رئیس جمهور محمود گودرزی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

رضا الیاسی: حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز برای سومین بار برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به صحن علنی مجلس آمده بود تا طلسم بدون وزیر ماندن وزارت نو پای ورزش و جوانان شکسته شود.

رئیس جمهور ابتدا سلطانی فر را برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد و پس از آنکه موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد صالحی امیری را گزینه خود برای وزارت ورزش انتخاب کرد که باز هم مجلس به گزینه رئیس جمهور اعتماد نکرد. سرانجام هفته گذشته رئیس جمهور برای سومین بار وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد که باز نمایندگان مجلس به گزینه رئیس جمهور اعتماد نکردند.

رئیس جمهور صبح امروز در همان دقایق ابتدایی جلسه مجلس به همراه اسحاق جهانگیری، محمد نهاوندیان و مجید انصاری و با استقبال محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس وارد صحن پارلمان شد تا از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

طبق روال ابتدا روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت و درباره سجادی، مذاکرات ژنو و همچنین تخریب های دولت سخنرانی کرد.

کنایه روحانی به نمایندگان

روحانی در سخنان خود در کنایه ای خطاب به نمایندگان گفت امیدواریم امروز آخرین زحمت ما در مساله رای اعتماد به وزرا برای شما باشد و شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم و از این پس با وزرایمان در کنار شما در مسیر خدمت به مردم گام بر داریم.{اینجا}

روز گذشته رسانه ها اعلام کردند که مجلس مشکلی برای پخش زنده جلسه رای اعتماد از رسانه ملی ندارد و آماده این اقدام است و با توجه به این اخبار این انتظار وجود دارد که رسانه ملی این نشست را به صورت زنده پخش کند که همانند جلسه رای اعتماد به آقای صالحی امیری این اتفاق رخ نداد.

حسن روحانی ساعت 10 پس از سخنرانی خود که کمتر از یک ساعت به طول انجامید جلسه علنی مجلس را با بدرقه ابوترابی فرد دیگر نایب رئیس مجلس ترک کرد.

انتقاد به سن بالای وزیر پیشنهادی

یکی از انتقادهایی که مخالفان وزیر پیشنهادی به وی مطرح می کردند سن بالای سجادی بود. در همین رابطه نادر قاضی پور اعلام کرد که وزیر 62 ساله چه برنامه ای برای جوانان خواهد داشت؟ همچنین بیاتیان دیگر مخالف وزیر پیشنهادی سجادی را "پیر" خطاب کرد و گفت که دولت یازدهم عرصه پیرمردها شده است.

یکی از نکات جالب توجه در جلسه علنی امروز مجلس حضور متعدد نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه و رایزنی با اعضای هیات رئیسه مجلس بود و بارها نمایندگان در کنار صندلی رئیس مجلس نشسته و با وی گفت و گو می کردند.

گعده های پارلمانی

زمانی که وزیر پیشنهادی در حال سخنرانی بود نمایندگان مجلس در جایگاه خود قرار نداشته و در محوطه صحن در حال رایزنی و گفت و  گو درباره نحوه رای دادن به وزیر پیشنهادی بودند. علی مطهری و سید احمد رضا دستغیب از جمله نمایندگانی بودند که صبح امروز در صحن علنی بارها با نمایندگان رایزنی کردند.

لاریجانی: تشکر می کنم از آقای پیرموذن گلم!

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل یکی از موافقان وزیر پیشنهادی بود که پشت تریبون مجلس قرار گرفت و در سخنان خود بارها شعر خواند. وی که در جلسه رای اعتماد به صالحی امیری لاریجانی را رئیس گلم خطاب کرده بود در پایان سخنان امروز خود با شوخی رئیس مجلس رو به رو شد. لاریجانی در پایان اظهارات این نماینده گفت تشکر می کنم از آقای پیرموذن گلم!

با پایان سخنان وزیر پیشنهادی کار رای گیری آغاز شد و محمدحسین فرهنگی، ضرغام صادقی، حسین سبحانی نیا و علیرضا منادی 4 فردی بودند که در جایگاه هیات رئیسه کار شمارش آرا را بر عهده داشتند و از نکات جالب توجه این بود که منادی پیش از اعلام رسمی نتیجه رای اعتماد با اشاره دست به نمایندگان اعلام کرد که وزیر پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد نشده است.

شوک اول به حاضران در مجلس

با توجه به این که سجادی سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس بود بسیاری این انتظار را داشتند که مجلس به راحتی به این گزینه رای اعتماد می دهد اما پس از آنکه لاریجانی اعلام کرد مجلس به سجادی رای اعتماد نداده است حاضران در مجلس شوکه شدند.

سجادی که 124 رای موافق را کسب کرده بود تنها 3 رای تا رسیدن به کرسی وزارت ورزش و جوانان فاصله داشت و بر همین اساس لاریجانی اعلام کرد که وزارت ورزش جور خاصی است و هر وزیری که معرفی می شود با مشکل رو به رو می شود.

شوک دوم به حاضران در مجلس

در شرایطی که راهروهای مجلس گمانه زنی ها برای زمان معرفی وزیر پیشنهادی چهارم ورزش و جوانان آغاز شده بود حجت الاسلام حسن روحانی محمود گودرزی را به عنوان گزینه خود برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد تا عجله خود برای تکمیل کابینه را به مجلس یادآوری کرده باشد.

27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    مجلس متاسفانه فکر دو سال آینده خودش نیست که باید رای بیاره
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    یه نظرم این دولت هر کی رو معرفی کنه اینا بهش رای نمیدن مجلس بیاد خودش یکی رو معرفی کنه ببینیم اصلا همچین کسی پیدا میشه! که رای این نمایندگان شریف رو جلب کنه
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    کاش مجلس رای اعتماد به وزرای دولت قبلی همین حساسیت را داشت
    • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      8 64
      همین احمدی نژاد تو سال 84 چند بار وزیر معرفی کرد که رای نیاوردن؟
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    مسخرشو درآورده اند به فکر مردم باشید لطفا !!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    لطفا اسامی نمایندگان مخالف را به مردم معرفی کنید
  • مهدي A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    8 67
    دكتر عباسي رو معرفي مي كرد .ورزش در زمان اون موفق عمل كرد
  • ع هومن A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    74 5
    من میترسم سال 96 بشه هنوز مجلس رای اعتماد نداده باشه که هنوز پیام رای ملت در 24 خرداد رو متوجه نشده
  • زهرا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    ایشالا انتخابات مجلس بعدی ، مجلس رو با دولت هماهنگ می کنیم خودمون.
    • az r A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      11 89
      هماهنگ بودن عاقلانه بنظر نمیاد و بنا هم نیست مجلس قوی باشه و مدبر.
  • محسن A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    135 7
    وقتی این حرکات نمایندگان مجلس رو میبینم به خودم میگم که حق شما همون احمدی نژاده که بیاد....
  • بی نام US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    70 4
    پیشنهاد ابطال وزارت ورزش را بدن صد در صد رای میاره
  • ریزبین A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    3 48
    ببین حق نماینده است رای بده یانه حق ریس ج که کسی رامعرفی کنه این دیگه ناراحتی نداره که دولت قانونه بایدقانونمدارباشه تازه واقعاآبروریزیه وزیر62ساله واسه جوونا خدایش خودت بگو؟ نیست؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      4 0
      لقب پير براي ايشان نيست پير به كسي ميگن كه تواناي هيچ كاري را نداشته باش ميخواين با اين وعضيت بد ايران يكي بياد بي تجربه گند بزنه تو ورزش كشور انوقت همون تو چي ميگي الان پير مرد نود ساله هم معضلات جوانان رو ميدونه چه برسه به آقا ي سجادي كه استاد دانشگاهن وكارشون با جوناست .هييي از اين وعضيت اسف بار
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    20 2
    قابل توجه نمایندگان محترم لطفا با ملت را بیایید همه دنیا تغیرات ایران را فهمید شما چرا دیگه ؟! بس است اگه نماینده ملت هستی وبه مقام معظم باور مندید پس شماها بهتر است وحدت کلمه رو دنبال کنید نه منافع حزبی و جناحی
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    31 0
    می خواستم به مجلسی ها بگم توی دام بدی افتادید ورزش توی جشم ترین وزارتخانه است نتیجه نگرفتن فوتبال درجام جهانی و بعد از ان در بازیهای اسیایی کره جنوبی خیلی راحت تمام عدم نتیجه گیری احتمالی را سر شما خالی میکنند و شما توی چشم مردم جایگاهی انچنانی که نداشتید همونهایی هم که به شما رای دادن از چشم شان می افتید خلاصه این لجبازی به نظر من به ضرر خودتان تمام شده
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    4 1
    آقا اصلا خود مجلس یک وزیر انتصاب کنه .اینجوری قضیه حله
  • سهراب IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    8 1
    تنها راه موفّقیّت دولت روحانی شرکت گسترده در انتخابات مجلس آینده است.
  • سيد A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 1
    بر خورد نمايندگان محترم نشان ميدهد كه آقايان با راه اندازى اين وزارتخانه ورزش را صدد رصد سياسى كرده اند واين يعنى مصيبتهاى بزرگى كه براى ورزش در راه است والبته بعد از رأى اعتماد تازه اول راه است .
  • بی نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 2
    راستی احمدی نژاد کجاست .
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    7 2
    از دست این مجلس همون احمدی نزاد می آید
  • احسان A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    5 1
    به نظر من نماینده ها تصویب کنن که وزیر نمیخواد ساختمان وزارت ورزش رو هم بکوبن به جاش ....بسازن.افسوس و صد افسوس
  • شهروند A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    26 4
    بیخود نبود که مجلس رو به توپ بستن!!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    8 2
    این نتیجه رای ندادن ماست.
  • خزر A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    این اقای محترم و همیشه مخالف اسمش چیه منظور نماینده مردم ارومیه است که الحق و الانصاف یک بار دیگر مردم ارومیه بهش رای بدن عالیه اگرهم رای دهنده برای ایشون کم ما از استانهای دیگر بیایم تا به ایشون رای بدیم تا خدای ناکرده جاشون تو مجلس خالی نباشه ٰ چند تا از اینها تو مجلس داشته باشیم هیچ کار رو زمین نمیمونه . اصلا چطوره ایشون خودشون وزیر ورزش شوند تا همه مشکلات ورزش در سطح کلان و جدیت حل شود اگر نظر دوستان مثبت همه روی این نظر رای مثبت شون اعلام کنند. . . . شاید تو گینس درج شه