مهر نوشت:

معاون اول رییس جمهوری در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران گفت: دولت مصمم است که یارانه های نقدی را به فردی پرداخت کند که نیاز دارد. بر همین اساس باید گروه های نیازمند را شناسایی و به آنها یارانه اختصاص دهیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اینکه سه دهک جامعه شناسایی شدند تنها براساس یک کار مطالعاتی بوده و تا به حال به طور قطعی دهک‌های جامعه شناسایی نشده‌اند که سه دهک آن حذف شوند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این کار مطالعاتی بر این پایه است که جمعیت کشور به ده قسمت تقسیم شده و سه دهک آن که بالاترین درآمد را دارند جزء دهک‌های ثروتمند تلقی شده اند. البته دولت به دنبال آن است که براساس کار علمی سه دهک ثروتمند را شناسایی کند.

به گفته جهانگیری: در دولت کمیته ای برای حمایت از خانوار در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تشکیل شده است که در قالب آن شناسایی خواهد کرد.

ثبات کاهش نرخ ارز در دستور کار

به گفته معاون اول رئیس جمهور، دولت مصمم است تا نرخ ارز را از ثبات فعلی به سمت ثبات کاهشی سوق دهد.

وی اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم روند نرخ ارز با ثبات بوده است که یکی از سیاست‌های ما در بخش اقتصاد این است که به صورت جدی این سیاست را دنبال کنیم که نرخ ارز ثابت و روند کاهش به خود بگیرد.

جهانگیری اظهار داشت: البته مهم است که نوسان ناگهانی نرخ ارز که قدرت برنامه ریزی فعالان اقتصادی را کاهش می دهد، به سمت حرکت با ثباتی پیش رود.

 اسحاق جهانگیری از جلسه عصر امروز خود با بانکها، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این جلسه امیدواریم بتوانیم سیاست‌هایی را جهت کنترل تورم و نقدینگی و لغو فشار بر پایه پولی کشور بیابیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در ماه اخیر 40 درصد تورم یکساله را به ثبت رسانده ایم که بر این اساس، دولت باید تورم را کاهش دهد که برای کاهش آن نیز مجبور به بکار بستن سیاست کنترل نقدینگی و فشار نیاوردن به پایه پولی کشور هستیم.

وی تصریح کرد: موجودی اعلام شده برای صندوق توسعه ملی مبنی بر بیش از 50 میلیارد دلار صحیح نیست و در این دولت موجودی صندوق توسعه ملی 32 میلیارد دلار بوده است.

این در حالی است که محمدرضا فرزین در مراسم تودیع خود از ریاست صندوق توسعه ملی گفته بود: میزان واریزی‌ها از محل منابع ارزی حاصل از فروش نفت ، گاز و منابع گازی تا پایان مرداد ماه 54 میلیارد و 600 میلیون دلار است.

جهانگیری با بیان اینکه خط اعتباری جدیدی از صندوق ضمانت صادرات ایران برای پشتیبانی از صادرات اختصاص خواهد یافت خطاب به صادرکنندگان، گفت: شما بازار هدف خود را پیدا کنید ما خط اعتباری می دهیم.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: موانع فنی همچنان پیش روی واردات حفظ خواهند شد، چرا که نمی خواهیم اجازه دهیم که کالاهای غیرکیفی وارد کشور شود، ضمن اینکه اجازه دامپینگ را هم نخواهیم داد.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، دولت سه دستور کار جدی را برای خود وضع کرده که شامل استفاده از پیشرفت های علمی و فناوری های دنیا، استفاده از منابع مالی دنیا در تعامل با اقتصاد جهانی و تامین مالی است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    7 0
    امروز دلار شده 3000 تومن، الان صرافی دیدم. همینطوری روزی 10 تومنم بیاد پائین ما راضی هستیم. بالاخره ذره ذره به مقدار واقعیش نزدیک میشه
  • حمید صحرایی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    زمانی بالا بودن سطح نقدینگی تورم زاست که به طور عادلانه تقسیم شده باشد.در حال حاضر بخش عمده نقدینگی در اختیار قشر کوچکی از مردم است و 80%مردم ظرف چند سال گذشته نقدینگی و قدرت خرید خود را از دست داده اند. تورم هم ناشی از فاصله زیاد قیمت خرید با قیمت فروش است که از عواملی مثل بانک وبروکراسی در ثبت سفارش و گمرک ناشی میشود.چاره، فروش ارز به مقدار بیشتر از تقاضا توسط دولت است که فعلا امکان ندارد و راه دیگر، برداشتن شرط کارت بازرگانی جهت واردات است برای عموم.چند سال پیش واردات خودرو یک دستگاه برای هر نفر ،قیمت خودرو وارداتی را کاهش داد. امروز همین سیاست در کلیه کالا ها قادر است نرخ تورم را کاهش دهد.حتی اگر نرخ ارز تغئیر نکند.دامداران میتوانند خودشان اقدام به واردات نمایند.20%قیمت خوراک دام کم میشه
  • اسحاق کاهشی A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ‏‎ ‎عالی