کلاهبرداری تبلیغاتی سامسونگ در تایوان محرز شد/ کمپانی کره ای باید 340 هزار دلار جریمه بپردازد

با محرز شدن کلاهبرداری سامسونگ در تایوان علیه رقبا، این کمپانی کره ای محکوم به پرداخت 10 میلیون دلار تایوان معادل 340 هزار دلار امریکا شد.

 

شعبه تایوانی سامسونگ با راه اندازی کمپین آنلاین دروغین علیه رقبا به خصوص اچ تی سی و استخدام دروغ نویسان و کامنت نویسان گستاخ در فوروم های آنلاین سعی کرده بود خود را موجه جلوه دهد.

اچ تی سی با شکایت از سامسونگ گفته بود که این شرکت کره ای به دروغ و با کلاهبرداری سعی کرده محصولات خود را از لحاظ فنی و نیز بیزینسی برتر جلوه دهد.

در این راستا با استخدام دروغ نویسان و کامنت نویسان در فوروم های اینترنتی، کمپینی را علیه اچ تی سی راه اندازی کرد که بالاخره با شکایت کمپانی های تایوانی دست اش رو شد.

کمیسیون تجارت عادلانه تایوان FTC اعلام کرد کمپین تبلیغاتی سامسونگ ناپاکانه سعی در بد نشان دادن جلوه رقبا کرده است و با استخدام بلاگرهای پاره وقت، و تعریف و تمجید دروغین از گوشی های پلاستیکی سامسونگ، قواعد تجارت این کشور را نقض کرده است.

بر این اساس دو موسسه بنام های OpenTide و Sales and Profit International زیر نظر سامسونگ بین سالهای 2007 تا 2012 بلاگر استخدام کرده و آنها کامنت هایی به نفع سامسونگ و علیه اچ تی سی در سایتهای خبری منتشر کرده اند.

به گفته مقامات تایوانی، دو موسسه مذکور زیر نظر سامسونگ ماده 24 قانون تجارت عادلانه سال 2010 تایوان را نقض کرده و ملزم به پرداخت جریمه شدند.

در ماده 24 رفتار فریبکارانه و ناعادلانه هنگام معاملات تجاری و تبلیغ ناروا علیه رقبا متذکر شده است.

مقامات رسمی ضمن اعلام محکومیت کمپانی کره ای، به وکلای مدافع گفتند تا یک ماه وقت دارند تا درخواست استیناف را مطرح کنند و اگر سامسونگ این کار را انجام دهد، حداقل فرایندی 6 ماهه را باید برای پرونده استیناف در نظر گرفت.

شعبه سامسونگ تایوان نیز ضمن ابراز تاسف عمیق از این تصمیم، تاکید کرد که به تجارت شرافتمندانه و رابطه صادقانه با مشتری معتقد است.

خبرگزاری دولتی CNA نیز به نقل از مقامات سامسونگ گفت آنها اقدام مناسب را برای حفظ شهرت سامسونگ و نیز احترام به مشتری انجام خواهند داد. به نوشته این خبرگزاری، در ماه آوریل سامسونگ با استخدام دانشجوها ، دروغ پردازی روی صفحه فیس بوک خود در تایوان و نوشتن مقالاتی علیه موبایل های اچ تی سی و نیز نوشتن کامنت های منفی علیه اچ تی سی و القا این موضوع که سامسونگ برتر است؛ سعی در خراب کردن چهره رقبا در کشور تایوان و مهد اچ تی سی نمود.

در ژانویه 2013 نیز سامسونگ بدلیل تبلیغ دروغین در مورد دوربین گلکسی y Dous در تایوان محکوم به پرداخت جریمه شده بود.

اخیرا نیز سامسونگ با ارسال جاسوس با روش بسیار زشتی در نیویورک جلوی اپل استور در روز عرضه آیفون 5S سعی کرد حرکات شنیع خود را موجه جلوه دهد که با بی محلی منتظران در صف خرید آیفون روبرو شد ودست از پا درازتر آبروی خود را برد و البته همچنان مدعی تجارت عادلانه است!{لینک}

