مهر نوشت:

دبیر کل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز مهمترین ماموریت ایران در این مجمع بین المللی گاز را تشریح کرد و اعلام کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های گازی ایران کارآمدتر کردن دبیرخانه مجمع بین المللی گاز است، این مجمع را به یکی از معتبرترین مجامع انرژی جهان تبدیل خواهیم کرد.
 سید محمد حسین عادلی پس از انتخاب به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز در جمع خبرنگاران در تشریح مهمترین ماموریت ایران به عنوان دبیرکل جدید این مجمع بین المللی گاز، گفت: مهمترین ماموریت جمهوری اسلامی ایران ارتقای کارآمدی دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز است.

دبیر کل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اعلام اینکه در شرایط فعلی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت و انرژی پاک با چالش ها و مشکلات متعددی روبرو است، تصریح کرد: تحولات بازار جهانی گاز هم وضعیت این حامل انرژی پاک را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مرحله حساسی قرار دارند، اظهار داشت: امیدواریم ایران به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز بتواند دبیرخانه این مجمع را با چالش ها و تغییرات جهانی گاز آماده کند و این مجمع را به یکی از معتبرترین مجامع انرژی جهان تبدیل کند.

عادلی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مجمع کشورهای صادرکننده گاز می توانند نقش اوپک نفت را بازی کند، توضیح داد: موضوع به نظر کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز بستگی دارد.

دبیر کل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز با یادآوری اینکه دبیرخانه این مجمع مجری نظرات کشورهای عضو است، خاطر نشان کرد: از این رو قصد داریم با اجرای مکانیزم های جدیدی، کارآمدی دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز را افزایش دهیم و به منویات کشورهای عضو این مجمع جامه عمل بپوشانیم.

سرگئی تامکاراتف از روسیه، عبدالرحمان دنیزا از لیبی و سیدمحمدحسین عادلی از ایران، کاندیداهای احراز پست دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز بودند که با رای وزرای انرژی کشورهای عضو مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز در نشست امروز تهران، سیدمحمدحسین عادلی کاندیدای ایران برای یک دوره دو ساله دبیرکل این مجمع شد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =