کمیسیون ملی یونسکو با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران به مناسبت روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» نشستی تخصصی را در روز ۱۹ آبان/۱۰ نوامبر برگزار می کند.

ایسنا نوشت:

کمیسیون ملی یونسکو با همکاری دفتر منطقه‌یی یونسکو در تهران به مناسبت روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» (10 نوامبر) یک نشست تخصصی برگزار می کند.

 

در این نشست دکتر سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، هیراناند پورکیت، مدیر دفتر منطقه‌یی یونسکو در تهران، مهندس دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قادری‌فر، مدیرکل پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر براری، دبیر انجمن‌های علمی کشور، دکتر نسرین معظمی، محقق و دانشمند بیوتکنولوژی، محمد علی اینانلو، پژوهشگر، بهرام رادان، هنرمند و جمعی دیگر از اصحاب علم و اندیشه و هنر سخنرانی خواهند کرد.

 

عمده محورهای سخنرانی این نشست شامل «همکاری‌های آب و اشتراک دانش برای جهان پایدار»، «سیاست‌گذاری پژوهشی و نقش آن در عمومی‌کردن علم»،‌ «نقش انجمن‌های علمی در توسعه علم»، «اهمیت ترویج علم در حوزه محیط زیست با هدف دستیابی به توسعه پایدار»، «نقش رسانه‌ها در توسعه و عمومی‌کردن علم»، «علم و صلح در فرهنگ و تاریخ ایران» و «نقش هنر در ترویج علم و صلح» است.

 

نشست تخصصی روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه از ساعت 13 تا 16.30 روز چهارشنبه هشتم آبان ماه در سالن همایش‌های بوستان نظامی گنجوی واقع در میدان ونک، خیابان شهید عباسپور (توانیر)، خیابان نظامی گنجوی برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست با گروه علوم اجتماعی کمیسیون ملی یونسکو به شماره تلفن 22261398 تماس بگیرند.

 

یونسکو چند سالی است که 10 نوامبر (19 آبان ماه) را به عنوان روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» نامگذاری کرده است. انجمن ترویج علم ایران نیز از سال گذشته هفته منتهی به این روز را به عنوان هفته ترویج علم در ایران گرامی می‌دارد.

 

 

مراسم هفته علم امسال با توجه به تقارن روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» (19‌ آبان ماه) با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی از چهارم تا نهم آبان ماه برگزار می‌شود.

 ۵۳۵۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =