از راهروهای وزارت آموزش و پرورش، اخبار متعددی به گوش می رسد که وجه مشترک آنها، تغییر کامل ترکیب شورای معاونان وزیر است.

هتگامی که حمیدرضا حاجی بابایی درصدد گرفتن رای اعتماد از همکاران خود در مجلس برای راهیابی به هیات دولت بود، نماینده دلیجان به عنوان یکی از حامیان وی گفت: «وزیر آموزش و پرورش باید برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش شجاعت لازم را داشته باشد که حاجی بابایی از چنین صفتی برخوردار است.»

حالا حاجی بابایی بر سکان این وزارتخانه تکیه زده است و در صدد است تغییرات گسترده ای در سطح میران آموزش و پرورش ایجاد کند. تغییراتی که صرف نظر از درست یا غلط بودن آن، بی گمان به شجاعت زیادی احتیاج دارد.

حاجی بابایی سال های طولانی در جایگاه نماینده مجلس و دیگر مشاغل، با وزارت آموزش و پرورش سر و کار داشته است و به همین دلیل، بر خلاف برخی دیگر از اعضای هیات دولت، فرصت زیادی برای فکر کردن به تحولات مورد نظر خود نیاز ندارد. حتی فهرست کسانی که در دهه اخیر با معرفی نامه او به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند، حجمی معادل یک کتابچه دارد.

او با این وزارتخانه، چالش ها و منابع انسانی آن به خوبی آشنا است. بی دلیل نبود که در نخستین روزهای حضور خود در ساختمان قرنی، طرح تغییر دوره های آموزشی را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رساند. می گویند حاجی بابایی تصمیم های کلیدی خود را پیش از وزیر شدن، زمانی که همچون سربازی پیاده به ردیف های آخر شطرنج سیاست نزدیک می شد، گرفته است. تصمیم هایی که البته خوب و بد آن را گذشت زمان مشخص می کند.

آغاز تغییرات

حاجی بابایی تغییرات مورد نظر خود در خصوص مدیران ارشد وزارتخانه را در روزهای اخیر آغاز کرد.او این هفته طی حکم های جداگانه سید جمال صبح خیز را به سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش و احمد حیدری رییس دفتر وزیر پیشین را نیز به سمت معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که مدیران پست های مهمی همچون معاونت آموزش و نوآوری و معاونت پرورشی و تربیت بدنی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش نیز در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد. در این میان، معاونت آموزشی به دو معاونت دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود تا دو نفر از همفکران حاجی بابایی بتوانند به جمع معاونان وی را یابند.

تغییرات مدیریتی و ستادی حمید رضا حاجی بابایی از جایی آغاز شده است که به اذعان اکثر نیروهای ستادی و کارشناسان اداری آموزش و پرورش، سالهاست این وزارتخانه از آنها ضربه می خورد.

در سوابق احمد حیدری که فارغ التحصیل مهندس عمران-نقشه برداری است، معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، مدیرکل دفتروزارتی و رییس شورای اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش آمده است.

گفتنی است، حیدری در پایان وزارت علی‌احمدی از مدیرکلی دفتر وزارتی آموزش و پرورش کنار گذاشته بود و دفتر وزارتی وزارتخانه مذکور توسط فرد دیگری اداره می‌شد. او یکی از معدود کسانی است که پس از به وزارت رسیدن حاجی‌بابایی، همواره در کنار او دیده شده است.

هم‌اکنون پست‌های مهمی در آموزش و پرورش همچون معاونت آموزش و نوآوری به عنوان کلیدی‌ترین معاونت وزارتخانه متبوع و اداره‌کل روابط عمومی با سرپرست اداره می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =