شانا نوشت:

 معاون مدیرکل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت از آغاز تصمیم گیری وزرای جی یی سی اف برای انتخاب دبیرکل این مجمع از دقایقی پیش خبر داد.

رضا مدیرقمی  با اعلام این که نمایندگان کشورهای لیبی، روسیه و ایران از قبل معرفی شده و رایزنی ها در این خصوص نیز صورت گرفته است، در مورد شانس ایران در این زمینه گفت: شرایط هر یک از کاندیدای سه کشور پیشتر برای احراز دبیرکلی تشریح شده و اگر نیاز باشد در این جلسه نیز توضیحاتی از سوی وزرای کشورها ارائه خواهد شد.

وی درباره کاندیداهای دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: سرگئی تامکاراتف از روسیه عبدالرحمان دنیزا از لیبی و سیدمحمدحسین عادلی از ایران، کاندیداهای احراز پست دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند.

وی با اعلام این که ایران از ذخایر عظیم گازی برخوردار است اظهار داشت: ایران یکی از پایه گذاران جی یی سی اف بوده که این مجمع پس از ٢٠ سال هم اکنون به درجه بلوغ رسیده و از مرحله تبادل نظر و هماهنگی به مرحله همکاری استراتژیک وارد شده است.

مدیر قمی در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره برای قیمت گذاری گاز در اجلاس های آتی جی یی سی اف گفت: در بازار جهانی گاز فرمول های مختلفی اعم از ارتباط قیمت گذاری گاز با نفت مطرح است چرا که هر دو حامل انرژی بوده و هر دو در بازار انرژی با یکدیگر ارتباط دارند.

معاون مدیرکل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت در همین حال گفت: تا کنون موضوع قیمت گذاری مستقل برای گاز مطرح نبوده است.

بر اساس این گزارش لئونید بوخانوفسکی، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز دقایقی پیش در پاسخ به سوال خبرنگار شانا درباره رقابت میان سه کاندیدای روسیه، ایران و لیبی برای احراز پست دبیرکلی جی یی سی اف گفت: هیچ رقابتی میان این کاندیدها نیست زیرا این کشورها با هم دوست هستند.

وی گفت: در حال دنبال کردن گفت و گو ها برای انتخاب دبیرکل جدید جی یی سی اف هستیم و امیدواریم تا ساعتی دیگر در این زمینه به نتیجه برسیم.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =