مهر نوشت:

مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هرگونه سیستم ارتباطی برای فعالیت، نیازمند مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و چنانچه این سیستم‌ها فاقد پروانه باشند قابل پیگیری خواهند بود و مردم می‌توانند در این زمینه شکایات خود را اعلام کنند.

گرشاسب جمشیدی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی دستگاه‌های مسدودکننده تلفن همراه و بی‌سیم‌های غیرمجاز در سطح کشور اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم و مسدودکننده‌ها نیازمند دریافت مجوز از سازمان رگولاتوری است تا میزان تشعشعات و فضای فرکانسی که اشغال می‌کنند باعث بروز مشکل و اختلال در سایر دستگاه‌های ارتباطی نشود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل استفاده از دستگاه‌های مسدود کننده و نیز دستگاه‌های بی‌سیم توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده و قابل اجرا است اضافه کرد: جمع آوری بی‌سیم‌های غیرمجاز و دستگاه‌های مسدودکننده تلفن همراه با شناسایی رگولاتوری و از طریق رابط قضایی و نیز شرکت پیمانکار رگولاتوری جمع آوری و بررسی شده و در صورت تناقض با مفاد این دستورالعمل، عملیات انهدام این دستگاهها صورت می‌گیرد.

جمشیدی‌نژاد افزود: مردم در صورتیکه موارد استفاده از مسدودکننده‌ها و بی‌سیم‌ها را مشاهده می‌کنند می‌توانند این موارد را از طریق سایت اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی cra.ir اطلاع دهند تا موارد مطرح شده مورد بررسی قرار گیرند.

وی با تاکید براینکه بسیاری از تلفن‌ها و دستگاه‌های بی‌سیم که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد دارای برد پایین است و مشکلی به وجود نمی‌آورد، گفت: دستگاه‌های بی‌سیم غیرمجاز دارای بردهای فرکانسی بالایی هستند و سایر ارتباطات را دچار اختلال می‌کنند که این دستگاه‌ها و ابزار باید از سطح شهر جمع آوری شوند.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه مسدودکننده‌های تلفن همراه و سرویس‌های ارتباطی اغلب در اماکن عمومی به کار گرفته می‌شوند تصریح کرد: مشترکان تلفن همراه در صورت مشاهده اینگونه دستگاه‌ها و نیز مسدود شدن تلفن همراه خود در اماکن عمومی، موضوع را به رگولاتوری اطلاع دهند.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =