همشهری تندرستی نوشت:

جرای زیبایی بین بازیگران ایرانی به حدی رایج شده که دیگر حتی صدای نیکی کریمی بازیگر سینما را هم در آورده است. او در اعتراضی به بازار داغ لب‌ها، چانه‌ها و گونه‌های تزریق شده و کاشته شده توسط بازیگران اشاره کرده و گفته است: «بعد از دیدن فیلم «گذشته و دیدن سیمای ساده «برنیس بژو» با خودم فکر کردم واقعاً چه بر سر این جامعه آمده؟ بازیگری که فیلمش برنده اسکار است و اینقدر شانس کار در اروپا و هالیوود را دارد و تازه شاید رقابت گسترده‌ای پیش‌رو دارد، با این سیمای ساده در فیلم‌ها حاضر می‌شود اما بازیگران ما برای زیبا دیده شدن در تنها گستره پیش‌رو یعنی سینمای ایران دست به هر کاری می‌زنند که تازه نتیجه‌اش قیافه‌ای مصنوعی و غیر عادی و غیر قابل باور است». اما آیا واقعاً هنر‌پیشه‌های ایرانی بیشتر از باقی هنر‌پیشه‌های دنیا جراحی زیبایی می‌کنند؟
اگرچه آمار و ارقام مشخص و قابل استنادی وجود ندارد اما بعضی ا زصاحب‌نظران این حوزه معتقدند بازیگران هالیوودی مشهور هم کمتر از هنر‌پیشه‌های وطنی دست به دامان جراحی‌های زیبایی نمی‌شوند و چه بسا حتی بیشتر از همتایان ایرانی خودشان در فکر زیبا‌تر شدن باشند اما چیزی که باعث تفاوت این دو سه می‌شود، فرم و اجرای جراحی‌هاست. در واقع خارجی‌ها خیلی ظریف و زیر‌پوستی جراحی می‌کنند؛ طوری که شما اگر عکس‌‌های قبل از عمل‌شان را ندیده باشید.، محال است بفهمید این آدم در چهره‌اش دستی برده ولی ایرانی‌ها آنقدر سرو‌شکل مصنوعی و غلو شده‌ای برای خودشان درست می‌کنند که تشخیص اینکه خانم بازیگر همان بازیگر آشنای قبل از جراحی پلاستیک است گاهی دشوار می‌شود.


برای اینکه ابعاد ماجرا روشن‌تر شود ابتدا سراغ تعدادی از بازیگران وطنی رفتیم و نظرشان را درباره اظهارات نیکی کریمی پرسیدیم تا ببینیم آیا همکارانش نظر‌های او را تأیید می‌کنند، یا نه.

فاطمه گودرزی
من خوم به زیبایی صورت به خصوص پوست بسیار اهمیت می‌دهم چون اعتقاد دارم یک انسان سوای بازیگری در هر شغلی که هست باید به زیبایی خود اهمیت بدهد ولی از آنجا که افراط در هیچ کاری پسندیده نیست من هم با این عمل‌ها رایج بین بازیگران مخالف هستم و معتقدم سادگی خود می‌تواند بهترین زیبایی باشد.

سپند امیر‌سلیمانی
من در این مورد نظر خاصی ندارم چون هر کسی صلاح کار خودش را می‌داند. کسی کاز این کار خوشش می‌آید و مدام انجام می‌دهد ولی شخص دیگر اصلاً معتقد به اینگونه عمل‌ها نیست من نمی‌توانم قضاوت کنم و همیشه سعی کرد‌ام در اینگونه مسائل اظهار‌نظر نکنم.

بهنوش بختیاری
من وقتی بینی‌ام را عمل کردم برای خیلی‌ها آن زمان جای تعجب و سؤال داشت و مدام سر‌ زبان‌ها بود که بهنوش بختیاری بینی‌اش را عمل کرده است ولی در حال حاضر این اتفاق در بین عامه مردم و هنرمندان شایع شده است. ایرادی در این کار نمی‌بینم؛ به هر حال ماسوای اینکه یک بازیگر هستیم یک انسانیم. هر کسی هم میل به زیبا‌تر شدن دارد و این ذات انسان است. به نظر من مردم بیشتر بیاید به توانایی و شخصیت واقعی یک بازیگر توجه کنند تا اینکه بخواهند بدانند که فلان بازیگر چه عمل جراحی را انجام داده است. البته من هم با عمل‌های افراطی مخالفم ولی فی‌النفسه این کار را اشکال نمی‌دانم.

خاطر ه حاتمی
در مورد صحبت‌های خانم کریمی، هنرمند خوب کشورمان مبنی بر رواج عمل‌های زیبایی بین هنرمندان به خصوص خانم‌ها، باید بگویم از دیدگاه من تعادل پایه و اساس هر کاری است. عمل زیبایی به خودی خود ایرادی ندارد ولی اگر از حالت تعادل خارج شود و به افراط تبدیل شود من هم با آن موافق نیستم. یک بازیگر به اعتقاد من باید چهره طبیعی و واقعی خودش را جلوی لنز دوربین به مردم نمایش دهد. البته تغییرات جزیی به منظور بهتر نمایان شدن بد نیست ولی اگر بازیگری بخواهد مدام این تغییرات را انجام دهد و چهره‌اش را از حالت طبیعی خارج کند بله با نظر خانم کریمی موافقم.

45301

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    50 1
    اینایی که جیدیا تو این چند سال با پول و رابطه های خاص با افرادی خاص و دلالن اومدن بازیگر شدن و هر روز خودشون یه رنگی در میارن موقنی انو و زود فراموش می شن
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      36 1
      املا چند گرفتی ؟؟؟توی یک خط هفت تا غلط املایی داری.
    • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      18 2
      شما فارسی صحبت می کنید ؟ من که نفهمیدم اصلا چی نوشتی
  • روشنك A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    43 0
    جراحيهاي زيبايي اگر به منظور رفع عيبهاي فاحش يا عدم تناسبهاي خيلي واضح يا دلايل پزشكي باشه نه تنها بد نيست كه حتي لازمه ولي حداقل 90 درصد جراحيهاي زيبايي در ايران فقط بخاطر تقليد و چشم هم چشمي صورت ميگيره كه اكثرا هم نتبجه خيلي مصنوعي و زننده ست.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    28 2
    ما جهان سومیم.اگه ما این کارو نکنیم پس کدوم کشور عقب مونده ای انجام بده ؟
    • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      11 1
      آفرین گل گفتی
    • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      17 0
      بالاخره يكي از معدود مواردي هست كه مي‌تونيم در دنيا رتبه اول رو بدست بياريم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    28 1
    مخصوصا پروتز کردن افتضاحه نه تنها زیبا نمیشن خیلی هم زشت و غیرمعمولی میشن
  • بی نام A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    15 1
    جدای بعضی از عملهای زائد...عمل بینی واسه خیلیا ضروریه...من یه دوست داشتم خیلی خیلی خوشگل بود ...ولی بعد از عمل بینی خوشگلیش دیده شده بود چون بینیش اینقدر بد بود که نمیزاشت بقیه اجزای صورت خودش نشون بده..با یه عمل بینی صورتش از این رو به رو شده بود.....