۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

ایرنا نوشت:

 ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه فیلم پخش شده از ورود نیروهای تروریستی القاعده از طریق ترکیه به سوریه را غیر واقعی خواند و گفت: ترکیه از گروه القاعده حمایت نمی کند.
رسانه های همگانی ترکیه دیروز گزارش شبکه تلویزیونیˈ سی.ان.ان ˈ را مبنی بر اینکه ترکیه پل ارتباطی گروه تروریستی القاعده برای ورود به خاک سوریه است، بازتاب دادند.

این رسانه های خبری گزارش شبکه تلویزیونی ˈسی. ان.انˈ را که نشان می دهد اعضای گروه تروریستی القاعده از خاک ترکیه وارد سوریه می شوند، منتشر و پخش کردند.

براساس این گزارش، تصاویر منتشر شده نشان می دهد که برخی هواپیماها که در فرودگاه ˈحاتایˈ در نزدیکی مرز سوریه فرود می آیند ، حامل مسافرانی از کشورهای موریتانی، انگلیس و لیبی هستند.

در ادامه تصاویر پخش شده به خوبی نشان می دهد که این افراد که تمامی آنان را مردان تشکیل می دهند از موانع سیم های خاردار در مرز ترکیه با سوریه عبور و وارد خاک این کشور می شوند.

افزون بر آن، تصاویری از ˈمنازل امنˈ که این افراد در آن منازل اقامت می کنند نیز پخش و منتشر شد.

وزیر امور خارجه ترکیه دیشب در یک برنامه تلویزیونی با رد حمایت دولت آنکارا از گروه القاعده گفت: ترکیه از بروز بحران در یک کشور عربی کمک نمی کند.

داوداوغلو در باره تصاویر منتشر شده مبنی بر عبور نیروهای القاعده از ترکیه به سوریه گفت: این تصاویر غیر واقعی است و ترکیه اجازه عبور نیروهای القاعده از این کشور به سوریه را نمی دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از مواضع جامعه بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره تحولات سوریه انتقاد کرد و گفت : متاسفانه جامعه بین الملل از بحران سوریه به سادگی عبور کرده است و این در حالی است که ترکیه از این بحران متاثر شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد که ترکیه از گروه های تروریستی از جمله القاعده حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می آورد.

افزون بر آن احزاب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور به دفعات دولت آنکارا را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه متهم کرده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکی از دولت های تروریست A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    مخالفان سوریه و تروریست ها دو راه بیشتر ندارند و یا تسلیم باشند و یا کشته می شوند
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      93 56
      لطفا مخالفان دولت بشار اسد را با گروه های نروریستی یک کاسه نکن. ما هنوز حملات وحشیانه ارتش سوریه را فراموش نکرده ایم و موافقت امان با دولت فعلی سوریه به این دلیل است که جایگزین دیگری فعلا وجود ندارد و دوست نداریم تروریست ها در سوریه حکومت تشکیل دهند.
    • جمهور IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      45 78
      جناب بی نام شما کی باشید که دولت سوریه رو قبول ندارید؟ مردم سوریه باید نظرشون رو بگن نه امثال شما! اگر مردم یک کشور چند میلیونی حکومت اون رو نخوان ، خیلی سریع حکومت رو کله پا میکنن پس باید بفهمی که علت سر پا بودن حکومت سوریه چیه! ثانیا امیدوارم اونقدر ساده انگار نباشی که ندونی بحث دولت و ارتش و معارضین و تکفیری ها ووو ارتباط گسترده ای با ایران داره نه شخص بشار اسد!
    • بی نام EU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      26 12
      جمهور جان مطمئنی اگه مردم یک کشور چند میلیونی حکومتش رونخوان خیلی سریع اون رو کله می‌کنن؟
    • جوان IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      16 20
      واقعا خنده دار و معذرت میخوام ابلهانه است که تصور کنیم مخالفان اسد در داخل زیادند و بیشتر از موافقان...اگه اینطور بود با وجود سلاح و حمایت غرب چرا نمیتونند اسد رو سرنگون کنند...حتی اگه فرض بر دفاع ایران از اسد باشه آیا ارتش و نیروی نظامی میتونه در برابر مردم اونم میلونها مخالف مقاومت کنه....!!مخالفان اسد حتی اونهایی که اسلحه دست نگرفتند هم تعدادشون خیلی اندکه که این در هر کشوری عادیه....
    • جمهور IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      10 12
      جناب بی نام اتحادیه اروپا-شک نکن تاریخ گواه بر این ادعاست! ضمنا میدونم کنایه شما به چیست اما در این مورد هم علی الظاهر شرایط همان طوره که اگر نبود آشوب و بلوا و ترور و تزلزل در بیشتر ارکان به سرعت هر چه تمام بروز پیدا میکرد - سقوط سوریه و بشار اسد ضربه ی سختی به ایران وارد میکنه و تنها نفعش به اسرائیل و سعودی ها و کلا دشمنان درجه یک ما میرسه پس ما نباید اسیر بازی حقوق بشر سوریه و این چیزا بشیم!---ضمنا خبر یک فکری به روال غیر طبیعی منفی مثبتها بکن کامنت قبلی من چند ساعت کلا مساوی به سمت مثبت پیش میرفت حالا یکدفعه منفی ها دو برابر شد؟
  • farid IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    54 79
    سلام حکومت ترکیه باید بداند دیگر دروغهایش در مورد سوریه رو شده دم خروس بزرگتر از قسمهای انهاست
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    7 26
    جوابهای غیر منطقی و بهانه های و منخلف و گزارشات غیر قانونی دروغین و بی مورد می دهند به دلیل این که تمام مشکلات و گرفتاری که دولت ترکیه و وزیرخارجه گذشته برای ایشان به وجود آورده در کشورترکیه عدالت نیست قضاوت کند و قانون نیست رسیدگی کند
  • مهدی A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    17 3
    هیچکس به بشاراسدنمره20نداده ولی تروریست هادرسوریه کودک دوماهه راسرمیبرند انهاروی صدام راسفیدکردند وترکیه وعربستان درجنایات تروریست ها شریکند
  • م ش IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    6 0
    جهان غرب برای جهان سوم دمکراسی نمیخواهد تابهتربتواند انها راچپاول کند
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    8 1
    شنبه 18 آبان 1392 - 16:26:29 دستگیری تروریستهای سعودی درترکیه منابع نزدیک به سازمانهای تروریستی در سوریه اعلام کردند که نیروهای ترکیه هفته قبل، دو فرد مسلح (تروریست) سعودی را به نامهای خالد و عمر الحربی که برای پیوستن به گروه های مسلح در حال عزیمت به سوریه بودند، دستگیر کردند.