نماینده ارومیه معتقد است: تا ۸۰ سال دیگر که دولت های منظم بیایند هم این عدم انضباط مالی که دولت احمدی نژاد داشت را نمی توانند پاک کنند.

امید کریمی: پای ثابت مخالفت با همه وزرای دولت حسن روحانی، نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه بود. مخالفت او با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت البته جنجالی شد. برای همه وزرا هم متن مخالفت قرایی داشت. شاید به اندازه انگشتان یک دست هم به وزرای پیشنهادی حسن روحانی رای موافق نداده باشد. البته آنهایی که اخبار مجلس را دنبال می کنند، می دانند که او مرد همیشه مخالف مجلس است. قاضی‌پور به خبرآنلاین آمد تا درباره موضوعات مختلفی حرف بزنیم. از تهران، دلایل مخالفت با وزرا تا دریاچه ارومیه؛ زیرمیزی پزشکان و ...

مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید؛ 

 

شما مثل اینکه از ماشین مجلس استفاده نمی کنید. دلیلش چیست؟
مجلس شورای اسلامی یک واحد موتوری دارد که ۲۴ ساعت در خدمت نمایندگان ملت اسلامی است. من بیشتر از ۵ سال هست که نماینده مجلس هستم، یکبار تا حالا هم ماشین مجلس دنبال من نیامده است. شاید جاهایی که مترو نباشد، با ماشین مجلس بروم، اما یک بار هم دنبال من نیامده است. معمولا از واسیل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم.

چرا؟
علاقه دارم در بین مردم باشم، حرف مردم را بشنوم.

شما که نماینده تهران نیستید، نماینده مردم ارومیه اید.
ما نماینده تمام ملت ایران هستیم. ضمن اینکه قوانین کلانشهر تهران در مجلس تصویب می شود. تهران پایتخت ایران است. ام القرای جهان اسلام است. مرکز مبارزه با استکبار جهانی است. هرچه به تهران برسیم، به نفع انقلاب و اسلام است. شهر تهران متعلق به شما تهرانی ها نیست. متعلق به همه ایران است.

شما فکر می‌کنید در ۸ سال گذشته که تهران مدیریت شهری یکسانی داشت و آقای قالیباف شهردار بودند، اتفاقات خوبی در شهر افتاده است؟
جناب آقای قالیباف تهران را از یک روستای بزرگ به یک شهر خوب تبدیل کرد.

قبل از آقای قالیباف، آقای کرباسچی هم این کارها را کرده بود. یعنی شروع تغییرات تهران از زمان آقای کرباسچی بود که در دوره آقای قالیباف هم ادامه داشت.
آقای کرباسچی برای تهران زحمت کشید، ولی سیاسی کاری اش بیش از عنوانش بود. مثلا بنیان گذار کنارگذر جنوب تهران (بزرگراه آزادگان) آقای کرباسچی بود، اما تکمیل کننده اش آقای قالیباف بود. این اتوبان امام علی که در مدت کوتاه زده شد یکی از شاهکارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. آقای قالیباف مختص به خودش نیست، یکی از نیروهای مخلص نظام است، در هر پستی هم که کار کرده، خداراشکر موفق بوده است.

پس رای انتخاباتی شما آقای قالیباف بود.
من به آقای قالیباف رای داده ام، الان هم رای می دهم، فردا هم رای می دهم. آقای قالیباف آدم کاری است.

معتقدید اگر آقای قالیباف رییس جمهور می شد، بهتر بود؟
به نظر من هزار مرتبه بهتر از آقای روحانی بود.

فقط به خاطر فعالیت‌هایش در تهران یا به دلیل اینکه اصولگراست؟
اولا که قالیباف اصولگرای واقعی است. اصولگرایی است که عملکردش را هم نشان داده. شما از برادران سپاه بپرسید؛ در آنجا موفق بوده. نیروی انتظامی را از یک وضعیت نابسامان به یک وضعیت سازمان‌دهی تحویل داد. وضعیت روزی که شهرداری را تحویل گرفت با حالا مقایسه کنید. فقط فضای ورزشی که حالا هست، فضای سبز را حساب کنید، فضای فرهنگی را حساب کنید، خیابان ها و بزرگراه هایی که زده و تکمیل کرده. تهران تازه دوره رشد و شکوفایی را طی می کند، ‌بن بست های تهران باز می شود و باید آقای قالیباف طرح های نیمه تمام را در یک مدت زمان مشخص به پایان برساند تا بتوانیم در مقابل پایتخت های بزرگ دنیا مثل توکیو، پکن، دهلی و ... حرف داشته باشیم و بگوییم می توانیم شهری با جمعیت ۱۰ میلیون نفر را خارج از بحران های ترافیکی مدیریت کنیم.

امیدوارم دولت جدید اختیارات مسکن مهر را به شهرداری تهران واگذار کند تا در بافت های فرسوده، مسکن مهر بسازد. متاسفانه در مناطقی از تهران مثل خانه من در نظام آباد کوچه های باریک وجود دارد که بحران زاست. به همین من از دولت می خواهم کار کارشناسی انجام دهد، مسکن مهر را به شهرداری تهران واگذار کنند

خب یک نظر هست؛ اگر هر مدیر دیگری بود که این همه پول و درآمدزایی از شهر داشت، باید این کارها را حالا با شدت و ضعف انجام می داد.
اولا درآمد با هزینه دولت فرق می کند. موقعی که آقای قالیباف شهرداری تهران را تحویل می گرفت، ۳۵ درصد بودجه شهرداری تهران از طریق دولت تامین می شد، الان زیر ۵ درصد است. ما و مردم شهرهای دیگر وقتی به تهران می آییم و تغییرات را می‌بینیم خوشحال می شویم و امیدوار می‌شویم که این تغییرات و آبادانی به شهرهای ما هم برسد. احمدالله در یک سال گذشته تغییرات اساسی در ارومیه اتفاق افتاده است. یعنی شهرداران بقیه شهرهای ایران وقتی به تهران می آیند و تغییرات فوری با این سرعت عمل با زمان‌بندی را می‌بینند، الگو می‌گیرند. این درحالی بود که در دولت گذشته بسیار کارشکنی کردند، پول مترو را ندادند. بعضا مصوبات شورا توسط فرمانداری لغو شد.


به نظر شما در تهران چه کارهای عمرانی دیگری باید انجام شود؟
امیدوارم دولت جدید اختیارات مسکن مهر را به شهرداری تهران واگذار کند تا در بافت های فرسوده، مسکن مهر بسازد. متاسفانه در مناطقی از تهران مثل خانه من در نظام آباد کوچه های باریک وجود دارد که بحران زاست. به همین من از دولت می خواهم کار کارشناسی انجام دهد، مسکن مهر را به شهرداری تهران واگذار کنند و شهرداری تهران بافت فرسوده را بخرد، تخریب کند و دوباره از اول بسازد روی اصول و با فضای سبز مناسب و پارکینگ. ما مسکن مهر می خواهیم، خوابگاه نمی خواهیم. پرند خوابگاه است. خانه یعنی محل رشد و عبادت، ادامه حیات، تولید مثل و تربیت فرزندان. آپارتمان های مسکن مهر الان ارتفاع کمی دارند. مشکلات تاسیسات شهری دارند. درحالی که بافت‌های فرسوده تهران همه چیز دارند؛ آب، برق، گاز، امنیت و ... فقط ساماندهی می خواهند. الگوی شهرسازی ما باید تغییر کند. درواقع الگوی شهرسازی ما بعد از صفویه از بین رفته است. باید الگوی شهرسازی داشته باشیم.

یعنی کار شهرداری در ۴ سال آینده باید فقط نوسازی بافت‌های فرسوده باشد؟
متروی ما باید به فرودگاه مهرآباد وصل شود به شهرهای شرقی تهران باید وصل شود. به شما باید برسد. هرکجا ترافیک است باید مترو توسعه پیدا کند تا ترافیک روانی داشته باشیم. آلودگی هوا نداشته باشیم. دو سال قبل، آقای احمدی نژاد به خاطر آلودگی هوا سه روز تهران را تعطیل کرد. ما شهرداری می خواهیم بینش کلان ملی داشته باشد. تهران را به تمام شاهراه های حاشیه ای وصل کند.

اگر آقای قالیباف رییس جمهور می شد، شما به همه وزرای پیشنهادی ایشان رای می دادید؟ با هیچ کدام مخالفتی نمی کردید؟

ما وزیر می خواهیم تا امورات مسلمین را به دستش بسپاریم. در ظاهر الان وزیر است، اما ۲۰ سال عملکرد او تاثیرگذار است. تا ۸۰ سال دیگر که دولت های منظم بیایند هم این عدم انضباط مالی که دولت احمدی نژاد داشت را نمی توانند پاک کنند. مردم به ما رای داده اند. ما قسم خورده ایم از حق و حقوق مردم دفاع کنیم. یکی از حقوق مردم اجرای برنامه افق ۱۴۰۴ است و برنامه ۵ ساله پنجم است که هر دو هم بیت المال است. در نتیجه من به عنوان نماینده شما در مجلس موظف بودم برنامه آنها را بخوانم و ببینم با آن چارت سازمان اش چقدر هم‌خوانی دارد. یکی از وزرا اصلا اشاره ای نکرده بود به برنامه پنج ساله. یکی از وزرا برنامه اقتصادی دولت را آورده بود و فقط بالا پایین کرده بود. بعد ماده یم یک نوشته بود افزونی و ثروت. اما ما توزیع عادلانه ثروت می خواهیم. وزارت افزایش ثروت که نیست. اینکه به حق بگیرد و به حق توزیع کند. حتی اگر آقای قالیباف هر وزیری معرفی می کرد، اگر برنامه هایشان مشکلی داشت و طبق وظیفه و چارت سازمانی نبود، یقین بدانید مخالفت می کردم.

نادر قاضی پور

 

از موضوعات سیاسی و شهری کمی فاصله بگیریم و برویم سراغ دریاچه ارومیه. اوضاع دریاچه بدتر شده است. با اینکه امسال آب بیشتری گویا داده اند، اما بیشتر خشک شده است. گمان می کنید مشکل دریاچه از ورودی است یا خروجی؟
بحث دریاچه ارومیه بحث فقط شهر ارومیه نیست، مربوط به کل کشور است و البته یک موضوع جهانی زیست محیطی است. اگر به داد آن نرسیم، در آینده ای نه چندان دور باید ایران اسلامی تحمل آوارگی سه میلیون مردم آذربایجان را داشته باشد. از آنجایی که خشکسالی از سال ۷۶ بر منطقه ما حاکم شده است و عدم مدیریت دولتها در نگهداری دریاچه ارومیه باعث این اتفاق شد. همین الان از زرینه رود میاندوآب هر ثانیه ۵ متر مکعب آب به تبریز می رود. این سهمی از آب دریاچه ارومیه است. درواقع و همیشه ۴۸ درصد آب دریاچه از زرینه رود میاندوآب تامین شده است. تونل دومی هم برای برداشت آب از زرینه رود اماده بهره برداری است. کانال دیگری ۱۷ متر مکعب آب از زرینه رود برداشت می کند. در ثانیه می شود ۲۷ متر مکعب آب از آذربایجان غربی به آذربایجان شرقی می رود. اینها سهم دریاچه ارومیه است. در رای اعتماد وزیر نیرو هم من این موضوع را گفتم. باید این برداشت آب از زرینه رود متوقف شود. به جای آن آب از ارس به تبریز و آذربایجان شرقی ببرند.

یعنی این برداشت از ارس به جای انتقال آب از ارس قرار بگیرد؟

بله. همچنین تمام طرح های برداشت در استان آذربایجان غربی خوابیده است و تعطیل شده. اما در استان کردستان و آذربایجان شرقی، همچنان ادامه دارد. دولت قبلی مصوب کرده ۵۸۵ میلون متر مکعب آب از حوزه آبریز دریاچه در استان کردستان بردارند. استان آذربایجان شرقی همه همه جا می تواند سد بزند، کانال بزند، آب بردارد و این کارها اجازه نمی دهند آب به دریاچه برسد. اما در استان ما طرح ها خوابیده است.

کدام طرح ها؟

دولت آقای احمدی نژاد گفت به خاطر دریاچه طرح های آبی و توسعه کشاورزی در استان آذربایجان غربی تعطیل شود. اما در استان های همجوار طرح ها ادامه دارد. اما یک قطره آب به دریاچه اضافه نشده است. امیدواریم انتقال آب از پیرانشهر با کانال فرعی که می شود ۱۵ روزه احداث کرد، ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه برسد. باید باروری ابرها را اجرا کنند. در استان کردستان باید طرح های کشاورزی را تعطیل کنند. باید در پشت سدها به اندازه آب شرب مورد نیاز فقط نگهدارند. بقیه آب را آزاد کنند تا برسد به دریاچه ارومیه. انتقال آب از سد کانی سیب پیرانشهر که حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب می شود، در حدود یک میلیارد متر مکعب آب می رسد به دریاچه. از آن طرف یک میلیارد مترمکعب آب از ارس مازاد وجود دارد و می تواند با لوله مستقیم به دریاچه برسد نه اینکه سر راه برداشت کشاورزی در خوی داشته باشد. اگر این دو میلیارد برسد،‌ می توان از خشک شدن دریاچه جلوگیری کرد. بعد از ۵ سال اکوسیستم منطقه به حالت اولیه بر می گردد.

دولت آقای احمدی نژاد گفت به خاطر دریاچه طرح های آبی و توسعه کشاورزی در استان آذربایجان غربی تعطیل شود. اما در استان های همجوار طرح ها ادامه دارد. اما یک قطره آب به دریاچه اضافه نشده است. تمام طرح های برداشت در استان آذربایجان غربی خوابیده است و تعطیل شده. اما در استان کردستان و آذربایجان شرقی، همچنان ادامه دارد.

شما می گویید طرح های توسعه کشاورزی در کردستان و آذربایجان شرقی تعطیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، بحران بیکاری در منطقه اتفاق می افتد. چه راهی برای آن وجود دارد؟

اولا الحمدالله استان آذربایجان شرقی صنعت خوبی دارد، فرصت های شغلی خوبی دارد. با دلار ۷ تومانی، کارخانه های خوبی زده اند. ولی در کردستان نه باید کمک کرد. اما ما که از هر دوتایشان عقب تریم. سرمایه گذاری دولتی نداریم. بخش خصوصی ما فعال است. ۹۹ درصد سرمایه گذاری صنعتی در استان آذربایجان غربی را بخش خصوصی انجام می دهد. در صنایع تبدیلی ۵-۶ سال است که استان آذربایجان غربی اول است. همه این کارها بخش خصوصی است. می دانید این صنایع ما چقدر ارز وارد کشور می کند و اجازه نمی دهد ارز از کشور خارج شود؟ همان را به ما بدهند، ما خودمان پیشرفت می کنیم.

این چاه‌هایی که سمت تبریز زده اند، اگر بسته شود، فکر می کنید تاثیری در پیشگیری از خشک نشدن دریاچه دارند؟
زدن چاه از تنبلی است. وقتی آب جاری در بهار و پاییز می آید در کانال های سنتی، نباید از چاه آب برداشت. اگر از چاه آب برندارند اوضاع بهتر می شود.

یکی از بخش های سخنان شما در روز رای اعتماد به وزرا درباه بیمارستان های خصوصی و زیرمیزی پزشکان بود. می گویید بیمارستان ها جیب مردم را خالی می کنند. این حرف درست. اما اگر بیمارستان های خصوصی وجود نداشته باشند، اوضاع سلامت بسیار بدتر از شرایط فعلی می شود.
ما با احداث بیمارستان خصوصی خیلی موافقیم. هم باید کمک کرد، هم باید اعتماد کرد، هم یارانه به آنها داد. اما به شرط و شروطی. یک؛ پزشک فول تایم دولتی نباید و نمی تواند در بیمارستان خصوصی هم عمل کند. این پول حرام است. قانون هرچه بد باشد، از بی قانونی بدتر است. قانون تعرفه را تعیین کرده گفته نظام پزشکی تعرفه بدهد. آیا پزشکان تعرفه را رعایت می کنند؟ بیمارستان یک اتاق عمل دارد که هزینه اش را می گیرد. دکتر هم دستمزدش را از بیمه می گیرد. این زیرمیزی بر چه مبنا می گیرد؟

خب بیمه هم پول کمی می دهد به پزشکان.

خب دکتر باید چقدر درآمد داشته باشد؟ هزینه یک پزشک متخصص در ماه چقدر است؟

نهایتا ۱۰ میلیون تومان.
خب چرا باید ۵۰-۶۰ میلیون تومان و حتی خیلی بیشتر درامد داشته باشد؟ اینها دزدی است. شاخ و دم که ندارد. پزشکی که باید در بیمارستان دولتی حضور داشته باشد، رزیدنت چرا باید به جای او عمل کند، اما پزشک پولش را بگیرد؟ بیمارستان شخصی محترم است، اتاق خصوصی می خواهد داشته باشد، هزینه اش را می دهد بیمار. اما هزینه درمان باید همان تعرفه باشد.

خب پزشک با این پول کار نمی کند. می گوید ارزش کارش بسیار بیشتر از تعرفه است.
ما با ترکیه چه فرقی داریم؟ مردم ترکیه می روند خارج کار می کنند، پولش را می برند در کشورشان خرج می کنند و سرمایه گذاری می کنند. اما ما از مردم خودمان می گیریم، می بریم در کشورهای خارج. از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین چند میلیون نفر از ایران به خارج سفر می کنند؟

دکتر باید چقدر درآمد داشته باشد؟ هزینه یک پزشک متخصص در ماه چقدر است؟ چرا باید ۵۰-۶۰ میلیون تومان و حتی خیلی بیشتر درامد داشته باشد؟ اینها دزدی است. شاخ و دم که ندارد. پزشکی که باید در بیمارستان دولتی حضور داشته باشد، رزیدنت چرا باید به جای او عمل کند، اما پزشک پولش را بگیرد؟

۳-۴ میلیون نفر.

هرکدام حداقل ۲ هزار دلار هزینه می کنند. این پول را بدهند به صنعت و معدن چه پولی می شود؟ دوما دکترها که می روند خارج، اما فقط دوماه در ایران هستند، خون مردم را در شیشه می کنند و از شش ماه جلوتر وقت می دهند، با همان دو ماه کار کردن، هزینه زندگی ۱۲ ماهه در خارج را تامین می کنند، این دزدی نیست؟


خب شاید از نظر اجتماعی تامین نیستند.

نه خیر، کلاهبرداری است. دزدی در روز روشن است. عوام فریبی است. خیانت است. همان عملی که می تواند در ارومیه انجام شود با هزینه خیلی کم، چرا دکترها به هم دیگر پاسکاری می کنند بیمار را؟ چرا دارو یک دفعه شد ۲.۵ برابر؟ به خاطر رانت بود نه دلار. بهداشت و درمان با جان مردم بازی می کند. شما خبری از مرگ در اتاق عمل که به خاطر فنر زدن بی مورد در رگ های قلب بوده، دارید؟ اینکه به جای یک بار، دوبار، ۱۰ بار فنر زده اند و بعد هم طرف را کشته اند. من قلبم ناراحت است. می روم بیمارستان ایکس. آنژیوگرافی می کنند. می گویند برو ۱۵ روز بعد بیاد. بعد از ۱۵ روز دوباره آنژیو می کنند تا پول بیشتر بگیرند. بعد فنر هم لازم نیست. اما فنر می زنند. چون اضافه است، بیمار می میرد. مرغ نمرد، یک انسان مرد. جان یک انسان گرفته شد. از آن طرف من بروم شکایت کنم. کی رسیدگی می کند؟ خود پزشک که خودش هم پرونده دارد. خنده دار نیست؟


خب این شرایط را دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت دکتر روحانی می تواند درست کند؟ با توجه به سیستم بیمه ای نامناسب و بدی که داریم. البته شما مخالف ایشان بودید.
سیستم بیمه ای ما خوب است. قانون را بد اجرا می کنیم. ما برای انسان ها ارزش قائل نیستیم. تخصص ها و فوق تخصص ها خودشان را فراآدم حساب می کنند.

ولی بیمه های ما واقعا خوب نیستند. هیچ چیزی را پوشش نمی دهند.
بیمه های ما بهترین بیمه است، اما بد اجرا می کنیم. هزینه های زائد داریم. ما وقتی به حق خودمان قانع بشویم، خیلی از این هزینه ها نباید باشد. به نظر من بیمه های ما مشکلی ندارد. مشکل از مجریان ماست.

۴۷۴۷

کد خبر 319011

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    149 7
    "تا ۸۰ سال دیگر که دولت های منظم بیایند هم این عدم انضباط مالی که دولت احمدی نژاد داشت را نمی توانند پاک کنند." انضباط مالی یعنی 3000 میلیارد اختلاس/// ظهور جزایری ها و زنجانی ها////نرخ تورم 3000 درصدی/// بیکاری افسار گسیخته نه ببخشید افسار گریخته//// وووووووووو و البته یک شبه پولدار شدن بعضییییی ها در دولت احمدی نژاد به این میگن انضباط مالی
    • محمد A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      81 3
      و البته احمدی نژاد نه تنها پاسخگو نیست که راست راست هم میگردد و دانشگاه تاسیس میکند و عضو مجمع تشخیص مصلحت هم شده. این یعنی اینکه همه ما در مورد این آدم چرت میگوئیم و اشتباه قضاوت میکنیم. خدا هم در کار ما ایرانیان حیران شده. آدمی اینهمه اشتباه داشته و حالا جوایگوی هیچکس نیست.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      21 4
      دوست عزیز گفتن عدم انظباط مالی
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      78 20
      پزشکها در ایران فکر می کنن فقط اونا درس خوندن........از بالا به همه نگاه میکنن..........در حالی که با پول ملت درس خوندن در دانشگاههای دولتی ......... یک نفر که دکترای مثلا ریاضی داره 12 سال در دانشگاه درس خونده .اگر کار کنه در ماه حقوقش چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.................پزشکهای ما خیلی از ملت طلبکارن!!!!!!!چرا؟؟؟؟؟؟؟ ................من که میگم کلی فوق تخصص از بنگلادش و هند وارد کنیم .که با دستمزد منطقی مردم مظلوم ایران رو درمان کنن ................... این پول زیر میزی حلاله؟ خوردن داره؟کسی که مریضه با زجر پول جور میکنه و به پزشک میده آهم میکشه . ...پزشکان محترم از آه مردم بترسید.......یک دکتر متخصص سرطان می شناسم که هم بچش و هم زنش سرطان گرفتن و مردن . چرا؟!!!
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      60 12
      خدا نکنه که کسی از 20 اسفند تا آخر فروردین مریض سخت بشه . یعنی من در دو بار و دو سال این اتفاق افتاد برامون . اصلا پزشک متخصص درست و حسابی شما در بیمارستان های تهران پیدا نمی کنید . اعتراض می کنید می شنوید که دکتر سفر خارجه . رفته تعطیلات . مریض جلوتون پر پر می زنه اما هیچ کار ازمون ساخته نیست . تو بیمارستانها نه آدمو درست راهنمایی می کنن نه هیچی . ای خدا ای خدا ای خدا به داد بیماران برس . که هم مریضن هم باید فکر پول عمل باشن .
    • م IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      78 10
      پدرم سرطان خون داره . دکترش سهامدار یک بیمارستان خصوصیه . به ما گفته فقط بستری اونجا باید باشه . گفتیم نداریم شما که بیمارستان دولتی هم هستید بیایم اونجا گفت نه نمیشه . 35 ویزتشه . خیلی پولکیه . در تا پاهای بابام سیاه شده . الان پای بابام عفونت کرده و عفونتش سر باز کرده . از ترسمون تو خونه داریم پانسمان می کنیم خودمون . نمیدونیم درسته یا نه . ولی پول نداریم . میلاد و امام حسین هم بردیم قبول نکردن .اشکالی نداره . ما صبر می کنیم اما به هر حال دنیا دار مکافاته . خدا هم هست . کسانی که خون بینوایان رو در شیشه میکنند حواسشان به غضب خدا هم باشد.
    • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      19 2
      گفته عدم انضباط مالی دولت احمدی نژاد .... خودتم عینا تو کامنت خودت کپی کردی ناشناس جان ولی کلمه عدم رو نمی بینی!!!!
    • م IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      15 3
      ضمنا پدرم رو شریعتی هم بردیم . ازمون نامه معرفی خواستن . جالبه دکترها هوای هم رو خوب دارن . در میلاد به فوق تخصص خونش گفتیم نامه معرفی بده به ما گفت دکتری که می روید پیشش دوستمه . من که نمی تونم نامه بدم ناراحت میشه . از خودش نامه بگیرید . خودش هم میگه فقط در بیمارستان خصوصی که من هستم بیایید .... البته بیمارستان شریعتی هم خیلی شلوغ و افتضاحه. یک دفعه اورژانسی پدرم رو بردیم . دیدیم رسیدگی صفر آوردیم دوباره خونه ...... بیچاره بابام میگه دعا کنید بمیرم که شما هم اذیت نشید .
    • مدافع حق A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      15 4
      م، و دو بی نام آخری،، حق با شماست بسیاری از پزشکان ما وظیفه ای که در مقابل مردم دارند را به پول و دارایی دنیوی فروخته اند،، اما همه اینجور نیستند ، و خیلی ها هم مراعات دارند، باور کنید که پزشکی هم شغل سختی است برای گرفتن دکترا باید ساعت ها بی خوابی بکشن، برای اینکه مدرک پزشک عمومی داشته باشن، باید در تمام بخش های بسمارستان ها ، از روانی گرفته تا .....،، برن و شرح حال بنویسن... خلاصه... پزشک ها پول مفت نمی گیرن ( بر خلاف این چیزی که عموم فکر میکنن)،،من یه سوالی از آقای قاضی پور دارم که درآمد ایشون چقدره؟؟ آیا ایشون کمتر از دکتر ها حقوق می گیرن ،، چرا همین چیز ها رو برای نماینده ها یی که در مجلس مینشیند و میلیونی حقوق می گیرد و کمترین چیزی که برایشان مهم است منافع مردم است نمی گویید؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      7 2
      معضلات این جامعه در بحث حقوق خیلی اساسی و بنیادی هست. اینکه بعضی از پزشک ها در حق بیماران ظلم میکنن و داروی الکی می نویسن و الکی میفرستن فیزیوتراپی رو قبول دارم اما واقعا خبر آنلاین خواهشا یه خبر هم برای این موضوع بذارید:درآمد آرایشگرها. یک آرایشگر بعد از یک دوره 6 ماهه مو کوتاه میکنه در عرض نیم ساعت و 10000 تومن میگیره. یک فوق لیسانس هم بعد از 6 سال درس خوندن بابت حق التدریسی ساعتی حدود 7000 تومن میگیره و ویزیت یک پزشک عمومی هم بعد از 7سال 10000 تومن هست.خوب این پزشک و مدرس چکار میکنن تا جبران اون 5 الی 6 سال عقب افتادن از زندگی اونم تو شرایط تورمی رو بکنن؟ پزشک برای هر مریض 5 دقیقه بیشتر وقت نمیذاره. نمیگم این کار درسته ولی باید خیلی دقیق بررسی بشه و حق و حقوق همه متناسب با زحماتشون باشه
    • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      4 1
      م ایشالله خدا به پدر بزرگوارتون شفا عنایت فرمایند ما که کاری از دستمون بر نمیاد آرزوی سلامتی میکنم برا پدرتون
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    47 37
    بعضی حرفاش خوبه.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      57 14
      بابا ایشون خیلی سیاسی هستن توقضیه ارومیه همه ی مشکلو به گردن ابتکار مینداخت
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      51 12
      مثلا این؟؟: "جناب آقای قالیباف تهران را از یک روستای بزرگ به یک شهر خوب تبدیل کرد." جک گفته.
  • امیر IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    67 9
