۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۶

ایسنا نوشت:

در آستانه محاکمه محمد مرسی، روزنامه مصری "الوطن" متن نوار ویدئویی منسوب به وی را منتشر کرد که در آن محمد مرسی تاکید کرده همچنان رئیس جمهور قانونی مصر است و در کشتار تظاهرکنندگان مصری دخالتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ، روزنامه الوطن مصر در تازه ترین شماره خود متن سخنان منسوب به محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر را که در قالب یک نوار ویدئویی در زندان جمع آوری شده منتشر کرد.

در این نوار ویدئویی محمد مرسی به کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرده است: من می‌دانم مردم مصر خواهان برکناری هشام قندیل (نخست وزیر سابق مصر) هستند اما در مقابل افراد دیگری هم وجود دارند که به من گفته‌اند قندیل برای تصدی این پست بسیار مناسب است.

رئیس جمهوری برکنار شده مصر در پاسخ به سخنان کاترین اشتون مبنی بر این که میلیون‌ها مصری در 30 ژوئن علیه وی به خیابان‌ها آمدند، تاکید کرد: اگر واقعا 30 میلیون مصری مخالف من بودند، باید منتظر برگزاری انتخابات پارلمانی می‌ماندند، زیرا هر گروهی که 30 میلیون حامی دارد، رای اکثریت را در انتخابات در اختیار خواهد داشت.

مرسی با بیان این که رفتار نیروهای امنیتی با وی در زندان خوب است، تصریح کرد: اگر به دادگاه بروم از خود دفاع خواهم کرد و به قاضی می‌گویم که من در کشتار تظاهرکنندگان دست نداشتم.

محمد مرسی با بیان این که مصر شاهد "کودتایی نظامی" است تاکید کرد: من همچنان رئیس جمهوری قانونی مصر هستم و به قانون اساسی سال 2012 پایبندم.

رئیس جمهوری برکنار شده مصر با توصیف رژیم صهیونیستی به "شیطان"، تاکید کرد که این رژیم از رخدادهای مصر بهره می‌برد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =