مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ضیافت شامی به میزبانی علی‌اکبر صالحی حضور یافت.

ایسنا نوشت:
یوکیو آمانو بامداد امروز (دوشنبه) در رأس هیأتی وارد تهران شد و در سفرش به ایران توافقنامه همکاری امضا کرد.

بر اساس توافقنامه همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انژری اتمی که متشکل از شش بند است، قرار شد ایران اجازه دهد بازرسان از معدن گچین بندرعباس و کارخانه تولید آب سنگین اراک بازدید کنند.

همچنین عصر روز دوشنبه مذاکرات کارشناسی و فنی ایران و آژانس برگزار شد که در پایان دو طرف توافق کردند تا بیست آذر در وین با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه همچنین با محمدجواد ظریف دیدار کرد.

قرار بود آمانو با حسن روحانی نیز دیدار کند اما به دلیل نبود وقت این دیدار میسر نشد.

ایرنا نوشت:

دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم با رهیافت جدید ایران در تقویت و گسترش همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی، این سازمان نقش موثر و ایجابی خود را در حل و فصل مسایل موجود بخوبی ایفا کند.
ظریف: امیدواریم آژانس نقش موثر خود را در حل و فصل مسایل موجود بخوبی ایفا کند
به گزارش ایرنا، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است ، عصر دوشنبه با مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران دیدار و درباره روند همکاری های ایران و آژانس گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر آمانو به تهران و امضای بیانیه و تفاهم نامه مشترک بین آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان ، ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه و گسترش روند همکاری های طرفین در راستای حل و فصل برخی مسائل و رفع نگرانی های منطقی برخی طرف ها باشیم.

دکتر ظریف به سابقه طولانی همکاری جمهوری اسلامی با آژانس در عمل به تعهدات خود بر اساس قوانین و مقررات بین المللی از جمله ان. پی. تی و حتی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی اشاره و اظهار امیدواری کرد: با رهیافت جدید ایران در تقویت و گسترش همکاریها با آژانس، این سازمان نیز نقش موثر و ایجابی خود را در حل و فصل مسائل موجود و نیز تقویت روند و رهیافت گفت وگو برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران به خوبی ایفا کند.

وزیر امور خارجه با اشاره به همزمانی آغاز دور جدید همکاری های ایران و آژانس با مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 ، تاثیر ایجابی گزارش های آتی آژانس منبعث از رهیافت همکاری و تعامل بیشتر ایران بر فضای کلی مذاکرات را مورد اشاره قرار دارد و بر آمادگی کامل کشورمان برای عمل به تعهدات قانونی خود در چارچوب مقررات ان. پی. تی و کمک به مدیرکل آژانس برای عمل به وظایف خود تاکید کرد.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و مذاکراتش با رییس سازمان انرژی اتمی، بر مسوولیت و وظیفه ذاتی آژانس در نظارت بر برنامه ها و راستی آزمایی فعالیت های هسته ای کشورهای مختلف از جمله ایران تاکید کرد.

آمانو همچنین ابراز اطمینان کرد با تداوم و تقویت همکاری ها بین ایران و آژانس بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین طرفین، این سازمان بتواند مسائل باقی مانده را حل و فصل و نقش خود را در حل و فصل مسائل و رفع برخی نگرانی ها ایفا کند.

آمانو و هیأت همراهش بامداد روز سه‌شنبه تهران را به مقصد وین ترک می‌کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =