ایرنا نوشت:

نچیروان بارزانی ˈ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.
بارزانی با نخست وزیر ترکیه دیدار کرد
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از منابع دیپلماتیک آنکارا ، در این دیدار که در استانبول برگزار شد ، دو طرف در باره آخرین تحولات سوریه ، روابط دو جانبه و مباحث منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر به عمل آوردند.

در این دیدار ˈعماد احمدˈ معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق،ˈ فواد حسینˈ مستشار نخست وزیری ، ˈآشتی هورانیˈ وزیر منابع طبیعی و ˈصفین دیزاییˈ سخنگوی این اقلیم نیز حضور داشتند.

سفر نچیروان بارزانی به ترکیه که همزمان با تلاش آنکارا برای بهبود روابط با بغداد، صورت می گیرد، مورد توجه محافل خبری و دیپلماتیک در ترکیه قرار گرفته است.

پیش از این منابع دیپلماتیک در آنکار عنوان کرده بودند که بارزانی به دعوت اردوغان به ترکیه سفر می کند و در این دیدار جنگ داخلی در سوریه و وضعیت پناهجویان سوری و تنش بین حزب اتحاد دمکراتیک سوریه ( PYD ) با اقلیم کردستان عراق نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

بارزانی درحالی به آنکارا دعوت شده است که روابط آنکارا - بغداد بعداز یک دوره نسبتا طولانی با تنش روبرو شده است.

روابط ترکیه با عراق به دنبال سفر هفته گذشته ˈهوشیار زیباریˈ وزیر خارجه عراق به ترکیه وارد فصل جدیدی شده است و پیش بینی می شود با سفر هفته آینده داوداوغلو به بغداد و سفر نوری المالکی در آینده نزدیک به ترکیه بهبود یابد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هیوا IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    3 1
    سیستم دیکتاتوری توی کردستان عراق داره ریشه میدوونه...