محسن رفیق‌دوست راوی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، فرمودند که خاطرات شما هم شیرین روایت شده و هم خوب نوشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «برای تاریخ می‌گویم» از مقطع ورود حضرت امام(ره) در 12 بهمن که رفیق‌دوست راننده بلیزر امام(ره) بود، آغاز و در ادامه حوادث دهه اول انقلاب و جنگ تحمیلی از زبان وی نقل می‌شود.

رفیقدوست به این دلیل که پایه‌گذار سپاه است و بعد از آن مسئول تدارکات جنگ بوده، به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم در این ایام به حساب می‌آید. مهمترین فعالیت رفیقدوست به زمانی بازمی‌گردد که به عنوان مسئول تدارکات سپاه در طی جنگ تحمیلی خدمت می‌کند.

علامیان نویسنده کتاب، نگارش این خاطرات را از سال 87 آغاز کرده و ساختار کتاب براساس پرسش‌هایی است که نویسنده از رفیقدوست پرسیده و این سؤالات بر اساس توالی زمانی انتخاب شده است. بسیاری از ناگفته‌ها در این اثر بازگو شده است. بسیاری از پرسش‌هایی که در آن زمان وجود داشته و تاکنون مطرح نشده است، در گفت‌وگو با رفیق‌دوست آمده که وی پاسخ های مستدل و صریحی را به رویدادهای تاریخی داشته است. همچنین صراحت لهجه و رک‌گویی رفیقدوست در کنار نقش محوری او در ابتدای انقلاب و تشکیل سپاه باعث خواندنی شدن مطالب این کتاب شده است.

آنطور که سایت سوره مهر گزارش داده، محسن رفیق‌دوست راوی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، فرمودند که خاطرات شما هم شیرین روایت شده و هم خوب نوشته شده است. محسن رفیق‌دوست اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، در دیداری که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم به بنده گفتند که خاطرات شما هم شیرین روایت شده و هم خوب نوشته شده است.

رفیق دوست ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به من پیشنهاد کردند که کتاب همراه با لوح فشرده‌ای که همراه با صدای راوی است، منتشر شود زیرا ایشان این شیوه را روشی مرسوم در دنیا می‌دانند که خواننده لحن راوی را نیز می‌شنود.

رفیقدوست همچنین در نشستی که در نمایشگاه کتاب امسال برگزار شده بود خاطر نشان کرد: علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفته که 90درصد خاطرات کتاب برای من نیز تازگی داشته است.

کتاب «برای تاریخ می گویم» در 472 صفحه و با قیمت 19900 تومان منتشر می‌شود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    10 21
    باسلام نویسنده کتاب به تاریخ می گویم یکی از بهترینهای نویسندگی وخبرنگاری سالهای انقلاب وهشت سال دفاع مقدس میباشند ودر واقع آقای سعید علامیان پایه گذار وطراح صفحه جبهه وجنگ در مطبوعات ایران در سالهای جنگ میباشند که مهمترینش صفحه جبهه وجنگ روزنامه جمهوری اسلامی میباشد وطراح فصل نامه جنگ که سالها چاپ میشد که متاسفانه به دلیل حسادت های عوامل به ظاهر دینی در ارگانهای مربوطه با شخم زدنهای غیر اخلاقی ازبین برده ند بهمن تاج دولتی .جانباز جنگ
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    57 1
    تو این خاطرات از اقا مرتضی هم اسمی برده شده ؟!!!!!!!!
    • بی نام DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      23 24
      جناب آقای برادر رفیق دوست صد در صد صادقانه ننوشتید چون اگر صادقادنه می نوشتید صدای خیلی ها در می آمد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    26 2
    آیا از زمان حضور در بنیاد جانبازان هم چیزی نوشتید یا ....!؟!
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 1
    باعرض ارادت به آقای سعید علامیان که هنوز با گذشت سه دهه از روزگار درون صفحات روزنامه جمهوری اسلامی در موضوعات اقتصادی ونفس با اخلاص رزمنگان دفاع مقدس را درچشمان باورها در ان آشفتگی ها با صداقت شیوه قلمش درون جان های بی شماری از مردمان این سر زمین را در صفحات جبهه و جنگ می نشاندند و در فهم هویتایران زمین گره در باطن ها می زدند وحالا با خواندن به تاریخ می گویم نشان عمیق درک ایشان از تاریخ معاصر را به همراه به درون دل های مردم میزند واسلام حسین اسماعیلی از قدیمی های سالهای دفاع مقدس
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    5 2
    با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده گرامی.من کتاب را خواندم و خیلی شیوا و روان نگارش شده بود طوری بود که تا آخر کتاب رو یک سره خواندم.با تشکر
  • بهرام محمدی قرد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 0
    جناب آقای علامیان متاسفانه همیشه قلم های زیبایی مثل قلم شما از دیگران می نویسند. ایکاش کمی هم در مورد 35 سال زحمات شما ( که کمی هم از زحمات آقای رفیق دوست ندارد) می نوشتند . همیشه زحمت کشان پس پرده مهجور می مانند .
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام من همیشه دوست داشتم کتابی که میخونم روان و ساده باشه که برام قابل فهم باشه و وقتی این کتاب خوندم تمام این ویژگی ها رو داشت و بسیار جذاب بود و وقتی شروع به خوندن میکردی دوست داشتی تا انتها بخونی و بعد کتاب ببندی خیلی ممنون از راوی و نویسنده کتاب که به این زیبایی نوشته اند خسته نباشید