    در مورد برخی پزشکان به ایشان حق می دهم . در شهر ما یک پزشک ارتوپد هست که وقتی به نزدش می روی باید اولا از یک رادیولوژی مخصوص و داروخانه خاص نیازهایت را برطرف کنی و از طرفی آمپولهایی را تجویز می کند که باید خودش تزریق کند .آنهم با هزینه هایی در حد 150 هزار تومانی ... هنگام عمل هم باید به دکه روبروی بیمارستان دولتی شهر پول بدهی او با دکتر تماس بگیرد تا او عمل را انجام دهد ... به قول تولستوی یک نفر انسان چقدر خاک لازم دارد .. یا ....چشم تنگ مرد دنیا دوست را ... یا قناعت پرکند یا خاک گور...
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    چرا میگید مرد همیشه مخالف . به نظرم ایشون در مورد پزشکان کاملا درست می گه. واقعا یک پزشک چرا باید ماهی 100 میلیون در آمد داشته باشه؟ بهترین مهندس با 10 سال سابقه تو ایران 2 میلیون میگره در حالی که یک پزشک با همون شرایط حداقل 20 برابر در آمد داره. همین باعث میشه مهندسین برای کار به خارج از ایران مهاجرت می کنند و پزشکان برای گذران تعطیلات.
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      29 93
      شما تا حالا خون ديدي؟ تا حالا با مريضاي داراي ريسك إيدز برخورد داشتي؟ حرف نزن و سر جاءت بشين
    • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      49 10
      بی نامی که در مورد خون دیدن حرف میزنی! من هم باید بگم پرستار بیشتر خون می بینه یا یک پزشک. در ضمن مگه فقط پزشکهای ایرانی خون می بینن. اما می تونی یک پرس و جو کنی و ببینی در کشورهای دیگه در آمد یک مهندس زبده ، یک پرستار یا ماما در مقایسه با یک پزشک در همان سطح چگونه است. پس لطفا آروم باش.
    • بی نام EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      13 33
      بهترين مهندس ٢ ميليون مي گيره؟!؟!؟! اقا مهندس چي هست حالا؟! معرفيش كن؟ نكنه خودتي؟!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      28 51
      دوست عزيز پزشكي در تمام كشورهاي جهان از مشاغل لوكس و درجه اول محسوب ميشه و بالاترين درامدها رو پزشكان دارن شما يه سِرچ بكن متوجه ميشي مثلاً ميزان درامد متوسط يك پزشك عمومي در استراليا ١٠٠٠٠ دلار در ماه هست اينجا پزشكان عمومي هلال احمر ماهي ٧٠٠ هزار تومن يعني ٢٥٠ دلار!!! مثال ديگه اينكه در يك بيمارستان دولتي در ايران بابت جراحي آپانديس به پزشك جراح ٥٠هزارتومن ميدن ! الان لوله كش كه مياد به قول گفتني فنر ميزنه گرفتگي رو باز ميكنه ١٠٠ هزار تومن ميگيره نه درسي خونده نه استرسي داره ٥ دقيقم بيشتر كار نداره خب شما تصور كن ! يعني چهارصد برابر كمتر! مشكل اينه كه بيمه در كشور ما ضعيفه وگرنه به بيمار فشار نمي اومد
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      29 8
      پزشکی شغل لوکسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کی گفته ؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      4 11
      اون بی نامی که از ریسک ایدز وغیره گفتی میتونستی نری پزشکی ،مردم مسؤل سختیهای شغل شما نیستند؟؟!!!!
  • دكتر محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    29 76
    بله ما با تركيه چه فرقى داريم كه ويزيت فوق تخصص هيئت علمى آنجا معادل ٣٠٠ دلار است (وهلال احمر ما هم آنجا همين مبلغ را مى پردازد)و در ايران ٨دلار است .آقايى كه كوچكترين اطلاعات پزشكى نداردباز در تهمت زدن به فوق تخصص ها! را باز كرده.بله از نظر شما تعرفه ما خيلى هم خوب است كه مى خواهيد با دادن نهايتا ٣٠٠هزار تومان در سيستم دولتى (آنهم بعد از يك سال)جراح فوق تخصص قلب عمل قلب باز انجام دهد.ودر صورت كوچكترين مشكل با ديه ١٣٠ ميليونى مواجه شود.وتعرفه خيلى خوب است كه عملى كه در همين تركيه معادل ٣٠٠٠ دلار به جراح پرداخت مى كنند را مى خواهيد در ايران با حداكثر صد هزار تومان تعرفه جراح انجام شود.بله خيلى هم خوب است كه ٧سال است تعرفه جراحى ها را در سيستم بيمه (دولتى و تكميلى) ثابت نگه داشته ايد .
    • بنده خدا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      70 9
      دکتر جون حرص نخور فقط بگو من کارمند که فوق لیسانس مدیریت دارم و ماهی 800 هزار تومن حقوق ، چطور ویزیت شما رو پرداخت کنم؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      46 11
      یه سوالی مطرح کرد که همچین بی ارزش هم نیست. آقایون و خانمهای محترم پزشک با چقدر درآمد سیر میشن ؟واقعا آیا سایر اقشار حتی با میزان تحصیلاتی بالاتر میتونن اینقدر درآمد داشته باشند؟ نه اینکه حقوق دیگرون بیاد بالا، شما کمتر از مردم پول بگیرید آیا به این دلیل نیست که کسانی که پزشکان بااونها سر و کار دارن در بدترین شرایطند و برای نجات جانشون هر هزینه ای باشه میدن ؟ این قشر محترم هم تا میتونن از خجالت انسانها!!! در میان .( البته بجز استثناهایی که شرافت رو واقعا خجل میکنندو بجای اینکه مردمو بدوشن ، بهشون خدمت میکنن) اصلا تصور اینکه کسی در رنج باشه و شما بخواید از رنج کشیدنش برای خودتون بنگاه اقتصادی و تفرریحی راه بندازید منزجر کنندست....
  • lیک پزشک A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    33 48
    دروغ دروغ و دروغ...من یک پزشک فول تایم فوق تخصص و همسر متخصصم مجموعا ماهانه سه میلیون درامد داریم ششصد تومن قسط خرید آپارتمان، دویست تومان هزینه موبایل و نزیک به پنجاه هزارتومن در ماه به طور ثابت هزینه اینترنت به علت نیاز به تماس مکرر با بیمارستان و مراجعه به مقالات جدید من تمام جوانیم را در منطق محروم و بد آب و هوا با افتخار خدمت کرده ام آقایان چرا هر وقت در مقام مقایسه بر می آیند ملاکشان همان نورچشمی های خودشان که در مطبهای لوکس کار کرده وقدمی ازتهران خارج نشده اند میباشد
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      15 5
      خواهشا" شما به شعور بقیه احترام بگذارید هیچ متخصصی به سه میلیون راضی نمیشه چه برسد به فوق تخصص در بیمارستان امام رضا ارومیه در عرض دو ساعت یه متخصص داخلی بالای ده تا آندوسکپی فقط و فقط به خاطر پول انجام میدهد من که خودم موندم آیا انصافه آیا پول اینقدری شیرینه که به خاطرش مردمو اذیت کنین در صورتی که در مطب خصوصی بالای 20 دقیقه واسه هر آندوسکپی وقت میگدارند
    • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      6 3
      همه ی کسانی که مدرک دارند زحمت کشیده اند اما به قدر خودشان. دکتذای ریاضی کله اش پر فرموله. شب زنده داری هم کرده اما برای فرمولها و ... . اما یک پزشک از سال 4 پزشکی باید برای جان مردم هم بیدار باشه هم درس بخونه. وقتی داره تخصص می گیره یک شب در میان کشیک بده. از زندگی خودش و خانواده اش بگذره. توی فوق تخصص هم همین طور. بی انصاف مردمی هستند که از دور دارند می بینند و تلخی های ما پزشکان را نمی بینند. کافی است بروی و پرایدت رو بکنی 206. چشمای همه در میاد. اما بسازو بفروش که کمری اش را پورشه بکنه می گن زرنگه دیگه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    38 20
    من که حوصله نکردم همه حرفهاش رو بخونم ولی در مورد اون قسمتی که خوندم نظرم اینه که قالیباف رو بفرستیم ارومیه تا شهردار اونجا بشه بلکه اونجا رو هم از ده به شهر تبدیل کنه!!! نمی دانم چرا من که زاده تهران هستم اینقدر از مصیبتی که با آمدن قالیباف گریبان تهران را گرفت ناراحتم!!! کاش دوباره ده می شدیم!!!
    • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      4 11
      مثل اینکه حوصله ی نگاه کردن به اطرافت رو هم نداری تا تغییرات روببینی
  • وحيد A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    35 6
    بخشي از حرف هاش درسته در مورد اصولا فرهنگ كار توي ايران: حالا پزشك رو مثال زده توي همه بخش ها همينجوره. مثال بزنم همين معلم هايي كه هرروز مينالن از وضع درآمد. من بخش زيادي از معلمين خصوصا مشاورها و معلمان تربيتي مدارس رو ميشناسم كه خداشاهده عملا يك ساعت هم كار نميكنن اما 24 ساعت توي هفته هم حقوق ميگيرن. مهندسهاييكه به اندازه يك دهم كارگر كار نميكنن اما 10 برابر كارگر درامد دارن...والله من دوستم قسم ميخوره ميگه توي شركت نفت روزانه 5 دقيقه مجموعا كار ميكنم و رفتم به رئيس اداره گفتم حدقل كاراي ديگه اي به من بدين كه حقوقم حلال باشه...
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    15 7
    بنظر من يه سري چيزا رو شنيده و ديده كه مشكل دارن اما سياسي كاري و فقر اطلاعاتيش باعث شده نتونه درست تببينش كنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      9 5
      فقر اطلاعاتي مصاحبه كننده به شدت بيشتره. چون اصلا نتونسته دليل و منطق بياره در برابر مصاحبه شونده. مصاحبه كننده هميشه بايد مسلط به موضوع مورد بحث باشه در حاليكه اينجا تقريبا از همه توضيحات فرار كرده و رفته سراغ موضوعات ديگه.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      7 4
      بی نام دوم؛ مصاحبه کننده که نباید همش کل کل کنه با مصاحبه شونده. بعد هم به اندازه کافی ازش حرف کشیده. دیگه بیشتر از اون باید گلاویز می شدن گمونم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    19 24
    متاسفم از اینکه یه نماینده ی مجلس دیدش نسبت به پزشکان اینجوریه!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    3 5
    روستای بزرگ ارومیه است نه تهران. تهران قبل قالیباف هم کلان شهر بود
  • 0441ارومیه EU ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    34 28
    نادرقاضی پوردروغگونیست..رک حرفشومیزنه ودرست هم میگه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    32 30
    قابل توجه آقای قاضی پور: دکترهایی هستند که نزدیک 30 سال درس میخونن و شب و روز رو به هم میدوزند تا جون افراد رو نجات بدن حالا انتظار داری دستمزدش چقدر باشه؟؟ اصلا یه سوال ، حقوق امتیازات نمایندگان مجلس چرا باید انقدر زیاد باشه؟؟؟ مگه شما چقدر به فکر مردم هستید؟ مردم ایران دارن خودشون مدیریت میکنن اینهمه هم که مسئولان دم از مهار تورم زدن بی اثر هستش.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      19 4
      یک دکتر برق هم نزدیک 25 سال درس میخونه ! چرا حرف مفت می زنید ؟ بالا برید پایین بیایید دارید مردم رو میچاپید یک دکتر برق یا مکانیک و ریاضی و... هم نباشه شما اصلا نمی تونه کارت رو انجام بدی پس بفهمید که همه مشاغل نیاز جامعه هستن و باید درامد معقول داشته باشن
  • یک مربی پیش دبستانی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    18 11
    به عنوان یک مربی پیش دبستانی ایرانی اززحمات وپیگیریهای مستمر وارزنده ایشان تشکر وقدردانی می کنم وتاسف می خورم ازحضراتی که درکمیسیون اموزش مجلس هستندوچشم خودرابراین همه بی عدالتی وجفای اقای حاج بابایی وخانم قربان درحق مامربیان بسته ودرحالیکه دههانیروی خدماتی یکشبه به اموزگاری تبدیل وضعیت وجذب شدندکوچکترین اعتراضی ننموده درحالیکه مامربیان بیش از8سال هست که درمدارسدولتی مشغول بکار بوده ولی هنوزسرگردان وبلا تکلیف هستیم درودبرشرف وغیرت اقای قاضی پورایشان تنها نماینده ارومیه نیست بلکه درواقع نماینده همه ایرانیان است
  • یه شهروند A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    27 15
    میشه لطفا به آقای قالیباف بگین تهران رو به همون روستای سابق برگردوند شما ها هم برین شهراتون یه ذره از آلودگی و ترافیک کاسته بشه! والا ما حاضریم تو روستا زندگی کنیم به خاطر مهاجرت شماها به تهران اجاره 3 برابر و گرانی و تورم و متحمل نشیم
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      11 4
      اره ميشه تو هم خودتو تهراني جا نزني !! اگه تهراني بودي تغييرات لمس كردني نيستن كافيست چشماتو باز كني اطرافتو نگاه كني انوقت كه ميبيني چي بود چي شد . فقط نگاه كن البته اگر ... نباشي .
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      12 3
      تهرانی اصیل اونجا پایتخته بعدشم اگه پول و سرمایه کل ایرانو خرج تهران نمیکردن الان اینهمه مهاجرت نبود
  • پزشك IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    24 30
    خدا رو شكر شما در همه زمينه ها تخصص داري. فنر!!!! زدن قلب رو بگير تا خشكي درياچه اروميه! به نظرم بهتره نظام پزشكي براي اين تهمت ها از ايشون شكايت كنه. من پزشكم، هيچ فدرتي هم نميتونه من رو مجبور كنه جراحي رو انجام بدم كه ديه داره ١٥٠ ميليون تومن، تو كشور هاي ديگه قيمتش هست مثلا ده هزار دلار( ٣٠ ميليون تومن) بعدش تو ايران قيمتش هست تو سيستم بيمه سيصد هزار تومن، بعدشم اين چندر غاز رو يك سال بعد بديد بهش! خود شما آقاي نماينده شش ماه حقوقت رو ندن مياي مجلس؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      7 12
      نه شما فقط بگین کاربرد یک پزشک چیه من بشما بگم آدم کشی و بعد حمایت دوستان در برابر تخلفات اجتماعی و نداشتن ادب و طلبکار بودن
  • شهریار IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    63 19
    دكترا چه به خودشون گرفتن .. قرار نیست كه چون شما چند سال درس خوندی و جراح شدی مردم مریض و بیچاره زندگیشونو بفروشن بریزن تو حلق شما تا جونشونو نجات بدی .. شمایی كه دم از تخصص میزنی مگه تو رشته های دیگه تخصص لازم نیست و فقط شمایی كه متخصصی و باید پولو با گونی ببری خونت ؟؟ واقعا شرافت و انسانیت تو وجود خیلی از این دكترا نیست .. مردم خودشون میبینن و بعد از مدتی مطمعن باشید این شغل مقدس رو به گند میكشین و دید جامعه نسبت به شما منفی خواهد بود مثل بعضی از شغلها .. سوءاستفاده از شرایط بد بیمار برای بسیاری از شما عادت شده و دیوار توقع شما به حدی بالا رفته كه از دید مردم جامعه خارج شده .. سوگندی كه بعد از فارغ التحصیل میخورید یادتون نره كه تو اون دنیا بخاطرش خفتتونو میگیرن ..
    • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      4 16
      مطمعن!! شما ياد بگير درست بنويسي فعلا تخصصاي ديگت پيشكش
    • شهریار IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      4 5
      جناب استاد دانشگاه بنده هم نگفتم همه ی جامعه پزشكا. چرا ناراحت میشین.البته حرف حق خیلیارو ناراحت میكنه و از جمله اونایی كه در شعاع انتقاد قرار میگیرن. مگه وضع دانشگاه های دیگه و دانشجوهای دیگه خیلی عالیه و فقط به پزشكا اجحاف شده ؟ نه عزیز من این حرفا دلیل نمیشه دكتر و جراح مردمو تیغ بزنن و هرجوری خواستن بدوشن..
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    7 4
