پرس تی وی گزارش داد:

بر اساس گزارشی که شبکه خبری دویچه وله آلمان روز دوشنبه (۲۰ آبان) منتشر کرد غول‌های نفتی امریکا مایلند پیش از شرکت‌های نفتی بزرگ اروپایی نظیر توتال اس ای فرانسه و رویال داچ شل از این فرصت استفاده کنند.

این شبکه خبری در ادامه به گزارش روزنامه لوفیگارو اشاره کرد که از برنامه ریزی شرکت جنرال موتورز برای همکاری با شرکت خودروسازی ایران خودرو خبر می‌دهد.

علاوه بر این، شرکت‌های امریکایی با توجه به این که جمهوری اسلامی با جمعیتی حدود ۸۰ میلیون نفر بزرگ‌ترین بازار کالاهای مصرفی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است برای رقابت با رقبای اروپایی خود در زمینه ورود به بازار کالاهای مصرفی ایران آماده می‌شوند.

این در حالی است که جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در بحبوحه مذاکرات جاری درباره برنامه انرژی هسته‌ای تهران تلاش می‌کند سنا را در زمینه توقف موقت تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران متقاعد کند.

قرار است کری روز چهارشنبه (۲۲ آبان) کمیته بانکداری سنای امریکا را از روند آخرین دور مذاکرات میان ایران و شش قدرت دنیا مطلع کند. آخرین دور از مذاکرات میان ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت - انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و امریکا- بعلاوه آلمان در روزهای ۷ تا ۱۰ نوامبر (۱۶ تا ۱۹ آبان) در ژنو برگزار شد.

درحالی که قرار است دور آتی مذاکرات میان ایران و شش قدرت دنیا در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) برگزار شود، کمیته بانکداری سنای امریکا سرگرم بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران است.

کاخ سفید روز سه‌شنبه (۲۱ آبان) به قانون‌گذاران امریکایی درباره بی‌ثمر گذاشتن تلاش‌های دیپلماتیک باراک اوباما در قبال برنامه انرژی هسته‌ای تهران هشدار داد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: «مردم امریکا به شکلی توجیه‌پذیر و قابل درک، راه حل مسالمت‌آمیز را برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران ترجیح می‌دهند و اگر این توافق حاصل شود، به طور بالقوه قادر به تحقق این راه حل مسالمت آمیز خواهد بود.»

رژیم اسرائیل که از مذاکرات اخیر در ژنو خشمگین است هدایت تلاش‌ها برای جلوگیری از حصول هر گونه توافقی بین ایران و ۶ قدرت دنیا بر سر برنامه انرژی هسته‌ای تهران را به عهده دارد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =