند که در صورتیکه یارانه این 3 دهک حذف شد ایا واقعا تمام مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد یا این طرح فقط برای فرار از وضعیت فعلی اندیشیده شده و چو فردا شود فکر فردا کنیم. با تشکر
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    39 2
    یعنی این 3 دهک هیچ حقی از سرمایه های ملی ندارند؟!!!!یعنی این 3 دهک بار گرانی و تورم ناشی از اجرای نادرست طرح هدفمندی یارانه توسط مسئولین را تحمل نمی کنند؟!!! خدا شکر معنی عدالت اجتماعی را هم متوجه شدیم!!!!!
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    18 2
    اگرچه من یک کارمند ساده و احتمالاٌ جزو دهکهای پایین خواهم بود ولی به نظر من یا باید یارانه نقدی برای عموم قطع شود و یا به همه یکسان پرداخت شود. وقتی مبلغ یارانه از محل بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، متعلق به همه ایرانیان است و پرداخت آن به یک عده بخصوص، تصرف در بیت المال و ظلم به سایرین است. اگر قرار باشد به مستمندان وفقرا کمک شود باید مثل سایر کشورها بنیادهای خصوصی و با حمایت داوطلبانه مردمی که وسع مالی بالاتر دارند انجام شود. روش فعلی، اشاعه گدا پروری به روش دولتی است.
  • محمد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    14 1
    ما از اون كارمندايي هستيم كه تا حالا حقوق يه ميليون بيشتر به خودمون نديديم ميگن خط فقر 1800 براي راحتي كار، بانك مركزي بگه خط فقر 800 هزار تومن تا راحت بتونن يارانه كارمنداي بيچاره رو حذف كنن.
  • رضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    14 2
    بهتر است آقايان در مجلس به فكر كاهش و حذف تنش هاي سياسي كشور باشند تا حذف يارانه ها. اگر اين تنش ها حذف شود خود بخود مردم ديگر نياز به يارانه نخواهند داشت. از طرفي اگه اين وسط كسي بيكار بشه و يارانه هم نداشته باشه تكليف چيه؟ قرارداد 3 ماهه يا روزمردي كاركنان هم مد نظر خواهد بود؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    13 2
    تصویب اشتباه قانون یارانه ها توسط نمایندگان مجلس صورت گرفت. حالا چرا این اشتباه باید از جیب مردم پرداخت شود؟؟! چرا مردم باید چوب این اشتباه رو بخورند؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    17 1
    واقعا اینقدر که فکر حذف دهک ها هستن یه کم به فکر وضعیت بیمه و خدمات اون برای بیماران باشن یه سرما خوردگی معمولی راحت 50000 تومن خرج واسه دکتر و دارو داره بیمه هم درصد کمی رو تقبل می کنه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      4 4
      با كدوم بودجه وقتي همه بودجه بايد نقد بشه بدن دست مردم؟ نفت رو هم كه نميخرن حداقل بگيم پول نفته! 3500 هزار ميليارد در ماه پول كمي نيست يا بايد پول چاپ كنيم كه ريال بي ارزش ميشه و دلار بالا ميره يا از بودجه هاي ديگه بزنيم
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 0
    بهتر است اول دولت یک چهارچوب و معیاری برای سنجش دهکها اعلام کند و بعد حذف سه دهک پردرآمد را اجرا کند و هر کسی هم اعتراض کرد بصورت شفاف و با دلیل و مدرک پاسخ به او بدهد که چرا حذف شده است ...به نظر من انتخاب مردم در دهکها دارای اشکال و نواقص زیادی است و حذف گروهی باعث دلخوری و اعتراض مردم میشود. مثلاً در دهک اعلام شده سابق من که فقط حقوق بازنشستگی میگیرم و املاک و درآمد دیگری ندارم جزء دهک پردرآمد بودم !!!!!!!!!! البته خیلی ها چنین بودند و برایش پیامک و جوک زیادی ساخته شد
  • علی اهوازی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    3 0
    هموطن عزیز این یارنه و آن60لیتر بنزین فقط شده ابزاری برای گرون کردن اجناس درصورتی که مردم داغون شدن آقایون تو دولت بیان با ماهی 1200حقوق کارکنن و 7ماه حقوق نگیرن و جالب اینکه مهندس عمران هم باشن ببینم آن موقع چیکار میکنن بقول دوستمون 2روز بیش برای سرماخوردگی ساده رفتیم دکتر 48هزارتومن فقط دارو شده آخه به کی بگم.من به دولت بیشنهاد میکنم اجناس گرون کنن تا جایی که میتونن و من قول میدم که هیچ اتفاقی نمیفته اینجا ایران است
  • محمد A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 1
    با تصويب اين موضوع اعتراض زياد وباعث دلخوري بخش عظيمي از جامعه خواهيم شد
  • یکصدا... A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 1
    همه میدانیم یارانه ها از بیت المال میباشد و حق همه مردم است که دریافت کند. ولی اگر کسی به میل خود در صورت مناسب بودن اوضاع زندگیش داوطلبانه میتواند بخشش نماید به هرکسی که لازم میداند. درصورتیکه همه میدانیم قبل از منظور نمودن یارانه ها هزینه های سوخت و آب و برق و.......این همه گرانی ها و هزینه معیشت مردم بالا نبود که چندین برابر شده است.!!!....... منطق و عقلانیت حتما بایستی رعایت گردد.