ایرنا نوشت:

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه 92 را با 122 رای موافق، 67 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده تصویب کردند. 

براساس ماده واحده این لایحه و درصورت تصویب نهایی به دولت اجازه داده می شود منابع و مصارف قانون بودجه سال 92 کل کشور را با رعایت تبصره های زیر اصلاح کند.

طبق تبصره 1 این لایحه و درصورت تصویب نهایی، در بند 2-7 ماده واحده قانون بودجه سال 92 کل کشور عبارت «تفاوت بیش از 10 درصد در تخصیص و پرداخت ردیف های مصوب سایر طرح های تملک دارایی های سرمایه ای توسط کمیته های تخصیص اعتبار و پرداخت توسط خزانه ممنوع و در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است»، حذف می شود. 

این لایحه نخستین لایحه دولت یازدهم است که 12 شهریورماه با قید دو فوریت تقدیم مجلس کرد اما نمایندگان با فوریت آن مخالفت کردند و لایحه اصلاح قانون بودجه 92 به صورت عادی ابتدا در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با حضور نمایندگان دولت رسیدگی و سپس در این کمیسیون به تصویب رسید.امروز نیز 50 تن از نمایندگان درخواست کردند که این لایحه خارج از نوبت و با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دولت این لایحه را در راستای افزایش انضباط مالی، واقعی کردن منابع و مصارف بودجه عمومی دولت با تأکید بر کمک به معیشت مردم، تأمین هزینه های اجتناب ناپذیر و اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و امکان اتمام آنها در سال 1392 وجود دارد، تهیه کرده است.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =