ایرنا نوشت:

علی لاریجانی رییس مجلس در دیدار با مراجع تقلید در قم با اشاره به سفر اخیر خود به اروپا گفت: در کل فضای عمومی نسبت به جمهوری اسلامی ایران خیلی مثبت تر شده است که این امر دو دلیل دارد، یکی انتخابات و شرایط جدید است و دیگر اینکه با توجه به گرفتاری ها، آنها متوجه شده اند که ایران درست می گفته است و هر دو وجه اهمیت دارد.

وی با اشاره به تحرکات دیپلماتیک کشور، برآیند آن را امیدوارکننده دانست و گفت: نگاه خیلی مثبت شده است و به سمت امیدواری می رود.

وی تاکید کرد: تحرک دولت در امر دیپلماسی خیلی خوب شده و فضای حل مسایل نیز فراهم تر شده است و در مجموع برداشتم از صحنه بین المللی این است که فضا آرام تر شده و این خیلی مفید است.

وی افزود: البته فضا به این شدت اغراق آمیز که در رسانه ها پرداخته می شود نیست، ولی کار در مسیر درست قرار گرفته است و همین که جهت درست باشد، خود این امر نتیجه بخش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به خاطر حرف های تندی که زده، یک مقدار هم مضحکه شده است.

وی با بیان اینکه کشورها به منافعشان توجه دارند، افزود: خیلی بعید است که اسراییلی ها نقش غیررسانه ای شان پررنگ باشد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فعالیت های دولت جدید گفت: فکر منسجم تری دارند و تحلیل آنها از مسایل اقتصادی واقع بینانه تر شده است و با دولت نیز در بحث اصلاح بودجه جلساتی را داریم.

وی درباره مساله یارانه ها اظهار کرد: نخست باید یک اصلاح مسیر انجام و سپس گام های بعدی برداشته شود.  نظر مجلس شورای اسلامی این است که یارانه ها باید برخی مشکلات همچون درمان و بیکاری را در کشور حل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت وگو کرد.  وی همچنین با مراجع تقلید حضرات آیات ˈسید عبدالکریم موسوی اردبیلیˈ و ˈسید محمد جواد علوی بروجردیˈ در قم دیدار و گفت و گو کرد که ادامه دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی و دیدار با آیت الله علوی بروجردی بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

وی عصر امروز قرار است با حضرات آیات ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ و ˈسید موسی شبیری زنجانیˈ دو تن دیگر از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت و گو کند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =