مردم آمریکا برای نجات پروانه‌های مونارک 5,000,000,000 دلار از جیب خود خرج می‌کنند

پروانه‌های مونارک (در فارسی پروانه شهریار) آن قدر برای آمریکایی‌ها عزیز شده‌اند که طبق آخرین نظرسنجی‌ها حاضرند نزدیک به 5 میلیارد دلار برای نجات آنها خرج کنند.

مجید جویا: آنها سلطان قلب‌های خیلی از مردم در سراسر جهان هستند.  آنها حشره یا پروانه رسمی خیلی از ایالت‌ها در کشور ایالات متحده هستند. مردم عاشق پروانه‌های مونارک یا همان پروانه‌های شهریار هستند و این علاقه به حدی است که در یک نظرسنجی جدید، مشخص شده که حاضرند که دولت امریکا 5 میلیارد دلار برای حفاظت از آنها خرج کند.

اما نظرسنجی‌هایی مانند این، در بهترین حالت برآوردهای خامی از این است که مردم چه احساسی در مورد حفاظت از محیط زیست دارند و تا چه حد حاضرند برای نجات گونه‌های در معرض خطر پول خرج کنند. ولی این نتایج نشان می‌دهند که پروانه‌های شهریار محبوبیتی غیر عادی دارند. به گزارش پاپ ساینس، نظرسنجی‌های مشابه نشان داده‌اند که مردم حاضرند همین مقدار پول را برای نجات مهره‌داران خرج کنند و با توجه به این که عموم مردم در مقایسه با مهره‌داران، توجه کمتری به حشرات دارند، بسیار قابل ملاحظه است.

تبدیل عشق مردم به پروانه‌ها به این ارقام سرد و بی‌احساس، شاید بتواند به حافظان محیط زیست کمک کند که استراتژی‌های بهتری برای اهداف خود تدوین کنند. تعداد پروانه‌های مونارکی که هر زمستان در مکزیک و کالیفرنیا ظاهر می‌شوند، از سال 1999/1378  هر ساله کاهش یافته است. زمستان 2012/1390 بدترین زمستان برای این دوستان کوچک ما بود. ولی آن گونه که نویسندگان مقاله این تحقیق، یعنی گروهی از پژوهشگران و اقتصاد دان‌های زیست محیطی ایالات متحده، نوشته‌اند، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که مصرف کنندگان امریکایی، شاید حاضر باشند اندکی از پول‌های خود را برای این هدف خرج کنند. برای مثال شاید امریکایی‌ها حاضر باشند چیزهایی را بخرند تا پول کافی برای انجام کارهایی که برای حفاظت از این حیوان مورد نیاز است، تامین شود.

مالکین خانه‌ها هم شاید حاضر باشند برای خرید و کاشت گیاه استبرق (Milkweed) پول خرج کنند، تنها گونه گیاهی که این پروانه روی آن تخم می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به کاهش این پروانه‌ها شده ، ناپدید شدن این گیاه از مزارع با توجه به افزایش استفاده کشاورزان از علف کش‌ها است و کاشت دوباره این گیاه این می‌تواند لطف بزرگی در حق این پروانه‌ها باشد.

این اطلاعات از یک نظرسنجی پستی به دست آمده که 2289 خانوار امریکایی به آن پاسخ داده بودند. پژوهشگران از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پرسیده بودند که تا به حال چقدر بر روی استبرق و دیگر گیاهان مورد علاقه پروانه‌های مونارک خرج کرده‌اند، اگر این گل را در باغچه خود ندارند، آیا حاضرند چنین گیاهانی را بخرند، و چقدر حاضر خواهند بود به سازمان‌های حفاظت از پروانه‌های مونارک کمک مالی کنند.

پژوهشگران سپس از اطلاعات به دست آمده معدل گیری کردند، و نتایج را در 118 میلیون خانوار امریکایی ضرب کردند. آنها دریافتند که امریکایی‌ها حاضر خواهند بود دست کم برای یک مرتبه، حد اقل 4.78 میلیارد دلار برای حفاظت از پروانه‌های مونارک خرج کنند.

53271

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    39 0
    فقط خواستم خسته نباشید بگم بهتون تا این موقع شب کار میکنید و پست جدید میزارید ممنون بیخود نیست روز سه چهار بار سایتتونو چک میکنم..
  • علی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    66 2
    ولی جوری که رسانه ملی میگه اوضاع اقتصادی آمریکاییها خیلی خرابه
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      23 2
      امریکائیها به همین زودی از گرسنکی میمیرند ونمیتونن پروانه های محبوبشون را ببینند .عوضش رسانه ملی میتونه دیگه راحت از تولید مثل پروانه ها گزارش بگیره .
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    80 4
    مردم ایران هم برای نابودی دریاچه ها و جنگلها و حیات وحش کشورشون بیشتر ازین پول میدن!!!!!!! هزینه ی سد سازی و غیره و غیره در نهایت از جیب مردم تامین میشه
    • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      3 60
      نظر شما نظر همه ایران نیستش که شما از کجا می دونید مردم ایران برای نابودی طبیعت حاضرن پول بدن؟شما شاید اینکار رو بکنید ولی مردم با فرهنگ ایرانی هرگز همچنین کاری نمی کنن واسه امثال شما مرغ همسایه همیشه غازه!!!!!
  • دادا EU ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    4 0
    اینجا اصلا پلنگ در حال انقراض نمیکشن. اصلا. امان از بیفرهنگی.