در ماجرای فساد فوتبال، اتهام‌های زیادی به افراد مختلف زده شده که هنوز به اثبات نرسیده‌اند.

میثم بهرامی / از روزی که بحث غش کردن محسن قهرمانی توسط علی دایی مطرح شد، افراد مختلفی در مورد فساد در فوتبال ایران اظهار نظر کردند. اظهار نظرهای افراد جدید، همراه با اتهاماتی بود که نسبت به اشخاص مختلف مطرح می‌شد. گرچه بسیاری از اهالی فوتبال در این ماجرا باشگاه پرسپولیس و علی دایی را همراهی نکردند و اطلاعات خود را در اختیار فدراسیون فوتبال نگذاشتند، اما همان افرادی هم که با پرسپولیسی‌ها همدردی کردند و نکات جدیدی را به زبان آوردند، حرف‌هایی زده‌اند که تا به حال نتوانسته‌اند آن‌ها را اثبات کنند.

با بررسی موارد مطرح شده توسط افراد مختلف، تنها نتیجه‌ای که به دست می‌آید این است که یک سری از اتهامات مختلف علیه افراد مختلف مطرح شده که برای اثبات اکثر آن‌ها، هیچ مدرکی در دست نیست. مدارکی هم که وجود دارد، در اختیار کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال است که این کمیته فعلا نتیجه رسیدگی به این مدارک را اعلام نکرده است. پرونده اکثر موارد مطرح شده در حال حاضر باز است و به نتیجه نرسیده‌اند. در جدول زیر، مسائل مهمی که در یکی دو هفته اخیر مطرح شده‌اند، ذکر شده است.

 

مطرح کننده اتهام

اتهام

دلیل

نتیجه

علی دایی

محسن قهرمانی شب قبل از مسابقه سپاهان - پرسپولیس به سمت تیم اصفهانی غش کرده بود.

قهرمانی از دایی خواسته بود که امتیاز تیم فوتسال پرسپولیس را به مشهد منتقل کنند اما دایی این کار را انجام نداد.

مدیر تیم فوتسال مشهد گفت که پیش از اتفاقات بازی سپاهان - پرسپولیس، امتیاز این تیم فوتسال به مشهد منتقل شده بود.

علیپور (دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای)

محسن قهرمانی بعضی از پیشنهادها را پذیرفته است.

علیپور در مصاحبه‌ای که با فارس داشت گفت: «در بیشتر مواقع قهرمانی و همکارانش پیشنهادها را نپذیرفتند اما به دلیل اینکه آن زمان اعلام نکردند ما محرومیت موقت برای آنها در نظر گرفتیم.» اینکه علیپور گفته قهرمانی در بیشتر مواقع پیشنهادها را نپذیرفته، به این معنی است که او بعضی مواقع پیشنهادها را قبول کرده است.

؟

باشگاه پرسپولیس

قضاوت‌های محسن قهرمانی نامتعادل است.

باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت: در فصل گذشته محسن سه و حتی به گفته بعضی کارشناسان چهار پنالتی محرز پرسپولیس را در دیدار برگشت مقابل استقلال نادیده گرفت. این داور در سال‌ها و مقاطع مختلف به ضرر پرسپولیس سوت زده و تمام زحمات و رشته های پرسپولیس را پنبه کرده است، نمونه آن در سال 85 و نیمه نهایی جام حذفی که این داور با اشتباه خود به ضرر پرسپولیس و به نفع سپاهان اعلام پنالتی کرد و پرسپولیس را از رسیدن به فینال جام حذفی محروم کرد.

؟

محمد رویانیان

یک داور به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد رشوه داد

رویانیان در مصاحبه‌ای با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: نامی از داوری نمی‌برم اما فصل گذشته قبل از یک بازی حساس ساعت 10 صبح داور بازی گفته بود بیایید در خیابان فلان آدرس 60 میلیون تومان به من بدهید تا بازی را به نفع شما تمام کنم‌.

؟

مجید جلالی

اشتباهات داوری بازی پرسپولیس - تراکتورسازی عمدی بوده است.

جلالی در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: وقتی بازی با پرسپولیس تمام شد نمی دانستیم که اتفاقات و اشتباهات داوری عمدی است و سرمان را پایین انداختیم و بیرون آمدیم.بعد از آن اما جریاناتی رخ داد که بعدا برای ما چیزهای دیگری روشن شد به همین دلیل می گویم که آن اشتباهات عمدی بود.

؟

محمدرضا مولایی (بدنساز پرسپولیس)

محسن قهرمانی از باشگاه راه‌آهن پول گرفت و یک بازی را برای این تیم درآورد.

مولایی در برنامه نود گفت: قهرمانی گفت از راه آهن طلب دارد. می گفت سال قبل از آن یک بازی را برای این تیم در آورده بود. بخشی از پولش را قبل از بازی داده بودند اما بخشی دیگر از این پول مانده بود و به او ندادند. این اتفاق در زمان سرپرست سابق تیم رخ داده بود.

؟

علیپور

محسن قهرمانی دو میلیون تومان رشوه گرفته است

علیپور در مصاحبه‌ای گفت: ما توانستیم به اسنادی برسیم که نشان می دهد پولی با آگاهی آقای مولایی و حاتم رد و بدل شده است. ما هم شماره کارت ها را داریم و هم می دانیم رسید این دو میلیون تومان واریزی به دست آقایان رسیده است. یک نفر سومی در این پرونده هست که بزودی نام او هم مطرح می شود.

؟

صادق درودگر

پیشنهاد رشوه از جانب یک تیم داوری

درودگر مدیر فعلی باشگاه ملوان، با ذکر خاطره‌ای از دوران سرپرستی‌اش در باشگاه استیل‌آذین گفت: به ما گفتند 30 میلیون تومان از شما می‌گیریم تا بازی با شاهین بوشهر را برای‌تان در بیاوریم. آن موقع من سرپرست تیم بودم و این موضوع را به شریفی رئیس وقتی کمیته انضباطی اطلاع دادیم و پس از آن هم به آقای علیپور گفتیم. آنها گفتند این مسئله را پیگیری خواهند کرد، اما دیگر خبری نشد. این فرد به ما گفت که من نماینده داور هستم و ما هم موضوع را به مراجع مربوط گفتیم. از فدراسیون به ما گفتند این افراد محروم می‌شوند، اما محروم نشدند و حتی داور بازی هم عوض نشد.

؟

علی دایی

سکوت مسئولان فدراسیون در مقابل تبانی

سرمربی پرسپولیس در برنامه نود گفت: سال 87 مس کرمان با راه آهن بازی داشت. یک پنالتی به نفع مس گرفته می شود و گل زده می شود و درحالی که هیچ کس دور نورمحمدی نیست گل سالم او خطا اعلام می شود. آن مسئله پیگیری شد به نتایج مهمی هم رسید اما مسکوت ماند. متاسفانه در ما همین سکوت های بی دلیل است که کارمان را به امروز رسانده است. اگر زودتر با این چیزها برخورد می کردیم الان نیازی به فریاد زدن علی دایی نبود.

؟

محمد مایلی‌کهن

تخلف مالی علی دایی و اطرافیانش

مایلی‌کهن در مصاحبه‌ای گفت: اسم کارچاقکن های دورشان را گذاشتند نماینده. هرچه دلشان می خواهد می گویند ، همه جور اعتراضی می کنند و بعد این کارچاقکن ها که نماینده صدای شان می زنند را می فرستند جلو تا مسائل را برای شان جور کنند. این آقایان نماینده ، سالی چقدر درآمد دارند؟ چقدر در سال مالیات می پردازند؟ کسی این ها را پرسیده؟ باز هم می گویند طلبکارند. حتی می گویند ما با ماوراء الطبیعه هم ارتباط داریم! حالا نمی خواهم همه چیز را اینجا بگویم اما اگر لازم شود می گویم کجا 300 میلیون و برای چه کاری و چه کسی گرفتند! 5 میلیارد و 100 میلیون پول گرفتند و حالا می خواهند عفو عمومی هم داده شود. چرا عفو عمومی داده شود؟ هر کسی گناهی کرده باید مشخص شود و با او برخورد کنند .

؟

افشین پیروانی

قضاوت مشکوک یک داور در سال‌های گذشته

پیروانی در مصاحبه‌ای گفت: زمانی که ما بازی می کردیم، رفته بودیم به شهرستان. مهاجم حریف حدود 8 متر در آفساید بود و به ما گل زد که در عین تعجب، داور بازی گل را صحیح اعلام کرد. بعد از آن بازی و در سالن انتظار فرودگاه، هواداران ما که از ماجرا بو برده بودند، داور را طوری کتک زدند که یادش نرود چه کار کرده است.

؟

پرویز مظلومی

سقوط آلومینیوم با تبانی

مظلومی در مصاحبه با خبرورزشی گفت: من فیلم بازی آلومینیوم و راه آهن را دیدم که آن زمان میثاقیان مربی آلومینیوم بود. در یک صحنه که آلومینیوم با یک گل جلو بود، بازیکن این تیم مصدوم شد ولی کمک داور اجازه نداد او به زمین بیاید تا اینکه حریف گل مساوی را زد. من معتقدم آلومینیوم به ناحق سقوط کرد و مردم بندرعباس و مسئولان این باشگاه باید احقاق حق کنند.

؟

بادیه (مدیرعامل تیم نفتون)

تلاش محسن قهرمانی برای دریافت رشوه

بادیه در برنامه نود گفت: محسن قهرمانی در یکی از بازی ها تلاش کرد با من ارتباط برقرار کند و حتی شب قبل از بازی با هم به جگرکی رفتیم.

؟

بادیه (مدیرعامل تیم نفتون)

رشوه گرفتن داوران در مسابقات زیرگروه

بادیه در برنامه نود ادعا کرد که غیر از محسن قهرمانی، چند داور دیگر هم در مسابقات زیرگروه رشوه می‌گیرند و نتایج مسابقات را عوض می‌کنند.

؟

مرتضی کریمی

یکی از مسئولان سازمان لیگ رشوه گرفته است.

کریمی در مصاحبه‌ای گفت: کسی که هم اکنون در سازمان لیگ است و مسئولیت بسیار حساسی دارد در یک بازی فوق العاده حساس معادل 16 میلیون تومان پول، اسکناس یورو گرفته است!

کریمی بعدا از این حرف خود ابراز پشیمانی کرد و گفت که این مسئله را بر اساس شنیده‌هایش مطرح کرده است.

 

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =