ایسنا نوشت:

یک نشریه آلمانی گزارش داد، پس از رسوایی دیپلماتیک به وجود آمده به دلیل افشاگری‌های ادوارد اسنودن، آلمان و آمریکا در آستانه انعقاد معاهده‌ای دو طرفه برای عدم جاسوسی از یکدیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زونتاگ‌سایتونگ» نوشت: هیات بلندپایه آلمانی که مقامات اطلاعاتی این کشور نیز در آن حضور داشتند، در مذاکرات خود با کاخ سفید، به یک توافق رسیدند و به گفته منابع نزدیک به دولت آلمان، این توافق در اوایل سال آینده میلادی نهایی می‌شود.

روزنامه اشپیگل نیز در گزارشی در چاپ امروز (یکشنبه) خود نوشت، آلمان و آمریکا موافقت کرده‌اند که علیه یکدیگر جاسوسی صنعتی نکنند.

پس از اینکه شنود تماس‌های تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) فاش شد، نمایندگان ارشد دولت آلمان به واشنگتن سفر کردند تا "پایه اعتماد" میان این دو کشور را دوباره بازسازی کنند.

طبق این گزارش، رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان فردا (دوشنبه) در واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار می‌کند.

پس از افشای جاسوسی گسترده آمریکا از کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان که در ادامه افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا صورت گرفت، این کشورها به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

این در حالی است که روزنامه گاردین در گزارش روز شنبه خود نوشت، طبق افشاگری‌های اسنودن، سرویس‌های اطلاعاتی آلمان، فرانسه،‌ اسپانیا و سوئد نیز در کنار انگلیس، جاسوسی گسترده‌ای از کاربران اینترنتی و تماس‌های تلفنی می‌کنند.

این گزارش برای دولت‌هایی همچون اسپانیا و آلمان که خود نسبت به اتهام جاسوسی آمریکا اعتراض کردند، فاجعه‌بار است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =