فارس نوشت:

مدیرکل واردات و مناطق آزاد گمرک گفت: مسئولیت قانونی حذف ایران کد با منشاء صدور بخشنامه یعنی سازمان توسعه تجارت است و ما فقط این بخشنامه را ابلاغ کرده‌ایم.

فرود عسگری در پاسخ به این سئوال که با حذف ایران کد و شبنم چه تحولاتی در امور گمرکی و واردات ایجاد می‌شود، گفت: گمرک موظف است در اجرای ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات کشور بخشنامه‌هایی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود را ابلاغ کند.

وی افزود: بسیاری تصور می‌کنند که منشأ حذف ایران کد و شبنم گمرک بوده است، اما این درست نیست،براساس آن ماده قانونی که ذکر کردم گمرک فقط ابلاغ کننده بخشنامه سازمان توسعه تجارت بوده است و در جزئیات بیشتر و حتی در تصمیم‌گیری حذف آن هیچ نقشی نداشته است.

مدیرکل واردات و مناطق آزاد گمرک گفت: در اجرای بهبود سیستم‌هایی از این دست باید دستگاه‌های ذیربط کار کارشناسی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: مسئولیت قانونی حذف ایران‌کد و طرح شبنم با منشأ صادر کننده بخشنامه یعنی سازمان توسعه تجارت است و گمرک تنها تصمیم گرفته شده را ابلاغ کرده است.

روز گذشته گمرک جمهوری اسلامی بخشنامه‌ای را منتشر کرد که در این بخشنامه بر حذف ایران‌کد و شبنم در ثبت سفارش تاکید شده بود هرچند که این موضوع پیش‌تر نیز توسط محمدرضا نعمت‌زاده مطرح شده بود اما ابلاغ آن توسط گمرک این شائبه را بوجود آورده است که گمرک به دنبال حذف ایران‌کد و شبنم بوده است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیا A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 0
    یعنی کلا حذف شدن یا فقط در مرحله ثبت سفارش؟