رییس هلال احمر: وزارت بهداشت فقط 30 درصد سلامت کشور را به عهده دارد

رییس سازمان هلال احمر گفت: تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد سکان سلامت دست در دست وزارت بهداشت است و همه ارگان‌ها باید در این بخش پای کار بیایند و برای ترویج سلامت همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمد فرهادی رییس جمعیت هلال‌احمر در مراسم معارفه دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درباره ایجاد معاونت سلامت در این نهاد گفت: معنی معاونت سلامت این است که با دید سلامتی به انسان‌ها نگاه کند. انسان بیمار را ببیند نه بیماری انسان را که شکل خوبی بوده و البته مسئولیت اصلی آن با وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: ما مسئولیت درمانی زیادی نداریم و با چند بیمارستان و درمانگاه‌ها با رویکرد ارایه خدمات پیشگیرانه فعالیت می‌کنیم اما اگر بتوانیم با وزارت بهداشت هماهنگ کنیم ایجاد معاونت سلامت ایده خوبی است.
به گفته رییس جمعیت هلال‌احمر، کمک به واردات دارو با هماهنگی وزارت بهداشت به صورت جدی دنبال خواهد شد.


مهمترین اظهارات وی در این مراسم و همچنین در حاشبه آن در جدول زیر آمده است:

موضوع شرح
توانمندی‌های هلال‌احمر همه ابعاد وجودی این جمعیت در کشور شناخته شده نیست و حتی خود مسئولان نیز کل این مجموعه را به خوبی نمی‌شناسند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کلان برای شناساندن توانمندی‌های داخلی و خارجی هلال‌احمر داشته باشیم
تجهیزات مورد نیاز هلال احمر
تنوع آب و هوایی در کشور گاهی اوقات دسترسی به برخی مناطق را مشکل می‌کند،اباید امکانات و تجهیزات هوایی و زمینی لازم را برای امدادرسانی مناسب در اختیار داشته باشیم.
ناوگان هوایی هلال احمر
-تاکنون مطالعات خوبی برای توسعه ناوگان هوایی هلال‌احمر انجام شده که براساس این مطالعات برخی استان‌ های کشور از امکانات امدادهوایی بی‌بهره هستند.هر استانی باید دارای امکانات هوایی باشد که در حال حاضر ۱۷ هلی‌کوپتر در ناوگان هوایی داریم اما باید هر استان حداقل یک هلی‌کوپتر داشته باشد.

-امکان تهیه هلی‌کوپترهای مورد نیاز جمعیت هلال‌احمر از داخل فراهم است و احتمالا به صورت فایناس در اختیار جمعیت قرار خواهد گرفت.

باید برای رفع این کمبود تدابیر لازم اتخاذ شود و در این بین تامین امکانات مورد نیاز استان‌های حادثه‌خیز باید بیش از دیگر استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حضور زنان در هلال احمر
-بانوان در جمعیت هلال‌احمر خوش درخشیده‌اند و این همراهی در زمینه‌های مختلف ثابت شده است‏. به گونه‌ای که بنده اولین امدادگر زن خلبان را معرفی کردم.

- تعداد داوطلبان امدادگر زن در حد مطلوب و تعداد امدادگران زن پرسنل کم است. هرگاه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، حضور بانوان امدادگر در ۲۴ ساعت اول برای امدادرسانی به زنان ضروری است که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =