۱۲ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸

پای موتورسیکلت‌های لوکس و آمریکایی نیز به خیابان‌های تهران باز شده است؛ موتورسیکلت‌هایی که تا 125 میلیون تومان هم قیمت دارند.

ابراهیم علیزاده: پس از ورود انواع خودروهای لوکس از پورشه گرفته تا مازراتی و انواع دیگر خودروهای خارجی که قیمت‌های آنها به چندین میلیارد تومان هم می‌رسد، موتورسیکلت های لوکس و آمریکایی هم وارد تهران شده‌اند.

بازار موتورسکیلت تهران این روزها شاهد عرضه موتورسیکلت‌هایی است که از حداقل یک میلیون و 600 هزار تومان تا حداکثر 125 میلیون تومان ارزش دارند.

در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌بندی کرد. گروه اول ارزان‌ترین‌ها با حجم موتور 125 سی‌سی هستند که از رنج قیمتی یک میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شوند و تا دو میلیون تومان هم در بازار وجود دارند.

گروه دوم موتورسیکلت‌های با حجم موتور 135 تا 200 سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل چهار میلیون و حداکثر 6 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

گروه سوم موتور سیکلت‌ها، محصولات با حجم موتور 250 سی‌سی هستند که از حدود 15 میلیون تا 36 میلیون تومان ارزش دارند.

تا اینجا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند اما در گروه چهارم موتورسیکلت‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت با حجم موتوری بیش از 250 سی‌سی تا 1100 سی‌سی هستند. موتورسیکلت‌هایی که قیمت آنها از 40 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 125 میلیون تومان هم می‌رسد.

ارزانترین موتورهای بازار

ارزان‌ترین موتور سیکلت‌های بازار موتورسیکلت‌های با موتورهای 125 سی‌سی هستند؛ همان موتورسیکلت‌هایی که بیشترین تردد را در شهر تهران دارند. این موتورها حتی از موتور گازی براوو که دیگر به تاریخ پیوسته هم ارزان‌تر هستند. در حالی که هنوز هم موتور براوو (موتور گازی) کارکرده در بازار تهران وجود دارد و با قیمت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد اما موتورهای 125 سی‌سی مدل 1392 ارزان‌تر از موتور گازی به تاریخ پیوسته هستند.

این موتورهای 125 سی‌سی از قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شوند و معمولا برخی برندها گران‌تر و تا یک میلیون و 800 هزار تومان و بعضا دو میلیون تومان هم محصول خود را می‌فروشند.

مثلا موتور 125 سی‌سی با برند هیرمند یک میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته موتور گازی با برند ویلا 70 سی سی هم در بازار وجود دارد که با وجود کارکرده بودنش با نرخ یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد.




موتورسیکلتهای 6 میلیونی

در کنار موتورسیکلت‌های 125 سی‌سی که بیشترین تردد در تهران را دارند، طی سال‌های اخیر موتورسیکلت‌های 135، 180 و 200 سی‌سی نیز افزایش قابل توجهی یافته‌اند.

این موتورها با برندهای آپاچی، پالس و پولسار به فروش می‌رسند و از کشور هند وارد ایران شده‌اند. در این سه، برند آپاچی گران‌ترین به نظر می‌رسد و قیمت مدل 92 آن به بیش از 5.5 میلیون تومان می‌رسد.

 

 

با وجود این، موتورavenjer  با حجم موتور 200 سی‌سی از سری تولیدی‌های شرکت باجاج هند هم وجود دارد که شبیه موتورهای هزار دهه‌های پیشین است و با نرخ شش میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته از این نوع موتور مدل 92 در بازار به چشم نمی‌خورد و این شش میلیون تومان برای مدل 1390 آن است.

 

 

اما موتورسیکلت‌های ارزان‌تر این گروه موتورسیکلت‌های کارکرده آپاچی، پالس و پولسار با حجم موتور 180 یا 200 سی‌سی است که به عنوان مثال یک آپاچی مدل سال 1390 با قیمت چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد.

موتورهای پالس با حجم موتور 135 سی‌سی نیز با قیمت چهار میلیون و 385 هزار تومان در بازار به فروش می‌روند.

موتورهای تریل چینی نیز که معمولا برای مناطق خشک و کویری بیشترین کاربرد را دارند با قیمت حدود چهار میلیون تومان در بازار وجود دارند.

