مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 11 آبان 1392

مرد تبهکار که با جعل چک از حساب یکی از سازمان های خدماتی 49 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
به گزارش مهر، 30 اردیبهشت امسال نماینده حقوقی یکی از سازمان های خدماتی با مراجعه به دادسرای ناحیه 12 و طرح شکایتی اعلام کرد که مبلغ 49 میلیون و 700 هزار تومان از حساب بانکی متعلق به سازمان و با استفاده از چک جعلی، برداشت شده است.

جاعل چک و کلاهبردار از سازمان خدماتی را شناسایی کنید
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان متوجه شدند که شخصی به اداره مالی این سازمان مراجعه و طی درخواستی اعلام داشته است که مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال را به اشتباه به حساب این سازمان واریز و تقاضای استرداد آن را دارد که با بررسی های انجام شده و تأیید اظهارات وی در خصوص اشتباه واریزی ، یک فقره چک به شماره ... و به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان ، در وجه بانک شعبه خیابان فردوسی صادر و تحویل شد اما در ادامه مشخص شد که چک مذکور به مبلغ 49 میلیون و 700 هزار تومان وصول شده است.

جاعل چک و کلاهبردار از سازمان خدماتی را شناسایی کنید
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی ، تصاویر وصول کننده چک در شعبه بانک خیابان فردوسی شناسایی شد که با هماهنگی های لازم با مقام قضایی دستور انتشار تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی برای شناسایی متهم صادر شده است . به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پایگاه هفتم آگاهی شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت ، محل سکونت و ... این شخص را از طریق شماره تماس 21864793 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

درخواست پلیس برای شناسایی جاعل هویت
پلیس از شهروندان درخواست کرد با شناسایی فردی که با جعل هویت دسته‌چک‌های بی‌محل خرج کرده است، پلیس را در دستگیری وی یاری رسانند.
به گزارش فارس، هفدهم آبان سال گذشته فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 14 و طرحی شکایتی اعلام کرد که فرد ناشناسی، با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی مسروقه متعلق به وی اقدام به افتتاح حساب بانکی، اخذ دسته چک و صدور چک‌های بلامحل در سطح بازار کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیم کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به پایگاه ششم آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شاکی پرونده تا پیش از این هیچگونه افتتاح حساب بانکی در خصوص دریافت دسته چک در هیچکدام از بانک‌های دولتی و یا خصوصی نداشته و زمانی متوجه صدور دسته چک به نام خود شده که برای اخذ وام به یکی از شعبات بانکی مراجعه کرده بود‌.
با بررسی مدارک شناسایی افتتاح حساب دسته چک در شعبه خیابان پیروزی، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها فقره چک‌های بلامحل شدند که با مبالغ میلیونی و به شیوه و شگردهای مختلف در سطح بازار تهران و به نام صاحب حساب خرج شده و در حال حاضر نیز دهها دارنده چک‌های بلامحل از دارنده حساب شکایت کرده‌اند.

جاعل هویت و ارائه کننده چک‌های بلامحل را شناسایی کنید
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با بهره گیری از تصاویر مدارک شناسایی ارائه شده به شعبه محل افتتاح حساب در خیابان پیروزی، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی موفق شدند تا تصویری از افتتاح کننده حساب را بدست بیاورند که ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی، دستور انتشار تصویر این فرد از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی هویت صاحب تصویر شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و ... این شخص را از طریق شماره تماس 21868240 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

آزار و اذیت و قتل کودک 4 ساله از سوی مرد شیشه ای
مرد جنایتکار که پس از آزار و اذیت کودک چهار ساله او را خفه کرده بود، به زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار می گیرد.

مرد شیشه ای آتیلا 4 ساله قربانی را کشت
به گزارش مهر، شامگاه 28 بهمن سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره فوت مشکوک به کلانتری 151 یافت آباد اعلام شد.
با حضور مأموران در بیمارستان و اعلام نظریه تیم پزشکی در خصوص وجود آثار ضرب و جرح بر روی بدن پسربچه ای 4 ساله، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و زن و مرد میانسالی که اقدام به آوردن پسربچه به بیمارستان کرده بودند، برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.
با انتقال زن و مرد میانسال به کلانتری، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند که پسربچه 4 ساله به نام آتیلا، پسر یکی از دوستان فرزندشان می باشد. این زن و مرد در اظهارات خود به مأموران گفتند: پسرمان به نام کامران 26 ساله حدود دو هفته پیش ، فرزند یکی از دوستانش را که با همسرش دچار اختلاف شده بود، به صورت موقت و به درخواست پدر آتیلا به خانه آورد و با وجود مخالفت های ما برای قبول کردن مسئولیت نگهداری از کودک، وی همچنان اصرار داشت تا از آتیلا مراقبت شود تا سرانجام تکلیف زندگی پدر و مادر آتیلا و زندگی آنها مشخص شود. امروز نیز، کامران در حالی آتیلا را به خانه آورد که او بیهوش بود و به همین علت از ما درخواست کرد تا کودک را هرچه سریع تر به بیمارستان برسانیم.
با توجه به اظهارات پدر و مادر کامران، مأموران کلانتری با مراجعه به محل سکونت کامران در منطقه خلیج، وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. کامران در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده و سرانجام اعلام کرد که در حالت عصبانیت تنها ضربه ای به سر آتیلا وارد کرده و به هیچ عنوان قصد کشتن وی را نداشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور قاضی قریشی زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ، به دستور بازپرس پرونده جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و متهم نیز جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات از کامران، وی همچنان در اظهارات اولیه خود مدعی بود که به هیچ عنوان قصد ارتکاب جنایت نداشته و همه چیز در یک لحظه و در اثر یک اتفاق بوده اما با اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص خفه شدن آتیلا به علت انسداد شریان تنفسی ناحیه گردن، کامران به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
کامران در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: روز حادثه، پسرعمویم با من تماس گرفت و از من درخواست کرد تا برای کمک به اسباب کشی، به شهرک اندیشه بروم. پس از انجام اسباب کشی و در حالیکه مقداری شیشه مصرف کرده بودم، به همراه آتیلا سوار ماشین شده و به سمت تهران حرکت کردیم. ناگهان در انتهای اتوبان آزادگان و در نزدیکی شهرک دریا متوجه شدم که آتیلا به علت مشکلی که از همان زمان تولدش در سیستم گوارشی خود داشت، صندلی ماشین را کثیف کرده است. در حالیکه همچنان در توهم مصرف شیشه بودم، ابتدا چند ضربه به سر و صورتش زده و سپس برای آنکه صدای گریه کردنش را قطع کنم، گردنش را گرفته و آنقدر فشار دادم تا صدایش قطع شد. در آن زمان متوجه شدم که آتیلا دیگر نفس نمی کشد. بلافاصله خودم را به خانه رسانده و از پدر و مادرم درخواست کردم تا آتیلا را به بیمارستان برسانند و خودم نیز در خانه منتظر بازگشت آنها ماندم تا اینکه مأموران به همراه عمویم به خانه آمده و مرا با خود به کلانتری بردند. نیت من تنها کمک کردن بود اما در یک لحظه، توهم شیشه باعث شد تا سیاهی تمام وجودم را بگیرد و کاری را کردم که هیچ وقت فکرش را نیز نمی کردم.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که آتیلا قبل از مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مرد شیشه ای او را به شدت مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
کامران درباره آزار و اذیت و شکنجه پسر بچه نیز گفت: چیزی به خاطر ندارم. احتمال دارد بعد از مصرف مواد مخدر این کار را کرده باشم.
با تکمیل تحقیقات و اعترافات متهم، پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قرار است مرد جنایتکار به زودی در دادگاه پای میز محاکمه قرار گیرد.

چوبه دار پایان درگیری مرگبار بر سر هیچ!
پسر جنایتکار که در جریان یک درگیری ساده مرتکب قتل شده بود با تأیید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
به گزارش مهر، در این پرونده مصطفی متهم است پنجم اسفندماه سال 90 در جریان درگیری پسرجوانی به نام امین را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.
پسر جنایتکار پس از دستگیری در بازجویی ها با اعتراف به قتل اظهار داشت: روز حادثه من و یکی از دوستانم سوار بر موتورسیکلت در حال تردد در شهر قدس بودیم که با مقتول تصادف کردیم. او به ما فحاشی کرد که در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و درگیر شدیم با چاقویی که همراه داشتم ضربه ای به امین زده که باعث مرگ او شد.
من نمی خواستم مرتکب قتل شوم و حالا از کار خود پشیمان هستم. با این اعترافات پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که متهم به قتل تیرماه امسال به دفاع از خود پرداخت.
قضات دادگاه نیز پس از شنیدن دفاعیات مصطفی او را به قصاص و سه سال حبس محکوم کردند.
با اعتراض پسر جنایتکار به حکم مجازاتش پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم را تأیید کردند.

 

متلاشی شدن باند زورگیران به عنف در تهران
اعضای باندی که با تهدید قمه از شهروندان تهرانی زورگیری می کردند از سوی مأموران انتظامی تهران بزرگ شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سعدی، رئیس کلانتری 119 مهرآباد جنوبی گفت: در پی افزایش سرقت های به عنف و چندین فقره جرایم خشن زورگیری با قمه در محدوده مهرآباد تهران؛ پرونده ای در این رابطه تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور اقدامات گسترده مأموران تخصصی کلانتری 119 مهرآباد جنوبی تهران به منظور شناسایی عاملین این جرایم آغاز شد. تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا اینکه ساعت سه بامداد 11آبان ماه مأموران حین گشت زنی نامحسوس در خیابان دامپزشکی به دو مرد جوان که در حال پرسه زنی بودند مشکوک شده و در صدد دستگیری آنان برآمدند.
متهمان به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار نموده که سرانجام پس از اینکه وارد مخروبه ای شدند. این متهمان که علی معروف به علی پژویی و حسین نام داشتد توسط مأموران دستگیر شدند که در بازرسی از نامبردگان دو قبضه قمه، پنج قبضه چاقو ،11 گرم و 30 سوت شیشه و کارت ملی و شناسنامه متعلق به افراد دیگر کشف شد.
متهمان پس از دستگیری به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفتند که در خلال بازجویی ها مشخص شد این افراد با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می کردند.
متهمان پس از زورگیری از شهروندان در پاتوقشان اموال و مدارک سرقتی را با شیشه معاوضه می کردند که پرونده مقدماتی متهمان در این رابطه تشکیل و برای تحقیقات بیشتر در اختبار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سقوط خونین کارگر به چاهی در خیابان فاطمی

صبح امروز کارگر 32 ساله به عمق چاهی 10 متری در محدوده خیابان فاطمی سقوط کرد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: وقوع حادثه سقوط در چاه ساعت 9:20 صبح امروز شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 18 و گروه نجات 14 را به محل حادثه واقع در خیابان فاطمی بعد از خیابان کاج اعزام کرد.
وی محل حادثه را یک ساختمان در حال ساخت دانست که در طبقه منفی1 آن یک حلقه چاه 10 متری حفر شده بود و افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که یکی از کارگران به دلیل بی‌احتیاطی به عمق این چاه سقوط کرده و محبوس شده است.
ملکی با اشاره به اجرای عملیات آتش‌نشانان برای نجات و خارج‌کردن این کارگر از عمق چاه گفت: عوامل آتش‌نشانی با تجهیزات مخصوص این کارگر 32 ساله ایرانی را از چاه خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که تکنیسین‌های اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، وی را به مرکز درمانی منتقل کردند.
آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و ارائه هشدارها و توصیه‌های ایمنی در ساعت 9:38 به عملیات خود خاتمه دادند.

 

دستگیری ارسال‌کننده پیامک‌های غیراخلاقی به زنان و دختران
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که با ارسال پیامک‌های غیراخلاقی برای زنان و دختران ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسملو در تشریح این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان شکایتی را مبنی بر اینکه یک فرد ناشناس از طریق ارسال پیامک‌های غیر اخلاقی و مزاحمت به همسرش، امنیت روانی خانواده وی را خدشه‌دار کرده است به این پلیس ارائه داد.
شاکی در ادامه اظهارات خود بیان داشت که متهم در یک مورد پیامک اعلام داشته که شماره همسرش را از طریق اینترنت بدست آورده است. با انجام اقدامات فنی و استعلامات لازم برای شناسایی متهم، هیچ‌گونه مستندی مبنی بر انتشار شماره تلفن‌همراه همسر شاکی بدست نیامد.
با بررسی تخصصی توسط کارشناسان متهم شناسایی و اعتراف کرد که یکی از دوستانش باشگاه ورزشی داشته و شماره همراه وی را از طریق دوستش بدست آورده و بدون هیچ‌گونه هدف خاصی پیامک‌های ارسالی را فرستاده و از کرده خود پشیمان است و فقط از روی جوانی و حس کنجکاوی و پیدا کردن دوست دختر اقدام کرده و برای ترساندن وی اعلام کرده که شماره وی را از طریق اینترنت بدست آورده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر FI ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    39 0
    میگن دزد بزرگ دزد کوچیکو میگیره همینه ها فقط 49 ملیون کرده در حالی که ملیاردی ها دارن حکومت میکنن جرات داری چاپش کن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    2 2
    نه آخه نمیدونم با کدوم عقل اینارو چاپ میکنن؟؟؟ کسی دست به چنین کاری میزنه حتما تغییر چهره هم میده..اینم که خیلی تابلو سرتا پاشو تغییر داده
  • علی US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    4 1
    باند زورگیران متلاشی شد!!!!! چه جالب.. منو یاد ترمیناتور میندازه اون موقع که مرد جیوه ای بعد متلاشی شدن دوباره جمع میشه بابا اینا تو زندان دوباره جون میگیرن فکری براشون بکنین دستاشونو ببرین تا زورگیریی نکنن