مهر نوشت:

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه صبح امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار طرفین بر اتخاذ راهکارهای سیاسی برای حل بحران سوریه تأکید کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به فجایع انسانی در سوریه  اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران از ابتدا راه حل سیاسی را تنها مسیر حل بحران سوریه دانسته و از اینکه برخی طرفها البته با تأخیر به همین نتیجه رسیده اند استقبال می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به طرح برگزاری نشست ژنو 2 گفت وگوی بدون پیش شرط طرفهای درگیر برای تنظیم سازوکار رجوع به آراء مردم را با اهمیت دانسته و بر راه حل سوری-سوری و لزوم احترام به حق رأی تمام سوریها  تأکید کرد.

شمخانی با انتقاد از رفتارهای دوگانه برخی قدرتها درقبال تروریسم، ضرورت عدم مداخله کشورهای خارجی برای تغییر صحنه  سوریه در راستای منافع خود به جای منافع مردم سوریه را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت برخی کشورها از گروههای تروریستی در سوریه توجیه ناپذیر است.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی آمادگی کشورمان را برای مشارکت در حل سیاسی مشکلات منطقه و استمرار کمکهای  انسان دوستانه به مردم سوریه اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش نهادهای بین المللی برای کمک به مردم سوریه خواستار ایفای نقش بی طرفانه و فعال تر مجامع بین المللی جهت تحقق راه حل سیاسی در این کشور شد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز با اشاره به نقش ارزنده ایران در تحولات منطقه ای بویژه سوریه درخواست کرد جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل برای حل سیاسی بحران سوریه و جلوگیری از تدوام فجایع انسانی مساعدت نماید.

اخضر ابراهیمی حضور ایران در نشست ژنو 2 را مهم و موثر دانست و اظهار امیدواری کرد این نشست بتواند زمینه توافق سیاسی  همه گروههای سوری را تسهیل کند.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 1
    حمایت ایران از دولت سوریه چطور؟ توجیهی داره؟