ایسنا نوشت:

سید حسن نصر‌الله با بیان اینکه ایران و سوریه دو هم‌پیمان اصلی حزب‌الله لبنان هستند، خاطر نشان کرد که هم‌پیمانان حزب‌الله هیچ‌گاه این حزب را تنها نمی‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، سید حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت خاطرنشان کرد: اسرائیل از تمام نفوذ خود برای حمله نظامی به سوریه استفاده کرد، اما تمام تلاش‌هایشان با شکست مواجه شد و اسرائیل با تلاش‌هایش برای برپا کردن جنگ در صدد آن است که خود قوی و قدرت‌مند بماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: کسانی که منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهند، باید بدانند که همانطور که از سال 1982 شکست خورده‌اند، باز هم شکست خواهند خورد.

سید حسن نصر‌الله عنوان داشت: جای تاسف است که برخی از کشورهای عربی در قبال این گزینه‌های بسیار خطرناک در کنار اسرائیل می‌ایستند. آنها با راه‌حل سیاسی در سوریه که به خون‌ریزی‌ها و نابودی کشور پایان می‌دهد، مخالف هستند. برخی از این کشورهای عربی به شدت با برقراری تفاهم میان ایران و کشورهای جهان مخالفند.

وی خطاب به کشورهای عربی اظهار کرد: ای کشورهای عربی جایگزین تفاهم چه می‌تواند باشد؟ ای کشورهای عربی و به ویژه ملت‌های عرب در حوزه خلیج‌فارس، جایگزین تفاهم بین ایران و کشورهای جهان تنها جنگ در منطقه است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه نشست‌های ایران و کشورهای غربی و امکان حل و فصل سیاسی باعث خشم شدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌شود، گفت: اسرائیل از طریق آمریکا و پیمان ناتو می‌خواهد تا جنگ به پا کند تا همواره خود قوی بماند و این امر که آمریکا خواهان جنگ نیست، به این معنا نیست که آمریکا عاقل و خردمند شده است، بلکه به دلیل بحران‌های اقتصادی خود، دیگر قادر به این مسئله نیست.

سید حسن نصرالله با اشاره به مسئله شنود رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: هر طرفی امروز در لبنان مورد شنود اسرائیل قرار دارد و این مسئله تنها مربوط به حزب‌الله و مقاومت نیست، بلکه تمام لبنانی‌ها زیر نظر اسرائیل قرار دارند که باید با این مسئله مقابله شود.

وی در ادامه افزود: مسئله دیگر این است که باید از آب‌های منطقه لبنان محافظت شود و لبنان حق کامل خود را در منطقه اقتصادی به دست آورد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مسئله سوم این است که لبنان از منابع نفتی و گازی خود استفاده کند. در تمامی این امور مسئولیت بر عهده دولت قرار دارد که برآورده کردن آن نیازمند همبستگی و همکاری ملی است.

سید حسن نصر‌الله عنوان داشت: آب‌های منطقه‌ای و منطقه اقتصادی برای همه لبنانی‌ها اهمیت دارد و اگر بتوانیم نفتمان را استخراج کنیم، نفع این مسئله به مردم و تمام مناطق و طایفه‌های لبنان برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم توانایی دولت برای حل و فصل مسئله شنود اسرائیل، مقاومت توانایی حل و فصل این مسئله را دارد و می‌تواند اقدامات بسیاری را برای مقابله با شنود تل‌آویو انجام دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص سفارتخانه آمریکا در عوکر اظهار کرد که این سفارتخانه لانه جاسوسی است که هیچ‌کس به آن اشاره‌ای نمی‌کند.

وی در واکنش به اظهارات جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا در عربستان مبنی بر اینکه حزب‌الله اجازه تعیین آینده لبنان را ندارد، اظهار کرد: کری یا طرف‌های دیگر باید بگویند که چه می‌خواهند، چرا که این سخنان بر ما تاثیری نمی‌گذارد و این دست اظهارات نشانگر آن است که آنها، ما و توانایی‌هایمان را به رسمیت می‌شناسند.

