ایسنا نوشت:

اخضر ابراهیمی که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است عصر شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: از اظهارات تایید کننده و برادرانه ایران در این گفت‌وگوها و هم‌چنین کمک به ما برای خدمت به سوریه و بازگشت صلح و ثبات به این کشور و منطقه سپاسگزارم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که برای حل بحران در سوریه چه امری ایجاد کارشکنی می‌کند؟ گفت: بی‌تردید مشکل در سوریه پیچیده شده است و طرف‌ها متعدد و متنوع شده‌اند و اختلاف میان سوری‌ها به مرحله‌ای رسیده است که از صحبت با یکدیگر ناتوان هستند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در پاسخ به پرسش دیگری درباره جمع‌بندی سفرش به ایران و این که آیا از ایران رسما برای شرکت در اجلاس "ژنو 2" دعوت شده است؟ گفت: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو دائم در این سازمان توافق شد که برای برگزاری اجلاس "ژنو 2" شتاب بیش‌تری صورت گیرد. دبیر کل سازمان ملل از من خواست چند سفر به منطقه داشته باشم و به سخنان کشورها گوش دهم و با آن‌ها برای برگزاری این اجلاس صحبت کنم.

اخضر ابراهیمی گفت: دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل اتحادیه عرب و بنده معتقد هستیم که شرکت ایران در اجلاس ژنو طبیعی و ضروری است و انتظار داریم و امیدواریم این دعوت از ایران به عمل آید.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 0
    بدون بدون. پيش شرط ... آزمايش مذاكرات هسته اي . دنيا رصد ميكند .