تازه ترین گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل/کسب عنوان آخر توسط چینی ها

MVM 110 عنوان بی کیفیت ترین خودروی تولید داخل را به خود اختصاص داد.

به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در مهر ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 5.2 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با کاهش 26.9 درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور به خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) اختصاص داشته‌است.

گروه سبک:

در بخش سواری شاهد افزایش 6.6درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که تولید مجدد خودروی MVM110 و همچنین افزایش قابل توجه تولید خودروی سایپاX131 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به قطع تولید خودروی نیومزدا3 اشاره نمود.

علیرغم افزایش تولید خودروهای سواری در مهر ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 8درصد کاهش یافت بطوریکه جمعاً 15 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 10 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 5 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو در صدر رده بندی کیفی قرار گرفت. در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، MVM110 و سایپا X131 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد بهبود0.9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای با کیفیت شرکت پارس خودرو یعنی رنو مگان و پارس تندر می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای شرکت مدیران خودرو یعنی MVM110 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. در این بخش شاهد تنزل 22.7 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای تندر90 پارس خودرو و MVM530 می باشد. در بخش بدنه خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین نسبت به ماه قبل، در این بخش افت3.4 درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای پژو پارس خراسان و رنو مگان می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 11.4 درصد بهبود یافت که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای MVMX33 و پارس تندر در این بخش می‌باشد.

همچنین خودروهای لیفانX60، تیبا و MVM530 بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به بهبود 12 درصدی داشته که عمدتاً مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا  X131پارس خودرو می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای تنزل کیفی7.3 درصدی بوده که عمدتاً مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت نیومزدا 3 و تولید مجدد خودروی MVM110 می باشد، که در قعر جدول رده بندی کیفی قرار گرفته است.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    140 1
    دیگه فرغونم نمره دادن داره
    • امیر IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      33 0
      من هنوز معنی خودروی داخلی و ملّی رو نفهمیدم ، کجاشون ملّی هست ، جان من یکی رو مثال بزنید منن قانع بشم.........
    • امیری A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      18 0
      اینایی که به ماشینا نمره میدن از خودشونن.ماشینایی چینی رو آخر میذارن که فروش فرغونای خودشون مثلا بره بالا. بابا برید روغن ریزی و زوزه گیربکساتونو درست کنید بعد نمره بدید به این آهن پاره هاتون.
    • حمیدرضاپیری RS ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      11 0
      به خدا از خنده روده بر شدم . رتبه بندی خودروهای داخلی؟؟؟؟!!!!!! بابا تورو خدا این دیگه جوک نمونه سال 92 بود . آخه برادر من کدام داخلی؟ طرف صحبت شما مردم هستند نه دیوار- مردم شعور دارند و میبینند و میفهمند. شما که تا سال گذشته میگفتین خودروی ملی داریم و از خروج ارز جلوگیری شده و صد در صد داخلی شده سمند و تیبا و .. ولی با نوسان قیمت دلار که دست و پاتون گم شد و بعضی خودروها صد در صد گران شدند. نمیگن در بخش صدای بدنه و وزش باد و عدم عملکرد ایربگ و ترمز ای بی اس و .... نمره دادیم . با کمال ...... میگن در بخش رنگ خودروهای چینی نمره منفی زیادی دارن!!!!! آخه شما اصلا خودرو بدون رنگ به ما بدین ورق خام ولی استحکام میخوایم ایمنی میخوایم . یه جوری میگین خودروی چینی انگار بقیه شون ساخت خودتونه
  • تهران IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    39 0
    بی کیفیت وگران ---- و صد البته بی نظارت، هر چند که نظارت هم بشه به نفع مصرف کننده بازم نمیشه - یا جیب دولت یا خودرو ساز یا ناظر--- جیب ما هم به عنوان کارگر ، بانک پر بازده است.
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    60 0
    عجب ارزیابی شاهکاری-خیلی خوب و خوب-حتی متوسط هم نداریم
  • انسان IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    30 0
    خدارو شکر که بلاخره خودشونم فهمیدن چقدر ماشییناشون بی کیفیته ولی باز تولید میکنن هر روزم قیمتشو میبرن بالا... اخه تا کی؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    66 0
    وقتی قیمت جهانی نیسان ماکسیمای 2013 فول آپشن 33 هزار دلار یا 100 میلیونه ولی نیسان ماکسیمای مدل 2000 تولید داخل 115 میلیون ( در مورد مگان و بقیه هم همینطور) دیگه چه حرفی از کیفیت بزنیم؟؟؟!!! خودروهای چینی خیلی هم خوب هستن چرا که تو چین با اینکه تعرفه ی گمرکی یا وجود نداره یا خیلی کمه اینا تونستن تولید بشن و دوام بیارن نه اینکه در یک بازار انحصاری که هیچ مسئولی هم حتا برای دلخوشی امیدی به مردم در مورد برداشته شدن انحصار نداده و نمیده!!!!!!!!!!!
  • علی اهوازی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    40 0
    اینکه چین ماشینهاشو به ما میفروشه این یک تجارته براش و سودآور شکی نیست و خیلی خوبه که اینقدر بیشرفت کرده ما باید دنبال اشکال خودمون باشیم چرا مثل قبل نباید تولیدات داخلی ما شورلت{بیوک.نوا.کادیلا.. }آریا.جیب... باشه ما باید کاری بکنیم تا کسی رقبت به خرید ماشین چینی نکنه وقتی تولید داخلی براید آشغال شده17ملیون معلومه میرن چینی میخرن آخه قیمت سمند و بارس 30ملیونه؟یعنی با ماشینهای اروبایی یک قیمته؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    12 1
    احسنتم باریکلا بدبخت شدیم رفت بازم ام و ام بخرید اخه قحطیه ، رد پایی از چین، برادر دست بردارید، شما هم در این دنیا و هم در آخرت گرفتار میشیدها /// نگو نگفتید
  • مجتبی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    12 0
    آخه چی بگی چی بمونه؟ خداوکیلی هر چی واردات ماشین کمتر میشه محصولات داخلی هم بی کیفیت تر میشن!! تا فضای رقابتی با خودروهای با کیفیت ایجاد نشه همین آش و همین کاسه است،روز به روزم که جنسا دارن بیکیفیت تر میشن. با 1 حساب کتاب کوچولو راحت میشه فهمید که این قیمتی که الان بابت خودروهای داخلی پرداخت میشه،هزینه کاذبه! کی شما دیدید سمند و بفرستن تست تصادف؟ چرا به هموطنای خودمون ارزش قائل نمیشیم؟ همین کیسه هوا یا اصلا ترمز ای بی اس رو با چه بحثایی گذاشتن رو ماشینا! آخرشم نزدیک به 8 تا 10 میلیون کشیدن رو ماشین...این انصافه؟ نمیگم گمرکو کامل بردارن،مث خیلی از کشورای دیگه،حداقل 10 یا 20 درصدش کنن،نه70درصد و 140 درصد. یه نگاه به آمارا بندازید،ببینید چند نفر در سال میمیرن!
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    12 0
    یک همه پرسی بگذارید اینکه مستعمره یک کشور دیگر مثلا" چین و هند و ... شویم و واحد پول یورو و دلار شود و در عین حال رویه خودکفایی و دور زدن تحریم و دشمن ستزی را همچنان ادامه دهیم آیا مورد پذیرش آحاد مردم جامعه است یا نه؟ وگرنه با این وعده وعیدها و بزک نمیر بهار می اید و کمبوزه و خیار می اید به جایی نمیرسید.
  • محسن IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    11 0
    دوستان انقدر عصبانی نشید چون تولید این خودروها بهترین راه حل برای کم کردن جمعیت و ترافیک و پر شدن جیب مسئولین بی وجدان و بی غیرته از هزینه گمرکات ماشین های خارجی هم که حرف نزنیم بهتره چون فقط آبروی خودمونو می بریم
  • علی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    13 2
    چین توانایی تولید ماشین باکیفیت از یک تا صد را دارد ولی تجار ما بخاطر سود بیشتر وبدلیل استفاده از رانت های داخلی ضعیفترین کیفیت ان را وارد میکنند .
  • 426 IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 0
    بابا شما که نمی تونید تولید کنید بازار خودرو وارداتیو ازاد کنید کار هر خر نیست خرمن کوفتن و .....
  • درد کشیده IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    8 1
    خودروی تندر 90 زمانی قطعات شرکت رنو را دارا بوده ولی در حال حاضر مدل صفر آن از قطعات بی کیفیت چینی برخوردار می باشد ................؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    3 0
    ما كجاي هستيم كه خودرو ملي ما اينقدر ارز ميخواهد