سید حسن نصر‌الله با بیان اینکه اختلافاتی در گاهی موارد میان گروه‌های لبنانی بالا می‌گیرد، عنوان داشت: تنها گزینه‌ای که در مقابل همگان قرار دارد، این است که تنها آینده لبنان را مد نظر قرار دهند و این آمریکا نباشد که سرنوشت لبنان را ترسیم می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد: از سال 1982 آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای منطقه تلاش کرده‌اند تا منطقه را سرنگون کنند، اما مقاومت این نقشه را ناکام گذاشت. در سال 1996 تمام رهبران جهان در شرم‌الشیخ جمع شدند و تمام جریان‌های مقاومت را به تروریسم متهم کردند، اما آنها شکست خوردند و مقاومت پیروز شد.

وی تصریح کرد: در سال 2000 نیز همین اتفاق افتاد، آنها در صدد اجرای طرح‌هایی برآمدند، اما اراده خداوند غالب شد. در سال 2006 نیز تمام جهان در کنار اسرائیل ایستاد و کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد که منطقه شاهد میلاد خاورمیانه جدیدی خواهد بود. اما مقاومت، ارتش و مردم این طرح را نیز ناکام گذاشتند. مقاومت نقشه‌ای را که آمریکایی‌ها در صدد ترسیم آن در لبنان و منطقه بودند ، ناکام گذاشت.

سید حسن نصر‌الله با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند حزب‌الله را کنار بزند، اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم تا گروه‌های دیگر در لبنان را کنار بزنیم. بلکه طرف‌ها باید با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: اگر شرایط به سمت جنگ در منطقه سوق پیدا کند، طرف‌های دیگر باید نگران شوند و اگر میان ایران و کشورهای دنیا تفاهم و توافقی صورت بگیرد، حزب‌الله در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قدرتمندتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: دو هم‌پیمان اصلی ما ایران و سوریه هستند. آیا هم‌پیمانان ما روزی ما را فروخته‌اند یا علیه ما توطئه چیده‌اند یا اینکه از پشت به ما خنجر زده‌اند؟ هر کس که گمان کند روزی ایران پشت حزب‌الله را خالی خواهد کرد، دچار توهم شده است. هیچ یک از دو هم‌پیمان اصلی ما، هیچ روزی ما را نفروخته‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواددرودبرسیدحسن نصرالله. A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    35 62
    درودبرسیدحسن نصرالله.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    53 79
    باید از ایشون برای دفاع از گفتگوهای هسته ای و مذمت اعرابی که در روند گفتگوها سنگ اندازی میکنند تشکر کرد. به خدا قسم اگر فقط یک مرد شجاع و قابل اعتماد و مبری از خیانت در جهان عرب وجود دارد اون مرد سید حسن نصرلله است.
  • ایمان IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    36 53
    درود خدا بر سیدحسن نصرالله . لعنت خدا بر تک تک سعودی ها
  • اهالی گلباف کرمان IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    41 49
    ما مردم ایران عاشق سید حسن هستیم و در کنار وهابی هایی که دشمن امام حسین هستند و جشن ها و عروسی های خود را برای روز عاشورا نگه میدارند نیستیم.کسی که برای امام حسین سینه میزند طرفدار کسانی است که راه او را میروند و دشمن وهابی هایی است که حتی اشک ریختن بر نوه رسول خدا را گناه میدانند.هرچی فتنه و جنگ در خاورمیانه است از عربستا بلند میشه.لبیک یا حسین
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    28 71
    حسن نصرالله از بعضی از ما ایرانیها به مراتب بهتر فارسی صحبت میکنه. انسان بسیار باهوشی هستند ایشون.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    13 12
    خدا به ایشون عمر طولانی بده.