۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱

گسترش فرهنگ استفاده از کفش در جهان برای اعتراض

سنت کفش‌‌پراکنی مخالفان به چهره‌های سیاسی همچنان ادامه دارد.در شرایطی که جورج بوش رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده در آخرین سفر خود به عراق،نخستین قربانی کفش‌پراکنی مخالف عراقی خود بود،این بار قرعه دومین قربانی به نام نخست وزیری چین افتاد. یکی از مخالفان ون جیابائو ، در جریان سخنرانی وی در دانشگاه کمبریج لندن به سمت وی کفش پرتاب کرد.
ون جیابائو نخست وزیر چین در حالی که در دانشگاه کمبریج مشغول سخنرانی درباره‌ نقش چین در جهانی‌سازی و نیز بحران مالی جهانی بود، هدف حمله‌ با کفش از سوی یکی از مخالفان خود قرار گرفت.
به گفته شاهدان عینی،فردی که به سمت نخست وزیر چین کفش پرتاب کرد در ردیف‌های انتهایی شنوندگان سخنرانی جیابائو ایستاده بود که در خلال سخنرانی بلند فریاد برآورد : چگونه می‌توان حرف‌های این دیکتاتور را با بی‌تفاوتی شنید؟ این یک رسوایی است و سپس اقدام به پرتاب کفش به سمت نخست وزیر چین کرد. این کفش با فاصله‌ زیادی به خطا رفت.
نخست وزیر چین در واکنش به این اقدام گفت: این اقدام نفرت‌انگیز نمی‌تواند خللی در روند دوستی میان چین و انگلیس ایجاد کند.سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی چین نیز اعلام کرد که نارضایتی شدید خود را از این اقدام، به دولت انگلیس اعلام کرده است؛ اما تاکید کرد که روابط دوجانبه تحت تاثیر این امر قرار نخواهد گرفت. نخست وزیر چین در حال حاضر و برای دیداری سه روزه در انگلیس به سه می‌برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =