دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره پیامد نگارش صدها کتاب برای جهاد توسط سلفی ها نوشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:
«در نخستین دهه قرن بیست و یکم صدها کتاب درباره لزوم جهاد توسط سلفی های وهابی نوشته شد و توانست موجی در جهان اسلام ایجاد کند که تاکنون هم آثار آن را مشاهده می کنیم. باید صبر کرد و دید دنیای اسلام از دست افراط چه خواهد کشید و به کجا خواهد رسید... ما در ایران از جریان های فکری و مذهبی جهان عرب به طور خاص و جهان اسلام به طور عام غافل هستیم... فراموش نکنیم که روزگاری همین کتابهای اخوانی که در مصر نوشته می شد، به فارسی ترجمه شد و در داخل کشور ما تأثیر گذاشت. هم اکنون هم شماری از این آثار در بخش‌های خاصی تأثیرگذار است و می تواند موج هایی را ایجاد کند که آثار سیاسی و اجتماعی خود را دارد.»
عضو فعال وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«... در بسیاری از این آثار جهادی، خشونت به شدیدترین وجه ترویج شد و گفته شد که با هر نوع وسیله ای می توان دشمن را که می تواند امریکا، اذناب او در بلاد اسلامی، صوفیان بی دین، شیعیان کافر، و حتی لائیک های غربگرا باشند از بین برد. در این نگاه، حتی استفاده از سلاح شیمیانی و هسته ای هم توصیه شد و گفته شد که بر اساس متون، استفاده از هر نوع سلاح کشتار جمعی مجاز است ... رواج کار جهاد در جهان وهابی و سلفی سبب شد تا پای زنان نیز به این مجموعه باز شده و از تشویق های اولیه برای حضور در پشت جبهه جنگ با استناد به برخی از وقایع صدر اسلام، به حضور آنان در صحنه های جدی تر هم پرداخته شده و کار به جاهای باریک کشیده شود، کاری که صدای برخی از مفتی های سعودی را هم درآورده است.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 4
    روزنامه بهار هم یه نوعش بود
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    6 0
    این تفکر اسلام سیاسی رو ابتدا کی شروع کرد؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      3 0
      ایران
  • بی نام RU ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    2 0
    بابا یکی به اینا بگه دیگه دوران کتاب و کتاب بازی تموم شده بابا!!!! حالا هرچی هست آخه ملت کتاب خونن مگه اینا رو میگین؟ این همه تفریح راحت الحلقوم کی میره کتاب بخونه؟ به خدا! بابا باور ندارین برین آمار سرانه ی کتاب خوندن هر ایرانی رو از سازمان آمار بگیرین 2000 تومنی دستتون میاد!