 

موتورهای غولپیکر

دسته سوم موتورسیکلت‌های موجود در بازار موتورسیکلت‌های غول‌پیکری است که از حدود 15 میلیون تومان تا 36 میلیون تومان ارزش دارند. این موتورسیکلت‌ها بیشتر محصول سه کشور ژاپن، کره و هند هستند.

ارزان‌ترین موتورسیکلت این گروه، موتور سیکلت‌های هوسانگ کره‌ای با حجم موتور 250 سی‌سی است که هرچند صفر آن با قیمت 19 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما کارکرده آن نیز در بازار وجود دارد که با قیمت 14.5 میلیون تومان عرضه شده است.

 

 

موتورسیکلت آکویلا نیز که شباهت بسیاری به موتورهای هزار دارد با حجم موتوری 250 سی‌سی با قیمت 23 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

موتورسیکلت هوندای ژاپنی 250 سی‌سی نیز در چند مغازه با نرخ 24 میلیون تومان و در چند مغازه دیگر با نرخ 26 میلیون تومان به فروش می‌رسد.



موتورسیکلت کاوازاکی با حجم موتوری 250 سی‌سی نیز در چند مغازه محله گمرک با نرخ 35 میلیون تومان و در چند مغازه دیگر این محله با نرخ 36 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 


موتورهای سیکلتهای لوکس

اما گران‌ترین گروه موتورسیکلت‌های بازار تهران موتورسیکلت‌هایی هستند که تردد آنها نیاز به مجوز برای موتورسیکلت‌ران دارد. مجوزهایی که به رانندگان این موتورها داده می‌شود و تنها افرادی می‌توانند بر این موتورسیکلت‌ها سوار شوند که مجوز مربوطه را داشته باشند.

گران‌ترین موتورسیکلت مشاهده شده در تهران موتورسیکلتی است که به گفته فروشنده آن سوزوکی به سفارش کشور آمریکا ساخته است. این موتورسیکلت با حجم موتور 1100 سی‌سی به میزان 125 میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.

 


موتورسیکلت هوندای ژاپن با حجم موتور هزار سی‌سی مدل 2007 نیز با قیمت 75 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

 



همچنین یک موتورسیکلت کاوازاکی با حجم موتور 636 سی‌سی 40 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

31235

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeed IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    80 5
    وای خدای من چه موتورایی بزرگترین مشکل پوله که نداریم!!
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    38 9
    اطلاعات مفیدی بود ممنون
  • مهربان توسی A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    41 22
    مبارک پولدارها باشه
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    33 17
    پراید مشتریش بیشتراز این موتورهاست
    • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      5 1
      راست میگی
  • علی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    اختلاف طبقاتی داره به کجاها که نمیرسه. مثلا قرار بود با یارانه دادن این فاصله پر بشه اما حالا موتور 125میلیونی هم وارد بازار میشه. حتما خریدار داره که آوردن. یه عده با پولهای ساخت وساز و دلالی دیگه نمیدونن چکار کنن
    • جیم جارموش IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      مگه تردد موتور بالای 250 ممنوع نیست ؟!
    • اریا A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      برادر چرا مردمو متهم به...میکنی.همه که اینطور نیستن.زحمت کشیدن
    • امیر A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      با موتور 125 میلیونی تو پیک موتوری کار میکنند...
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      79 21
      حرف حساب جواب نداره چرا منفی میدین اگه حرفی برا گفتن داری کامنت بزار - وقتی یه شب ره صد ساله طی بشه همین میشه
    • هومن IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      برای همین انقلاب کردیم!!!!
    • hamid A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      76 20
      سلام اولا اینکه من خودم حقوقم 620 تومنه ،یه 125 داشتم بعد 2 سال یه پالس 180 خریدم 5/800 تازه فهمیدم موتور یعنی چی امنیت 1000 برابر 125 ترمزاش عاله با 125 تا الان باید 100 بار مورده بودم شما که تا حالا سوار موتور سنگین نشدین حرف مفت نزننین قیمت موتور سنگینی که میده هرکی هرکیه هر موقع ورود موتور بالای 250 به ایران آزاد شد ببینم کدومتون میریم 125 یا پالس یا آپاچی یا حتی پراید بخرین اون موقع قیمت 125 میشه150 هزار تومن قیمت تماش شده پالس با عوارض ورود به ایران برای شرکت 3 میلیون اونوقت تو بازار میدن 5.800
  • پارسا بهرامی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    نان....عشق....موتور هزار....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    23 72
    الان یکی از دوستانی که منفی زده میشه توضیح بده برای چی منفی زدین؟؟؟
  • ارش IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    65 80
    ما الان در شرايطي هستيم كه نبايد ارز براي كالاي لوكس از كشور خارج شود ما هنوز كلي پول در حسابهاي خارجي داريم كه نتوانسته ايم آنها را برداشت كنيم و حساب ذخيره ي ارزي ما خالي است لذا افرادي كه با دلارهاي مملكتي اقدام به وارد كردن كالاهاي لوكس مي كنند خائن به كشور و ملتتند
    • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      29 15
      توفکرش هستیم که بخریم
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    36 15
    خبر جان-گران ترین موتور سنگین داخل قیمتش از 125میلیون بیشتر-تو خیابون 17 شهریور هوندا رپسول 2013 قیمتش 160 میلیون هستش.
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    کاش یکی از این موتورها مال من بودم میفروختمش میرفتم با وام و قرض و قوله یک 40 متری چند سال ساخت تو محله های متوسط رو به پایین شهر میخریدم بعد میرفتم خواستگاری و ازدواج و ... :) تا اخر عمر هم قسط میدادیم و به خوب و خوشی زندگی میکردم ...
  • شاهین35 A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    37 19
    قابل توجه اقایان مدافعه حقوق مستضعفین انشا اله با جمع کردن پول نفت همه میتونن موتور بخرن
  • علی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    44 10
    فکر کن بخری بعد تصادف کنی!
  • جواد A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    65 6
    همه موتورهای مثلا خیلی گرون که ژاپنی هستن چه ربطی به امریکا داشت
  • شاهرخ IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    93 10
    عبادت جز خدمت به خلق نیست. حتما میخرن که وارد میشه. وارد کننده ها عبادت گرند.
  • حسن A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    26 7
    " این موتورها حتی از موتور گازی براوو که دیگر به تاریخ پیوسته هم ارزان‌تر هستند. در حالی که هنوز هم موتور براوو (موتور گازی) کارکرده در بازار تهران وجود دارد و با قیمت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد اما موتورهای 125 سی‌سی مدل 1392 ارزان‌تر از موتور گازی به تاریخ پیوسته هستند." آخه کجا براوو رو دو میلیون تومنه؟!! بابا یه مقدار دقت کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    19 8
    ایا کسی درباره مجوز موتورهای بیش از 250 سی سی و اینکه چه محدودیتهایی برای تردد در ایران دارند چیزی میدونه؟
  • وحید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    17 6
    باکلی بیابرو یه وام گرفتم و پراید خریدم حالا اگه بخوام موتور بخرم باید چکار کنم
  • علیرضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    47 51
    تردد برخی از این موتورها در شهر باعث مزاحمت مردم میشه ، منظورم صدای آزاد دهنده ای هست که بعضا به عمد از این وسایل تولید میشه. خدا لعنت کنه مردم آزار رو
  • علی تیربارچی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    14 33
    خیلی بد بود.
  • shahab DE ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    24 8
    واسم جالبه که تو گروه 250 سی سی ها اصلا حرفی از محصولات دیگر کویر که رند بازار هستند مثل دایلیم و مگلی نشده !!! .
  • محمد A1 ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    29 25
    به نظر من هیچ اشکالی نداره و به اونهایی که هی میگن پول دار ها باید بگم که شماهایی که به چای کار ساختن به قکر کار کردن برای دیگران هستید، تا همیشه همینچوری خواهید ماند.
    • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      34 9
      جوری حرف نزن که انگار نمیدونی کجا زندگی میکنی... شما مثل اینکه تا حالا نخواستی کاری راه بندازی یا اینکه حمایت خانواده رو داشتی یا از راههایی که خیلیا نمیخوان تونستی کارتو راه بندازی...
  • مهدی A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    47 12
    آقا این قیمت هارو از کجا آوردی؟ من یه رپسول 1000cc مدل 2011 دارم زیر نظر فدراسیون قیمت26 میلیون. کی این قیمت موتور سنگین داده به شما؟
    • ali IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      14 7
      آقا مهدی موتور مثل موتور شما الان هست با این قیمت؟
  • حسن A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    19 9
    من با چشم خودم مدل های گرون تر از اینش رو هم تو ایران دیدم 1000 سی سی هم در انواع مختلف پیدا می شه در ضمن موتورهای گروه دو و سه تو ایران ممنوعن مجوز می خواد بهتره مردم برن موتور گازی خودشونو سوار شن
  • توهمی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    22 5
    اینها قبل از ورود از گمرگ 7 برابر قیمت پراید اند یا بعد از عوارض و گمرگ؟ و ایا در انجا هم کارمند برای خرید یکی از این مواورها 100 سال زمان نیاز دارد تا حقوقش را جمع کند؟ و ایا انجا هم کارمند 250 دلار در ماه حقوق دارد؟ و ایا انجا اختلاس کننده اقتصادی دارند که صبح تا شب فقط اخبارشان جر و بحث کردن روی این موضوع و تشویش افکار عمومی باشد؟
  • حرف حساب A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    32 3
    خوش به حال اونایی که میتونن بخرن من بعد از چند سال کار کردن تازه میخواستم پراید بخرم ولی بازم نمی تونم. دیگه پرایدم به ارزوها پیوست. کجایی پیکان 57
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    48 7
    بابا چرا انقدر خودتون رو به خرج می اندازید موتو رپراید رو هزار و سیصد سی سی هست بندازید رو همین 125 لاستیکهاش رو هم عوض کنید.بقیه پراید رو هم بفروشید.
  • کارمند A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    29 14
    من 10 ساله یک موتور 70 سی سی دارم که با اون همه جا ی شهر زیر نگینم هست و هر 100 کیلومتر هم 1.5 لیتر می سوزونه! شاید هم کمتر و بسیار راضی هستم چون مال خودمه و ..... نیست. ولی بله می شه .... کرد و به راحتی موتور ماشین خانه گران قیمت هم خرید. چه کسی این چیزا رو می بره اونور؟ ماشینم هم یه پی کی هست. ارزان ترین ماشین ایران با اون هم تمام کشور رو گشته ام و لذت برده ام و این هم مال خودمه نه مال کسی دیگر یا به اصطلاح ..... . خدا رو شکر. اینها همه بازیچه هستند!
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    16 15
    موتور براوو ندارین
  • hamid A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    16 5
    معلومه قیمت موتور 2014 باید 125 میلیون باشه 20 تا 30 میلیون عوارض ورود میشه،میگیم 13000 دلارم قیمت موتور حالا خودت حساب کن حالا با 2 تا واسطه به مغازه دار میرسه حالا حساب جیب مغازه دارم بکن :)))))) میشه 125 میلیون ورود موتور با عوارض 2014 ،40 میلیون البته ورودش آزاد بشه و عوارض نگیرن
  • کهبد A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    33 4
    یارانه هارو کی میریزن به حساب ؟سوزوکی گرونتر نشه!!
  • سیامک A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    25 8
    من به 250هم راضییم ولی اگه نشد 1 زدایکس هم بهم بدن صبح سوارش میشم شبم باهاش میخوابم
  • شمقدر IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    37 10
    اینجا ایران است. کشور آرزوها.
  • سینا IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    32 2
    بی پولی خیلی سخته.
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 14
    دست بابا درد نکنه ی سوزوکی 250 سی سی قرمز گرفت ی گازش کل محله رو میترکونه
  • بی نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 4
    ای بابا
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    5 17
    من ی دونه از این 125 میلیون تومنی میخرم و بآش میرم پیک موتوری
  • مجید IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    11 1
    من وارد کننده و فروشنده موتورسیکلت تو گمرک تهران هستم و از تنوع و فروش موتورسیکلت خیلی خوشم میاد. احتیاط و امنیت شرط اوله موتور سواریه.
  • بچه ادم IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    15 8
    من یه دونه از اون موتور فرمون درازا دارم هر روزی یه بار کوکش میکنم میبرم تو پارکینگ میذارمش رو موزاییک ها راه میوفته میگه قیو قیو قیو قیو کلی کیف میکنم اخ مامورای کمپ اومدن باید فرار کنم الان سوار موتورم میشم در میرم
  • amin A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 3
    ,سلام
  • نظری DE ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    2 2
    ای بابا کی میدونه که موتور عشق بعضی هاست باور نمیکنی فقط با سرعت 160 سی سی برو بعد میبینی میتونی عاشقش شی یا هری