تسنیم نوشت:

بانک جهانی از نرخ تورم ۳۹ درصدی ایران در تابستان امسال خبر داد و این رقم را ۷ برابر متوسط نرخ تورم کشورهای درحال توسعه و ۱۴ برابر متوسط تورم جهانی طی این مدت اعلام کرد.

 بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود با بررسی وضعیت تورم در جهان نرخ تورم ایران در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی برابر با تابستان امسال را 39 درصد اعلام کرد.

تورم ایران در فصل تابستان نسبت به فصل بهار کاهش داشته به‌طوری که نرخ تورم ایران در سه‌ماهه دوم 2013 برابر با فصل بهار 42.5 درصد اعلام شده بود.

این نهاد بین المللی نرخ تورم 12ماهه ایران در پایان جولای 2013 را نیز برابر با 42.9 درصد اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش متوسط نرخ تورم جهان در سه‌ماهه سوم 2013 بالغ بر 2.8 درصد اعلام شده است. ایران در میان 28 اقتصاد بزرگی که از سوی بانک جهانی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند بالاترین نرخ تورم در این دوره را داشته است. دو کشور ایران و آرژانتین تنها کشورهای این گروه بوده‌اند که تورم دورقمی در این مدت داشته‌اند. نرخ تورم آرژانتین در سه‌ماهه سوم 2013 بالغ بر 10.5 درصد اعلام شده است.

نرخ تورم برخی کشورهای دیگر در سه‌ماهه سوم 2013 به این ترتیب اعلام شده است: آمریکا 1.5 درصد،‌ ژاپن 0.9 درصد، منطقه یورو 1.3 درصد، انگلیس 2.7 درصد، چین 2.8 درصد، روسیه 6.3 درصد، ترکیه 8.3 درصد، عربستان 3.4 درصد، هند 9.7 درصد، و آفریقای جنوبی 6.3 درصد.

نرخ تورم ایران در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی 30 برابر متوسط نرخ تورم کشورهای صنعتی در این مدت و 7 برابر متوسط نرخ تورم کشورهای در حال توسعه بوده است. نرخ تورم کشورهای صنعتی در سه‌ماهه سوم امسال 1.3 درصد و این رقم برای کشورهای در حال توسعه 5.4 درصد اعلام شده است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    14 6
    احمدی نژاد متشکریم!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    12 4
    خدا رو شکر حداقل یه چیزمون تو اقتصاد بالاتر از سطح جهانی شد....با تشکر از محمود
  • دانیال IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    18 0
    چه خوب! داریم مرزهای تورم را در می نوردیم و به ناشناخته های علم اقتصاد می رسیم. جایی که حتی قدرت های بزرگ دنیا هم نمیتونن بهش برسن.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 2
    ما رکورد زدیم!!
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    13 9
    مچکریم روحانی!
  • بی نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    4 2
    با سیاست های محشر آقای احمدی نژاد و گروهش!!!در 8 سال گذشته بخصوص 4 سال اخیر همه چیز ما در جهان چندین برابر کشورهای دیگر است منتها در جهت منفی و از بین بردن همه چیز!بهتر نیست یک مدال به آقای احمدی نژاد داده شود!؟!
  • محمد A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    ما خواستیم نشد ، نخواستیم شد ! تورم که دست ما نیست . نمی دانیم از کجا می آید رشد می کند و سایه اش بالای سر مردم سنگینی می کند . وقتی دیگر کاری از دست هیچ کس بر نیاید ، باید با تضرع و زاری فقط دعا کنیم .
    • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      0 0
      علت تورم در کشور ما بیشتر به رانت و رانت خواری برمی گرده
  • محمد A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 5
    " اوضاع و احوال کشور بسیار خوب است " ما در تولید سیمان از ... به ... در تولید فولاد از ... به ...در تولید فراورده های نفتی از ... به ... در رشد صنعت از ... به ... در بخش مسکن از ... به .... در رشد اقتصادی از ... به بالای هفت و خرده ای و در بقیه ی موارد هم از ... به ... رسیدیم . فقط چیزی که نمیدانیم این است که نورم از کجا می آید و همه ی اعداد و ارقام ساخته و پرداخته ی ذهن خلاق ما را نادیده می گیرد و سؤالاتی را در ذهن مردم ایجاد می کند .