۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

ایسنا نوشت:

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای آمادگی مسکو را برای میزبانی نشست نمایندگان دولت و مخالفان سوریه و ادامه همکاری با طرف‌های سوری و شرکای بین‌المللی برای تسریع در روند برگزاری ژنو2 اعلام کرد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، میخائیل بوگدانف‌، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو آماده میزبانی نشست نمایندگان دولت و مخالفان سوریه است.

وی افزود: باید مذاکرات میان طرفین به توافق نهایی منجر شود اما باید زمینه برای مذاکره فراهم شود تا راهکاری برای مسائل مطرح شده ایجاد شود.

بوگدانف با اشاره به اینکه چهار هیات از مخالفان سوریه در مقر دیپلماسی روسیه در ژنو حاضر شده‌اند اظهار داشت، این گروه‌ها به تبادل آراء در خصوص مسائل مختلف از جمله افق‌های برگزاری نشست ژنو 2 پرداختند.

درهمین حال، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت‌کنندگان در مذاکرات مقدماتی برای نشست ژنو 2 بر لزوم آغاز روند سیاسی در خصوص سوریه در سریعترین زمان ممکن تاکید کردند. طرف روسی نیز بر آمادگی خود برای ادامه همکاری طرف‌های سوری و شرکای بین‌المللی به منظور تحقق این هدف اعلام کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که شرکت‌کنندگان در این رایزنی‌های مقدماتی توافق کردند مذاکرات دیگری را در روز 25 ماه جاری(4 آذر) میلادی برگزار کنند تا هماهنگی لازم را برای حل مسائل موجود در خصوص ژنو 2 ایجاد کنند.

درهمین راستا ،گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ویژه با شبکه روسیه الیوم تاکید کرد: روسیه از دیدگاه سازنده دولت دمشق که بارها آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات مسالمت‌آمیز بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرده است حمایت می‌کند.

وی افزود: آمریکا به برگزاری این نشست اهمیت می‌دهد و به طور رسمی بر این مساله تاکید کرده است. طبیعتا در دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های ما در مورد سوریه اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما من معتقدم آمریکایی‌ها غیرممکن بودن راهکار نظامی برای پایان دادن به این درگیری‌ها را درک می‌کنند.

گاتیلوف عنوان داشت: برنامه ویژه‌ای برای دیدار با نمایندگان صلیب سرخ بین‌المللی و مذاکره با آنها در خصوص اوضاع انسانی دارم.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =