روحانی: مجمع کشورهای صادرکننده گاز باید در تصمیمات جهانی تأثیرگذار باشد

رییس‌جمهور یکشنبه شب در جمع وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ابراز امیدواری کرد که این مجمع در تصمیمات جهانی نیز نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در جمع هیأت‌های شرکت‌کننده در پانزدهمین اجلاس وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز سخن می‌گفت، اظهار کرد: بی‌تردید این مجمع به دلیل اهمیت گاز در توسعه انرژی پاک و همچنین آثاری که این انرژی در توسعه کشورها بویژه در زمینه تولید برق و منابع پتروشیمی دارد، می‌تواند در جهان نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه "همه ما نیاز به همفکری، هماهنگی و همکاری بیشتر برای منافع ملت‌های خود داریم"، افزود: در دنیای امروز برای حرکت در حوزه جهانی، نیاز به تشکیلات جمعی است و این تشکیلات، یعنی مجمع کشورهای تولیدکننده گاز، به دلیل اثرگذاری آن در بازار جهانی، در تصمیمات جهانی نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "کشورهای تولیدکننده گاز از سیزده سال پیش قدم‌های مؤثری برای همکاری و هماهنگی با یکدیگر برداشته‌اند"، تصریح کرد: اینکه این مجمع توانسته است اساسنامه خود را تدوین و تصویب و همچنین دبیرکل و محل دائمی آن را نیز تعیین کند، به معنای موفقیت آن است و جا دارد از اعتماد همه اعضا برای انتخاب جمهوری اسلامی ایران برای دبیرکلی مجمع تشکر کنم.

روحانی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران در دوران دبیرکلی خود، برای هماهنگی بیشتر سیاست‌ها و اهدافی که این مجمع به دنبال آن است، نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه "بی‌تردید در همه کشورهای صادرکننده گاز، هم منافع مشترک و هم رقابت وجود دارد"، تأکید کرد: رقابت حق همه است، اما همه باید تلاش کنیم رقابت سالم داشته باشیم و این رقابت به منافع مشترک ما خدشه‌ای وارد نکند.

روحانی افزود: ما معتقدیم منافع صادرکنندگان و مصرف‌کنندگان باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند و در جهان امروز بازی برد - باخت هیچ تأثیری ندارد و در عرصه اقتصادی نیز نمی‌تواند پایدار باشد.

رییس‌جمهور بر لزوم بهره‌گیری عادلانه از مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد و گفت: باید از این مجمع، برای ایجاد عدالت، همکاری و تعامل بهتر و بیشتر در سطح جهانی استفاده کنیم. ما باید به فکر منافع همه جهان و همه انسان‌ها باشیم و در کنار منافع خود، به فکر ضرر نکردن ملت‌های دیگر نیز باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این مجمع بتواند در مسیر دستیابی به اهدافی که مورد نظر آن است، یعنی برای منافع ملت‌ها و دولت‌های صادرکننده و مصرف‌کننده، قدم‌های مؤثری بردارد.

219219

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =