ایرنا نوشت:

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از تغییر و متحول شدن رویکرد صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی کشور خبر داد.

ˈسیدصفدر حسینیˈ امروز سه شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز با تغییر رویکرد این صندوق موافق است و به طور حتم بخش کشاورزی با وجود این صندوق در سال های آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود:دولت یازدهم نگاه وی‍ژه ای به صندوق توسعه ملی دارد تا جایی که برخی از بخشها به دنبال برداشت پول از این صندوق نیستند که همین امر موجب رشد این صندوق خواهد شد.

به گفته عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی برای بهره مندی از منابع این صندوق نیاز است بانک کشاورزی و سایر بانک های طرف قرارداد با این صندوق ساز و کارهای خود را ارتقا دهند.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه رویکرد صندوق توسعه ملی باید تغییر کند، اما کشاورزان باید به دنبال طرحهای دارای توجیه اقتصادی بالاتر باشند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: حضور یکی از اعضای خانه کشاورز و تشکل های خصوصی در سازوکارهای سیاستگذاری اقتصادی می تواند فرصت خوبی برای بخش کشاورزی باشد و با همکاران خانه کشاورز مشکلات بررسی و برطرف خواهد شد.

حسینی گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی ارزبری کمی دارد،بخشی از سرمایه صندوق توسعه ملی می تواند به صورت ارزی و ریالی در اختیار این بخش قرار گیرد.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی ضمن انتقاد از پرداخت منابع صندوق توسعه ملی به بخش های غیرمولد گفت: امسال هم پیشنهاد شده 2 درصداز منابع صندوق توسعه ملی به نهادهایی مثل کمیته امداد اختصاص یابد و ادامه این روند سرمایه صندوق توسعه ملی را کاهش داده و چالش برانگیز است.

وی وجود تورم 40 درصدی و رشد منفی اقتصاد کشور را ناشی از چنین عملکردی توصیف کرد.

حسینی افزود: برای سال های 1390 و 1391 در مجموع هفت هزار و 836 میلیارد تومان در بخش کشاورزی قرارداد منعقد شده که شش هزار و 700 میلیارد تومان آن در دولت قبلی پرداخت شد و مابقی نیز در دولت یازدهم اجرایی خواهد شد.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    1 1
    خواهش میکنیم همانند دولت قبلی برای بوق وکرنا پول توزیع نکنید .کمیته امداد با منابع ارزی وصندوق توسعه ملی چه کاری میتواند داشته باشد ؟