تسنیم نوشت:

معاون امور گمرک ایران از ترخیص کالاهای گروه ۱۰ و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گفت: این بخشنامه شامل خودروها و کالاهای دارای قبض انبار تا ۲۱ شهریور است و کالاهای جدید را شامل نمی شود.

محمدرضا نادری با اشاره به اینکه در مصوبه 21 شهریور ماه امسال هیأت وزیران تصمیمات جدیدی برای ترخیص کالا از گمرک به کار گرفته است، اظهارداشت: این مصوبه وظایف مختلفی را برای دستگاه های اجرایی کشور در ترخیص کالاها تعیین نموده است که در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ترخیص گروه کالایی اولویت دهم را با پرداخت دو برابر مأخذ سود بازرگانی بلامانع دانسته است.

وی با بیان اینکه بنابراین خودروهای بالای 2500 سی سی نیز با پرداخت دو برابر مأخذ سود بازرگانی امکان ترخیص از گمرک را پیدا کرده‌اند، افزود: بدین ترتیب اگر از 70 درصد حقوق ورودی 66 درصد را بعنوان سود و همچنین 4 درصد را بعنوان حقوق گمرکی در نظر بگیریم در مجموع با دستور وزیر صنعت برای پرداخت تعرفه 2 برابری باید واردکنندگان 140 درصد تعرفه برای ترخیص خودروهای خود پرداخت نمایند.

 معاون امور گمرک ایران اضافه کرد: البته شرط ترخیص خودروهای بالای 2500 سی سی این است که تا ابلاغ مصوبه مذکور این کالا در مناطق آزاد با قبض انبار معتبر نگهداری و به محض ابلاغ ترخیص شوند.

به گفته نادری، در مجموع خودروهای بالای 2500 سی سی که تاریخ قبض انبار آنها تا 21 شهریورماه 92 باشد با مراجعه به سازمان توسعه تجارت وسازمان های مجاز  می توانند با ثبت سفارش کالاها امکان ترخیص را دریافت نمایند.

 وی ضمن تأکید بر اینکه کالاهای گروه 10 نیز با پرداخت دو برابر سود بازرگانی امکان ترخیص خواهند یافت، گفت: این بخشنامه شامل خودروها و کالاهای دارای قبض انبار تا 21 شهریور است و کالاهای جدید را شامل نمی شود.

به گزارش تسنیم ، پیش از این محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوی و دولت در خصوص واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی گفته بود "در آمار 5 ماهه 17 هزار دستگاه خودروی کمتر از 2500 سی‌سی وارد کشور شده است".

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم وزارت صنعت قرار است خودروهای بالای 2500 سی‌سی با تعرفه دوبرابر وارد کشور شوند، افزود: تعرفه خودروهای بالای 2500 سی سی 70 درصد است ، با این حساب این خودروها باید 140 تعرفه پرداخت کنند.

3131

کد خبر 318390

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    76 4
    مگه تا الان ممنوع بود ؟؟؟ پس این همه ماشین سوپر اسپرت که وارد می شدن از سوراخ فاضلاب در میومدن ؟
  • هلالات IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    15 3
    مصوبه دولت گفته بود با پرداخت دوبرابر سود بازرگانی،معاون گمرک گفته از70درصد ،66درصدش سود بازرگانی و4درصدش حقوق گمرکی بنابراین باید 66 درصد دوبرابر بشه بعد 4درصدبهش اضافه،یعنی حقوق ورودی میشه136 درصد نه140،چرا میگن باید140درصد پرداخت کرد؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    57 1
    ایول! 140%. میگم دولت ضرر نکنه با این تعرفه کم.
  • امير A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    50 0
    بازم از خودروهاي بي كيفيت داخلي حمايت كنين، ببينيم كجا رو مي گيرين؟
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    28 0
    احتمالا قراره یه محموله بزرگ ماشین های بالای 2500 سی سی وارد بشه!
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    45 2
    با این تصمیم یک شبه ماشین 180 میلیونی شده 260 میلیون. واقعا رانت خواری تا کی؟
  • سعید A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    15 0
    ارزش گمرگی ماشین وارداتی نباید بیش از 40 یا 70 درصد باشه چون ماشین ها داخلی با بدترین کیفیت تولید می شوند و از سوی دیگه صنعتی که نتواند با دنیا وارد رقابت شود تعرفه ها خیلی زیاد باعث شکوفایی این صنعت نخواهد شد و منجر ارائه تولیدات داخلی با بدترین کیفیت و استاندارد روز دنیا خواهد شد و از طرفی دیگر رانت عظیمی را بوجود خواهد آورد آن هم با 140 درصد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو هیچ دنیا از این خبرا نیست مثلا امارات فکر نکنم گمرگش یک یا دو درصد از اجناس وارداتی آن اخاذ گمرک کنند. اقتصادی در دنیا نیست چنین اتخاذ کند و من را یاد دوران عصر قجری می اندازد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    17 0
    تعرفه ی 140 درصد چه خبره؟؟؟!!! کجا میره این گمرکیها؟؟!! حمایت از تولید کننده!!!!!!! آره پولدارا 200 درصدم بشه میدن چون از طرفی که پول در میارن جبرانش میکنن!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    16 0
    بازم این سود های کلان توی جیب کدوم اشخاص میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید صحرایی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    17 0
    ترخیص کالاهای مانده در گمرک اشکالی ندارد چون به هر حال ارز و سرمایه راکد مانده و به دلیل کم شدن مدل خودروها(2013)تاثیر چندانی بر قیمت فروش ندارد بلکه به دلیل عرضه بیشتر قیمت کمی هم پایین می اید.ولی سپردن واردات به دست نمایندگی ها ایجاد رانت میکند و در اینده قیمت را نمایندگی ها بالا خواهند برد.باید واردات را برای همه ازاد کنند.
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    2 0
    روحانی مچکریم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین