ایسنا نوشت:

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه گفت‌وگوهای هسته یی در ژنو با نماینده انگلستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسایل جاری در مذاکرات هسته‌یی گفت‌وگو کرد.

در دیدار مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با سایمون گس، معاون وزیر امور خارجه انگلیس درباره موضوع تبادل کاردار ترددی (غیر مقیم) از زوایای مختلف بحث شد. دو طرف تفاهم کردند که به زودی اسامی این افراد اعلام شود. دو طرف برای پیگیری موضوع در تماس خواهند بود.

دیدار معاونان وزیران خارجه ایران و انگلیس قرار بود پیش از آغاز مذاکرات روز پنج شنبه برگزار شود که به خاطر نبود وقت به تاخیر افتاده بود.

ایران و انگلیس در ژنو 1 توافق کردند که روابط سیاسی دو کشور در سطح کاردار پیگیری شود و به این منظور کاردار غیرمقیم (مقام مسوولی که به کشور میزبان تردد دارد) را معرفی کنند.

قرار بود 10 روز پس از مذاکرات ژنو، دو طرف کاردارهای غیر مقیم خود را در یادداشتی معرفی کنند اما به گفته سیدعباس عراقچی ایران و انگلیس بر سر ساز و کار و نحوه فعالیت کاردار غیرمقیم اختلاف نظرهایی دارند که در حال گفت‌وگو است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    3 6
    کاردار ترددی چیه؟آکرودیته منظورته دیگه؟!از خودتون لفظ میسازین؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    16 0
    حماقت عده اي تندرو رابطه كشورها رو طوري تحت تاثير قرار ميده كه كلي وقت و انرزي مسوولين بايد صرف ترميم اين رابطه اونم نه مثل قبل بشه. اخه كجاي دنيا به سفارت يه كشور اينطوري حمله مي كنننننننننن؟ خدا!