منبع: زد دی نت

56501

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    83 1
    اي بابا اين كارا كه تو ايران جز ابتكارات به حساب مياد!! خصوصا تو فوتبال. مثلا ميبيني يه تيم هر هفته ميبازه اما يه سري سايت و مجله هي از مربيش تعريف ميكنند!
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    58 3
    نمی دونم چرا این کمپانی همش جریمه میشه؟!
    • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      43 16
      خدا کنه نابود بشه!!!!!
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    91 32
    واقعا سامسونگ برندی متقلب هست. محصولاتش هیچ کیفیتی ندارن.
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      30 23
      نه برادر بنده یک گوشی سامسونگ دارم 4 ساله استفاده می کنم وچندین بار از دستم افتاد ولی خیلی خوب کارایی داره
    • مهدی NL ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      10 12
      اشتباه مثبت دادم، آی ام ساری.
    • پدرام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      16 40
      ال سی دی های سامسونگ مشکلی نداره واقعا ؟ گوشی های سامسونگ در دنیا بخش عمده ای از بازار رو در اختیار دارند، مشکل دارند ؟ وسیله های دیگه هم بسیار زیاد هستند که من و خیلی های دیگه ازشون راضی هستیم اما قسمت مهم اونجاست که شما نمی بینید ، یکی از بزرگتربن کارخانه های ساخت چیپست دنیا سامسونگ هست ! پس بیشتر وسایل الکترونیکی که شما استفاده کردید در قلب خودش از چیپ های سامسونگ استفاده کرده
    • دیوید A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      8 3
      حالا 4 بار افتاده و خراب نشده معنیش این نیست که خوبه . بعدش از لحاظ بیزینسی کارش بسیار زشت بوده . مگه کسپرسکی روسی نیست که مثلا اینهمه اسم در کرده . ولی هم کلاهبرداری کرده و هم بیشتر خبرهاش دروغ و خالی بندیه ؟!!! همش هم مدیه که کلی از بازار دستشه . ولی زرشک .
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    41 12
    شش-صفر به نفع اچ تی سی
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    48 6
    طفلک اچ تی سی چه گناهی کرده بود. این کره ای ها عجب نامردایی هستن ها
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    56 14
    اچ تی سی اگه نصف تبلیغات سامسونگ و داشت، تو دنیا اول می شد. انصافا سرتر از گوشی های ساموسنگه پلاستیکی آشغالیه
    • مصطفی A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      دقیقا، یه مشکل دیگه هم اینه که گلکسی های آشغالی مد شده، درود بر htc .
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    68 10
    از ماشین لباسشوئی ساز، این جور کارا جلو اپل بعید نیست
  • خودم A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    14 18
    من نمی دونم چرا هرچی میشه به پلاستیکی بودن بدنه گوشی گیر میدن؟ مگه قراره فولادی باشه؟ اصلن چه فرقی میکنه بدنه از چه جنسی باشه!
  • پشیمون IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    26 10
    واقعا پشیمون پولی هستم که تو این گرونی بابت سامسونگ دادم کیفیتش افتضاحه... صفحش ترک خورده و آهن بغل گوشی کج شده لاش شکاف بوجود اومده ... با اینکه خیلی از گوشیم مراقبت میکنم...گالاکسی اس 4 کیفیتش ساختش آشغاله پولتونو توی سطل آشغال میریزید
  • بی نام DE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 5
    سامسونگ حالم و بد كردي با اين كارت. مي اندازمت دور مي رم اچ تي سي مي خرم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    8 4
    سامسونگ وقتي ايراني ها رو تحريم كرد گور خود را كند. حالا رابطه برقرار بشه مردم هم اونو تحريم خواهند كرد. حالا كامنت نويس استخدام كنه ببينيم كجا رو مي گيره!
  • بی نام CH ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    12 3
    اچ تي سي دوستت داريم در حد وان
  • بی نام NL ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 11
    سامسونگ قراره گلكسي اس 5 رو مانند آيفون آلومينيومي بزنه.
  • بی نام CH ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 3
    از رو نمي ره سامسونگ
  • محسن IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    14 4
    اگه دقت کنین سامسونگ از معدود شرکتهایی که محصولاتش رو با جوایز و پیشنهادهای اغوا کننده به مشتری می فروشه،انواع جوایز، تخفیفهای باور نکردنی،همگی باعث شده که سامسونگ زیاد بفروشه و با این مدعا خودش رو یالاتر بدونه،فروش بالا دلیلی بر کیفیت نیست در دنیای خودرو هم همینطوره،سالانه چند دستگاه لامبورگینی تولید می شه و سالانه چند دستگاه ام وی ام یکی از دلایلی که سامسونگ تونست ال سی دی های سطح پائینشو تو ایران وبرخی کشورهای دیگرجهان بفروشه بخاطر پخش کننده خوبی بود که به صورت داخلی بر روی تلویزیونهاش قرار داده بود،خیلی از شرکتهای نامدار جهان مانندسونی و پاناسونیک نهایت دقت رو تو تولید تلویزیون کردندولی سامسونگ با قراردادن یک برنامه ساده مردم عامی رو فریب داد،کیفیت محصولات صوتی و تصویری سامسونگ پائینه
  • حسین IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    13 4
    محسن دقیقا موافقم سامسونگ برندی نیست که بشه بهش اعتماد کرد تلوزیون led برادرم و lcd شوهر خاله من که هر 2 با قیمت بالایی خریداری شده بودند بعد از مدتی شروع به پر پر زدن کردند و در نهایت سوختند الان هم هیج کس پاسخگو نیست و میگن بعضی هاش تو چین تولید میشه و تقلبی در میاد الان تلوزیون چند میلیونی رو 200 هزار تومن میخرند
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 2
    سامسونگ نامرده
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 2
    گوشی هاش بوی پلاستیک سوخته می ده
  • mm2 IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    11 2
    سامسونگ توی فرومهای ایرانی هم همین کارها رو داره پیش می بره.
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    2 8
    یه وقت نظرات مردم که از سامسونگ طرفداری میکنند رو تایید نکنی چشم میخوری