    1-ایشان درست می فرمایند اما نمی پرسند این چه تعرفه ای است که تعیین می شود ولی اجرا نمی شود عملا معنی اش اینست که دولت تعرفه تعیین نمی کند برای ملت جوک تعریف می کند مثلا مجلس حق همه کاری دارد اگر تصویب کرد سیب کیلویی یک ریال خدایش کار کرده 2- دوستان درمجلس یا تورم ایجاد می کنند یا درمقابلش سکوت میکنند نمونه اش همین 8 سال گذشته بنده باید بر انضباط مالی دولت رسیدگی می کردم مگر!بعد بین درآمد مردم وهزینه اختلاف می افتد اصلا نمی شود از درآمدها حق بیمه درست گرفت چون درآمد پایین است پس شامورتی بازی باید کرد حق است گفته شود
  • انسان باشیم A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    11 6
    من به خاطر مشکل کوچک قلبی که داشتم به یه متخصص مراجعه کردم کردم ایشون علاوه بر هزینه بیمارستان 2میلیون بابت شیرینی !!! درخواست کردن چاره ای نداشتم از پس انداز خانواده پرداخت کردم و عمل کردم مریضی هم دقیقا مشکل منو داشت و از کشور آذربایجان اومده بود از اونم 16 میلیون تومن خواسته بود ! توی بیمارستان باهرکی حرف میزدی مریض هر پزشکی بود میگفتن علاوه بر هزینه بیمارستان باید یه مبلغی هم به عنوان شیرینی به پزشکشون بدن حالا یه بیمارستان دولتی بود خصوصی ها که بدتر
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    4 8
    براى اينكه اين حرف ها در حد تهمت نباشد ايا دولتمردان راهى به فكرشان نمى رسد؟ دولت به جاى سفرهاى استانى يك سايت تخلفات راه بياندازد. اين شكايات مصلما در مورد اكثر صنوف وجود دارد ولى ان مواردى كه با جان انسان سروكار دارد مهمتر مى شود . من دو مورد متفاوت را كه براى خودم اتفاق افتاده است بيان مى كنم: ١ دكتر جراح براى عمل دربيمارستان خصوصى مبلغى اضافه تر از بيمه كارمندى تقاضا نكرد ٢ دكتر فرزندم جواب سونو را قابل قبول ندانست وبه جايى فرستاد كه بعدا فهميدم همسر خودش است ! جالب اينكه جواب ازمايشات هم دوباره يكسان شد فقط اين خانم با سرعت نور مريض ها را مى ديد وبيرون مى فرستاد! خدا كند مسئولين اين كامنت را ببينند من حاضرم مداركم را هم بياورم ولى به شرطى كه توجه شود!
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    9 7
    بی شک جان انسان مهم وبا ارزشه .پس چرا دولت تو تعرفه ها به نجات این وجود با ارزش این قدر کم بها میده. اگر در نجاتش اشتباهی بشه 114 ملیون بدی و وقتی نجات به درستی باشه 50 یا 100 هزار...اگر یک در هزار خطا کنی چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی عملا دولت از جیب پزشکا خصوصا جراحها داره به مردم سوبسید میده. مهندسان و معلمای عزیز اگر منفی میدن بی زحمت تمرینات ریاضی ابتداییشون رو مرور کنند
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    16 2
    تعرفه نقشه کشا فوتبالیستا تدریس خصوصی دندانپزشکا حتی لوله کشا پلیسایی که جریمه رو نقدی حساب میکنن ............... کجا تعیین میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اها اونجا شرافت گم میشه؟
  • علیرضا A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    21 3
    من پزشک هستم خاک پای مردم باشرف ایران ۱- اشتباه فکرنکنید که قرار است دانشگاه به آدم فهم و کمال و معرفت یاد بدهد. پزشکان هم افراد عادی همین جامعه هستند که اگر بسیاری از ما به جای ایشان قرار بگیریم شاید رفتار بدتر ی از ایشان نشان دهیم. ماه هاست برای ساخت یک مرکز درمانی با جمعی از همکارانم از پله های همین شهرداری نمونه بالا و پایین میرویم. مبلغ رشوه درخواستی خیلی بالاتر از توان ماست. این آقای مهندس و آن آقای کارمند اگر جراح بودند مردم را عادلانه مداوا می کردند ؟
  • افاده A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    11 6
    دختور جون از پول لذت نبر از خدمت به همنوع لذت ببر انسان که سیر نمی شود یعنی همیشه محتاج پول مردم ندار هستی .
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    6 3
    ادم کش/شرافت/انسانیت/چپاول/ نه اینکه همه پزشکا سالم باشند ولی اگر هم عده کمی مصداق این حرفا باشه قطعا تو حرفه های دیگر بیشتره. خصوصا این کسانی که به دیگران تهمت میزنن . کدوم یک از این توهین کننده های تنگ نظر تو خونوادشون کمک یه پزشک عزیرشون رو کمک نکرده؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    17 3
    شما اگر پول نداری میری هتل پنج ستاره؟؟؟؟؟ مراکز دولتی تقریبا رایگانه و درش بازه برا همه.ولی اگر میخوای جراح خاصی کار غیر امرجنتش رو انجام بده خوب نظرشو تامین کن.تاکسی اتوبوس دربستی و شخصی همه مسافرشون رو میبرن ولی هزینه یکیه؟؟؟؟افاده جان نمیدونی یا نمیخوای ببینی؟به موقعش بیش از تو لذتها بردیم.درد اونجاست که ادم تنگ نظر نابیناست . شک نکن بی هیچ چشمداشتی خیلیا رو نجات دادم و میدم و قطعا انتظار حتی تشکر از افراد نادان ندارم......................
    • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      6 6
      چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/رایگان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا ما مریض سرطانی داریم . دفترچه تامین اجتماعی داریم . کجا رایگانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فوق تخصص خون اشک ما رو در آورده . به خدا بهش میگین نداریم . اصلا انگار نه انگار . بیمارستان میلاد و امام حسین اصلا مریض ما رو قبول نمی کنه . تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هفته ای یکبار باید بابا رو ببریم ویزیت . بی انصاف فقط چند ثانیه برگه آزمایش خون رو نگاه میکنه 35 میگیره . برای بستری هم فقط باید ببریمش بیمارستان خصوصی دکتر چون دکتر به ما معرفی نامه نمیده حداقل ببریم بیمارستان دولتی شریعتی . به خدا نداریم انگار برای برخی دکترها قابل فهم نیست. من تو این رو سال چیزها دیدم از این دکترها که واقعا من بجاشون شرمنده شدم .
    • جراح IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      7 2
      چی میگی اقا هر هفته که ویزیت نداریم.تو مراکز اموزشی با یه پول ناچیز میتونی بری و چیزی بنام قبول نکردن نداریم مگه اینکه نشه برا بیمارتون کاری کرد که در این صورت با خواست خدا نمیشه جنگیدو همون پزشکم نمیتونه معجزه کنه. ایشالا خدا شفاشون بده.
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    11 9
    انسان باشیم نجات جون بچت دو ملیون نمیارزه؟ اگر خدای نکرده خدای نکرده اشتباه میکرد 114ملیون میخواستی؟نمیخواستی؟ اگر همین کشورای همسایه میبردیش چندبرابر /دهها برابر/هرینه میکردی. نمک دون نشکون انسان. میبردیش بیمارستان رجایی میلاد همینم نمیدادی. یا میدادی رزیدنتای دکتر پزشکیان////////////
  • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    11 7
    انسان باشیم از اون اذربایجانی میپرسیدی مگه اونجا چقدر میشه که این همه هزینه کرده اومده اینجا. انسان جان چشمات رو باز کن.حالا که خوب شدی میگی مشکل کوچیک؟ حتما چندتا جراح رو چرخیدی که این جراح رو انتخااااااااااااب کردی خوب میرفتی جای اموزشی. مشکل که کوچیک بود حتما اون جا هم خوب میشدی. واقعا مردمی با وجدان داریم.البته وجدان اون جراح از شما بیشتره که از شما اینقدر کمتر از یه خارجی گرفته. و البته بابت نجاتتون شما هم داری تشکر میکنی؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    8 6
    این دوستان مهندس و معلم و تحصیلکرده که غالب منتقدینند نمی دونم چرا موقع کنکور پزشکی رو که البته در قبل پردرامدتر بود انتخاب نکردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینها که چیزی از تلاش و استعداد کم نداشتن . گمونم رشته های پزشکی رو جا انداختن وگرنه دانشگاه تهران نمیشد بهشتی رو شاخش بود .بعد هم رزیدنتی و فوق هم که کاری نداشت براشون همشو استریت میرفتند.نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداییش بجای منفی اساتید جواب درست بدهندووووووووووووو یاد اون گربه افتادم
  • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    7 1
    این فیل در تاریکیه... هر کی یه چیزی می گه و البته کم اند کسانی که به فکر دریاچه ارومیه باشند. اون که زورش زیاده آبو می بره. آقای وزیر از تبریز،‌ جون مادرت بیخیال آبی شو که میاد طرفای شما. اجازه بده آب دریاچه به دریاچه بریزه تا شاید کمی دریاچه نفس بکشه. ای خداااااااااا
  • جراح IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    5 2
    خوبه تا حالا 3 نفر پیدا شدن. شویندها هم اینترنت دارن. میشه ادرس بدن؟
  • جراح IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    11 3
    عزیز تعرفه دولتی جراحی قلب به اندازه تعرفه تعمیر موتور 206 تو نمایندگی ایران خودروست. با چند تفاوت پول اولیو یه سال بعد به جراح میدن دومیو نقد میدی.اولی مشکل پیش بیاد میره دادگاه دومی دوباره ازت پول میگیره.اولی سالها جون کنده درس خونده شب بیداری کشیده دومی رو شما بگید..........................اخه ایرونی فهیم چرا چشماتو بستی و فقط با بغض نظر میدی.
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    4 4
    من نمیدونم بعضیا از کجا پا میشن میان میگن تهران خرابه و ....... بزرگوار آخرش اینه که قالیباف واسه ریاست جمهوری این همه خرابی به بار اورد دیگه.... تو خرابه نمون.... البته اگه هستی! متاسفانه بعضی از دوستان از امکانات تهران استفاده میکنن و تلاش یه مسوول تو این مملکتو میبینن (طرف حرفم با تهرانیاست) بعد نمیدونم چرا نادیده میگیرن بدتر انکارم میکنن درسته دیدگاه سیاسیتون فرق میکنه ولی جون هر کس منکر این همه کار و فعالیت تو تهران نشید
  • حسین IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    0 7
    تهران خرابه نیست خیلی اقدامات بزرگ و باارزش هم انجام شده ولی اعتراض ما به سیاسی بودن این نمایشهاست. آیا تمام این اقدامات با بررسی کارشناسی بوده یا صرفا با نظر شخصی و برای نمایش ؟ چطور بعداز انتخابات خبری از پل صدر نیست که قرار بود تا پایان دوره قبلی شهردار تحویل داده شود؟ هزاران میلیارد کسری بودجه شهرداری چرا اتفاق افتاده و پرداخت آن بعهده کیست؟ وسعت فساد اداری و ارتشا را چه کسی باید درمان کند؟ اگر در زمان احمدی نژاد هم حسابرسی شهرداری واقعی بود و هزینه های فاقدسند و غیرکارشناسی علنی می شد ۸ سال فاجعه و بی قانونی را شاهد نبودیم.
    • باقر A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      3 1
      حسین اقای عزیز خدمات قالیباف برای کسی پوشیده نیست توکارهای بزرگ ریخت وپاش میشه زیاد خودتو ناراحت نکن .صحبتهای قاضی پور را دنبال کن هر چی تا حال گفته درست از اب در اومده .امام حسین یاریش بخشد .
  • شیفته IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    2 1
    نظر ان جانب را نگذاشتید در حالی که ذره ای توهین نداشت محترمانه نوشتم و عین واقعیت ها اشاره کردم به خدمت قالیباف به قاضی پور و تاکید کردم که امروز ایشان محبت اورا تلافی می کند آن هم جانبدارانه آیا این توهین به کسی است از شما به عنوان سایتی مردمی و موفق انتظار می رفت فضای نقد را باز بگذارید و نوشته های فاقد توهین وتخریب را منتشر کنید شیفته هستم از هم شهری های منتقد آقای قاضی پور که در انتخابات فهرستی از عملکردهای اورا به مردم ارائه خواهم کرد تا دگر مردم با چشم باز رای دهند آن هم مردم نازنین اروموفق باشید
  • مرتضی ح A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 1
    حرف راست زدن هم هنره . قاضی پور راست میگه. خودتون فکر کنین میفهمین. تو این مملکت همه به فکر خودشونن .پول کل ایران و درامد کل کشور برای تهران هزینه میشه. بدبخت شهرستانی ها کار میکنن ولی تهرانی از امکانات استفاده میکنه.
  • حامد IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    4 3
    قاضی پور نماینده شجاع کل ملت اذربایجان هستش وازهیچکس ترسی نداره.ودلسوز ملت.
  • سعید IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    4 2
    فقط قاضی پور میتونه واقعیات رابااین روراستی بیان نماید. یاشاسین .
  • جراح IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 2
    شهریار خان اخه وقتی پات به بیمارستان نرسیده چطور نظر میدی؟ من 1.5سال فول تایم بیمارستان بودم.بیش از 1000عمل کردم که یه ریالم از بیمار پولی نگرفتم.الانم که 1.5 ساله مطبم روزی نیست که یه بیمار رایگان نداشته باشم.از خودم کاملا راضیم. میدونی چرا از فولتایمی دراومدم؟چون سیستم دولتی همون حق و حقوق دولتی رو هم دریغ کرد و هر روز فشار کاری بیشتری تحمیل میکرد.حتی پولی که وزارت خونه به ما تخصیص داده بود رو دانشگاه بالا کشید. سقفم اینه که در کنار زن و بچهام یه زندگی راحت و معقول داشته باشم چون الان ازشون دورم و در ماه 7 روز کنارشونم. دردسرای کاریم مال خودمه ولی دلیل نمیشه بیگاری کنم.الانم برای بیمار امرجنت ریالی نمیگیرم برا عمل غیر امرجنت نه من مجبورم نه بیمار و بین 100 تا 350 میگیرم.....
  • جراح IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    4 1
    ....اقا شهریار همین 1 ماه قبل یه بیمار تصادفی داشتم شب جمعه از 2 صبح تا ظهر درگیرش بودم. عکس سونو عمل/شکم وقفسه سینه/....و فقط قبل عملش یه دوش گرفتم که بتونم سرحال باشم و عملش کنم.دو هفته ویزیت روزانه و به سلامتی و بدون مشکلی مرخص شد.وقتی پروندشو امضا میکردم دیدم حق عمل و... برام کمتر از 100 هزار تومنه که البته حدود 1 سال دیگه میدنش.خیالی نیست .چند روز قبل یه پلاستیک میوه از باغشون اورد اتاق عمل که دادم به پرسنل اتاق عمل که البته لبخندش از همه اینا شیرینتر بود وبا ارزش تر. از این تجارب زیاد دارم. اقا شهریارحالا بگو شما کجای کاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همینم بدون که دندونپرشک کاملا فرق داره و چون بیمه پولی نمیده این مسوولین دلسوز کاری بهشون ندارن واصلا با ما قاطیشون نکن.
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    2 2
    حالا یکی پیدا شده مشکلات مردم رو تو مجلس میگه بده اقایونی که از اضهاراتش ناراضی هستین یا شما وضع مالیتون خوبه یا اصلا تو ایران زندگی نمیکنید خوب راست میگه تا حالا چه گلی به سرمون زدن که شما حالا این طوری سنگشونو به سینه میزنید

آخرین اخبار