ایسنا نوشت:

مرکز آمار ایران نتیجه‌ کمترین و بیشترین درصد تغییرات قیمت مصالح ساختمانی مورد آمارگیری در سطح شهرستان تهران در نیمه‌ی اول سال 92 را به تفکیک گروه‌های مختلف نسبت به نیمه‌ی دوم سال 91 هم چنین نیمه مشابه سال گذشته منتشر کرد.

افزایش قیمت در گروه خاک

بنابراین گزارش متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری در شش ماهه ابتدایی سال در گروه خاک، مصالح سنگی بتون و بنایی، هم‌چنین سنگ‌های ریشه‌دار نسبت به دور قبل افزایش یافته است.

در بین اقلام این گروه‌ها، شن طبیعی با 22.4 درصد دارای بیشترین افزایش متوسط قیمت و خاک رس طبیعی با 12 درصد دارای کمترین افزایش بوده است.

این در حالی است که متوسط قیمت‌ها نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل در این سه گروه افزایش یافته که در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به شن طبیعی با 45 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به خاک رس طبیعی با 32.9 درصد بوده است.

افزایش قیمت سنگ‌های تخت پلاک

مقایسه متوسط قیمت اقلام در گروه سنگ‌های تخت پلاک در نیمه اول 92 با نیمه‌ی قبل حاکی از افزایش متوسط قیمت اقلام است.

در بین این گروه بیشترین افزایش متوسط قیمت به سنگ پلاک سیقلی «تراورتن سفید – درجه یک» با 26.3 درصد اختصاص دارد و پودر سنگ معمولی با 9.6 درصد دارای کمترین افزایش قیمت در این گروه بوده است.

هم‌چنین در مقایسه‌ی قیمت‌های نیمه ابتدایی سال جاری با دوره مشابه سال قبل افزایش اقلام مشهود است. به‌طوری که بیشترین افزایش مربوط به «سنگ تراورتن سفید _ درجه یک» با 53.4 درصد بوده که در مقابل «سنگ پلاک سیقلی گرانیت سبز پیرانشهر – درجه یک» و «پودر سنگ معمولی» با 32.9درصد دارای کمترین افزایش قیمت بوده‌اند.

افزایش قیمت آهک و آجر و سفال

بررسی اقلام دو گروه آهک و «آجر و سفال» در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل نشان می دهد که متوسط قیمت سه عدد از اقلام کاهش یافته است، به‌گونه‌ای که بیشترین افزایش قیمت مربوط به بلوک سفالی تیغه‌ای با 16 درصد و بیشترین کاهش به «آجر ماشینی سوراخ‌دار قرمز» با 6.7 درصد.

هم‌چنین مقایسه‌ی نتایج حاصل از این آمارگیری در نیمه سال 92 با دوره مشابه سال قبل حاکی از افزایش متوسط قیمت‌ها در این دو گروه است. به‌طوری که بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به بلوک سفالی تیغه‌ای با 38.2 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به آجر ماشینی سوراخ‌دار قرمز با 11.3 درصد است.

کاهش قیمت لوله و پروفیل‌های فولادی مورد مصرف در سازه

در این گروه متوسط قیمت بیشترین اقلام در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد، به‌گونه‌ای که متوسط قیمت «تیرآهن نمره10» با 27.9 درصد دارای بیشترین کاهش و «تیرآهن نمره 20» با 3.9 درصد دارای بیشترین افزایش بوده است.

هم‌چنین اقلام این گروه در طول یکسال نیمه‌ی ابتدای سال 92 به سال 91 با افزایش قیمت مواجه بوده است. براین اساس بیشترین افزایش مربوط به «تیرآهن نمره 20» 94.4 درصد و کمترین افزایش مربوط به «ناودانی نمره 10» با 1.2 درصد بود.

کاهش قیمت میلگرد

در گروه میلگرد متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره قبل کاهش یافته است که در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به مفتول سیاه با 15.4 درصد و کمترین کاهش مربوط به میلگرد ساده با 0.6 درصد بوده است.

براین اساس متوسط قیمت تمامی اقلام این گروه در نیمه اول سال 92 نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل افزایش یافته است. به گونه‌ای که دراین میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به میلگرد ساده با 45.1 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به میلگرد آجر‌دار با 9.4 درصد است.

افزایش قیمت ورق‌های فلزی

در این گروه متوسط قیمت بیشترین اقلام نسبت به دوره گذشته افزایش یافته که بیشترین رشد به پروفیل برونزی توپر با 14.5 درصد و بیشترین کاهش به ورق سیاه با 6.1 درصد اختصاص دارد. این در حالی است که متوسط قیمت‌ها نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل افزایش یافته است.

افزایش قیمت ورق‌های کالوانیزه

ورق‌های کالوانیزه در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل افزایش قیمت در تمامی اقلام را داشته‌اند. به‌طوری که بیشترین افزایش با 7.8 درصد در ورق کالوانیزه کرکره‌ای و کمترین رشد به ورق کالوانیزه رنگی با 3.4 درصد اختصاص دارد.

هم‌چنین متوسط قیمت در شش ماهه‌ی ابتدایی سال نسبت به دوره مشابه سال قبل در این گروه افزایش یافته است.

افزایش قیمت قطعات پیش ساخته سیمانی و بتونی

این گروه در نیمه‌ی سال 92 نسبت به نیمه قبل با افزایش قیمت مواجه بوده است. به‌طوری که در بین اقلام این گروه بیشترین افزایش مربوط به لوله سیمانی با 26 درصد و کمترین افزایش مربوط به کول سیمانی با 3.4 درصد بوده است.

هم‌چنین متوسط قیمت تمامی اقلام در این گروه نسبت در نیمه اول سال 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

افزایش قیمت موزاییک

نتایج آمارگیری نیمه اول سال 92 در گروه موزاییک بیانگر افزایش قیمت در تمامی اقلام این بخش است که بیشترین افزایش قیمت به موزاییک ایرانی با 31.9 و کمترین افزایش قیمت با 14.5 درصد به موزاییک فرنگی تعلق دارد.

افزایش قیمت درگروه چوب

مقایسه نتایج این آمارگیری در دوره پیش حاکی از آن است که در گروه چوب، مصالح ساخته‌شده چوبی و قطعات پیش ساخته چوبی تمامی اقلام افزایش یافته‌اند، به‌طوری که بیشترین افزایش قیمت مربوط به نئوپان با 17.8 درصد و کمترین افزایش به تخته نراد خارجی با 2.2 درصد مربوط است.

بر این اساس متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

افزایش قیمت محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار

در این گروه با توجه به این‌که در دوره قبل تنها کف پوش لاستیکی آجردار دارای اطلاع بوده است، متوسط آن نسبت به دوره مشابه سال قبل 68.3 درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت مصالح لاستیکی و کتایی

دراین بخش نیز متوسط قیمت اقلام گروه کتایی نسبت به دوره پیش کاهش و گروه مصالح پلاستیکی و لاستیکی افزایش یافته است. هم‌چنین متوسط قیمت تمامی این اقلام در نیمه‌ی اول سال 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 0
    پس مسکن قراره ارزون بشه؟ لطفا قیمت انشعابات رو هم بنویسید که مثلا برق 5 برابر شده