نادر قاضی پور و فاطمه رهبر دو نماینده منتقد سجادی وزیر پیشنهادی ورزش ، او را به دلیل تصمیمات سیاسی گذشته اش به چالش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نادر قاضی پور سومین نماینده ای بود که به عنوان منتقد درباره نصرالله سجادی سخن گفت. نماینده مردم ارومیه که تاکید داشت می خواهد سجادی را نقد برنامه ای کند قبل از هر چیز از رئیس مجلس خواست جلوی صحن را خلوت کنند و سپس گفت:« حضرت زینب (س)وقتی قرار بود سخن بگویند ، شمع ها را خاموش می کردند تا نامحرم سیمای حضرت را نبیند ، امان از دل زینب ... حجاب در اسلام اینچنین اهمیت پیدا می کند و باید برنامه های ما در دولت اسلامی برای توسعه ورزش اینچنین باشد. من نمی خواهم با ایشان مخالفت سیاسی کنم چون دکتر مظفر از ایشان حمایت کرده است. کسی که برادر 3 شهید هستند. اما سئوال من این است ایشان در 62 سالگی چه برنامه و شناختی از کار در حوزه جوانان دارد؟ ایشان که از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز مدام مسئولیت های سنگین اعزام های ورزشی را داشته است ، 21 کتاب نوشته و در 10 سالی که استاد دانشگاه شده ، 162 پایان نامه را به سرانجام رسانده است. برادر شما در 10 سال چطور توانستی این همه پایان نامه را به عنوان استاد راهنما در میان این همه مسئولیت ورزشی تان بگیری؟ دکتر فرجی دانا که استاد تمام است هم بعد از 19 سال استادی این قدر پایان نامه نداشته است. شما یا واقعیت را اعلام نکردی یا از رانت استفاده کرده ای.»

او سپس گفت:« شما برای ورزش مناطق محروم در سال های زیاد مدیریتی تان چه کردید؟ برای ورزش کارگری چه کردید آیا یک ساعت مسابقات ورزشی کارگران را دیده ای؟چرا شهرستان های محروم حتی یک تیم ندارند؟ چرا زمین ورزشی ندارند؟ 46 درصد کشور بانوان عزیز هستند. در کل دوران مسئولیت برنامه ای برای ورزش داشتید چه کاری را برای دختران کشورمان انجام دادید؟ شما کار روزمره کردید یعنی یا کار اجرایی نمی کنید یا برنامه ندارید. غیر از کلیات هیچ چیزی در برنامه تان ندیدم. آیا قرار است از امکانات دولتی برایورزش همگانی چه استفاده ای بکنید؟ آیا انتصابات ارثی خواهی داشت؟آیا به رای دهندگان احترام می گذاری؟»

او سپس از رئیس جهور برای حرف های آغازینش گلایه کرد و گفت:« می خواستم با آقای رئیس جمهور حرف بزنم که ایشان در رفت اما  سئوال این است شما که برای در دست گرفتن دولت ، درصد رای آوردید ، به جای استفاده از  نیروهای فتنه در دولت تان  چرا  از طرفداران آن 49 درصد دیگر رقبای تان استفاده نکردی؟ چرا انتخاب های غیر سیاسی و حساسیت برانگیز نداشتی تا وزرای پیشنهادی رای نیاورند؟ ...یا حسین!»

در ادامه این فاطمه رهبر بود که باید به عنوان منتقد سخن می گفت. او بعد از انتقاد درباره برنامه های سجادی و شعاری خواندن آنها از رویکرد رئیس جمهور در انتخاب گزینه های وزارت ورزش انتقاد کرد و گفت:« دکتر روحانی شعار اعتدال را مطرح کردند اما متاسفانه برخی افرادی پیشنهاد می شود که مجلس بر سر دوراهی قرار می گیرد. اگر رای نیاورند ، مشکلی است و رای آوردن شان مشکلی دیگر.» او سپس به سجادی درباره سال های جنگ گفت:«در زمان جنگ تحمیلی ، ایشان کجا تشریف داشتید؟ حتی یک روز سابقه جبهه و جنگ در کارنامه تان نیست. در کارنامه تان چه ستاره درخشانی در کارنامه دارید که نگرانی ما را در مورد جوانان رفع کند. در زمان مجلس ششم که تعدادی از نمایندگان تحصن کردند ، به عنوان یک مدیر در وزارت اموزش و پرورش استعفا دادند. در سال 82 اگر اتفاقات نگین 88 اتفاق می افتاد، شما چه تصمیمی می گرفتید.در فراکسیون رهروان پرسیدم ، چرا این تصمیم را گرفتید و شما گفتیدهمه استعفا کردند ، من هم کردم. آیا این شد پاسخ؟ چه ضمانتی هست که دوباره خروج از حاکمیت نکنید. شما که می گویید حزبی نیستید چرا سال 82 این کار را کردید؟آقای سجادی ما نگران دیدگاه های سیاسی و بصیرت شما هستیم. شما که قانون را زیر پا گذاشتید الان چه تضمینی هست این کار را نکنید. در سال 82 اگر استعفا دادید ، آیا اینجا در مقابل ملت عذرخواهی می کنید یا خیر؟»

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استقلالي تير A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    18 1
    خداوكيلي اين نمايندگان مجلس جز ايراد گرفتن كار ديگه اي هم بلدن؟؟؟!!!يعني فقط وزير ورزش مشكل داره كه راي اعتماد نميگيره بقيه وزرا كه راي اعتماد گرفتن هيچ مشكلي نداشتن؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    27 2
    خانم رهبر شما از کدام سرزمین آماده ای که به بصیرت افراد شک و تردید داری در دین مبین اسلام اصل بر برائت است نه اتهام سعی کنید مطالعه کرده و برای انتقاد از افراد دلایل موجه تری بیاورید نه دلایلی که خودتان را از جهت دینی زیر سوال ببرید
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    33 3
    یکی نیست به این نادر قاضی پور بگه شما چه گلی به سر این مملکت زدی که از همه ایراد میگیری؟ کلا ساز مخالف میزنه
  • حمیدرضا A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    24 1
    همه چی رو ربط میدن به سال 88
  • وحید A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    21 1
    در پاسخ به خانم رهبر: آیا همه افرادی که در دولت و مجلس مسئولیت دارند سابقه جبهه دارند؟ آیا برای بهبود شرایط ورزشی کشور و برطرف کردن مشکلات جوانان نیاز به بصیرت و سیاست است؟ چرا وزرای کشور را بر اساس توانایی های تخصصی انتخاب نمی کنید؟ آیا مبنای رای اعتماد، حوادث سال 88 است؟
  • البرز GB ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    26 1
    انشالله در انتخابات مجلس بعدی یک حماسه سیاسی دیگر میافرینیم و افرادی مثل خانم رهبر و غیره را از مجلس بیرون می کنیم تا بفهمند وقتی در جایگاه نماینده مردم قرار می گیرند باید به مسایل اساسی بپردازند نه به استعفا و سابقه جبهه و جنگ و غیره. در خانواده وزیر پیشنهادی 3 شهید وجود دارد خانم. شما خودتان در زمان جنگ کجا تشریف داشتید. مگر قرار است همه به جبهه و جنگ بروند تا صلاحیت داشته باشند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    23 1
    نماینده ها شورش رو درآوردن
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    18 1
    یک بارم ندیدم که ایشون از حرکت های دولت جدید حمایت کند
  • majid A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    6 2
    واقعا چطور تونسته 169 تا نکنه گروهی کار میکردند عین استادای دانشگاه ما
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    18 1
    شما خودت چه میدانی؟ نشستین تو مجلس و از زندگی مردم اصلا خبر ندارید فقط بلدین ساز مخالف کوک کنید !
  • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    10 2
    کارت پایان خدمتشون را روئیت فرمودین جناب نماینده ارومیه ؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    10 1
    نماینده های عزیز نوبت ما هم میرسه هر ادایی دارید بدهید تا بیشتر دستتان رو شود