باز هم با شروع پاییز تهران و چند شهر بزرگ کشور در آستانه آلودگی هوا قرار گرفت.

هفته گذشته،بسیاری از شهرها  آلوده بودند و این آلودگی در تهران به حدی رسید که اولین جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا در استانداری تشکیل شد.مانند سالهای قبل این کمیته تدابیری برای کاهش آلودگی هوا تصویب کرد و مدارس ابتدایی را تا پایان هفته تعطیل کرد.این در حالی بود که در سایر شهرها مانند اصفهان و اراک هم این وضعیت وجود داشت.اما برخی معتقدند که این تصمیم ها برای چند روز کارساز است و مسئولان باید تصمیم های جدیتری بگیرند.

 

دلایل کاربران برای آلودگی هوا در جدول زیر آمده است:

نام شرح اظهار نظر
انسان حالا هی بنزین بی کیفیت تولید کنید..
بی نام باید بصورت فوری ماشینای با عمر 15سال به بالا جمع اوری بشه و دولت اینارو از مردم با قیمت مناسب بخره و اسقاط کنه در کل کشور این طرح اجرا بشه. دوم: بنزین با کیفیت در جایگاه ها عرضه بشه. سوم: خودروسازی داخل باید به طور کامل استانداردهای محیط زیستی رو در خودروهاشون اعمال کنند. چهارم: فضای سبز و درخت کاری باید در داخل شهر و اطراف اون انجام بگیره برای تصفیف ی هوا. 5: برای ورود خودروهای برقی و کم مصرف خارجی گمرک کمتری بگیرن. 6. صنایع الوده کننده باید استاندارد محیط زیستی رو رعایت کنند یا سوخت مورد نیازشون رو از فسیلی به سوخت کمتر الوده کننده تغییر بدهند. 6. مترو گسترش پیدا بکند. 7: ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی و گسترش یابد. به امید هوای پاک.
بی نام اگر بنزین با کیفیت هم تولید بشه وقتی بنزین بسوزه قرار نیست که بخار آب ازش تولید بشه هوا هم که ساکنه.
بی نام 1پراید اندازه 71 ماشین بنز دود و الاینده تولید میکنه
شهروند تهرانی حتماً باید آلودگی هوا به مرز هشدار برسه تا با خودروهای دودزا به شدت برخورد بشه!!
احمد بیشتر دود خودروها ناشی از اتوبوسهای خط واحد هستش انگار این رو مسئولین نه میبینندنه میدونن
بی نام ممنوعیت ورود هر گونه خودوری شخصی به خیابان تنها راه کاهش آلودگی. هر کی یه پراید انداخته زیر پاش دیگه برای سیب زمینی و سبزی خریدن هم با ماشین میرن!
شهبازی آقا جون هرکی دوست دارین از راهنمایی رانندگی بپرسین فلسفه این مینی بوس های فیات چیه؟!!!
محمد چنانجه طرح زوج و فرد از درب منزل ابتدای پاییز شروع شود هوای تهران به وصعیت هشدار نخواهد رسید
بی نام به کشور هلند نگاه کنید . ما که از اونا پیشرفته تر که نیستیم با کلاس تر هم نیستیم . چرا از دو چرخه استفاده نمیکنیم انگار دوست داریم آلودگی درست کنیم بعد تعطیل کنند بشینیم خونه.... حواستون دور از جون به سرطان ریه باشه... همه چیزو به شوووووخی نگیرید
بی نام با تعطیلی که کار درست نمیشه هر سال ور میدارن چند روزو تعطیل میکنن بیان فکر چاره باشن با محصولاتی که ایجاد الودگی میکنن برخورد کنن ماشینو........................
مادر سلام هر سال پاییز و زمستان نگرانیها نسبت به هوا والودگیها زیاد میشود ولی با رسیدن سال نو همه از یاد میبریم چه هوائی را تنفس کردیم و چه بر سرمان امد ولی ایا مسؤولین امر هم مثل ما باید فراموش کنند؟ مگر نه این که انها در این پست و منصب هستند تا گره این مشکل را حل کنند؟ خانمها و اقایونی که نه علم و نه قدرت حل مشکلات را ندارید لطفا جای خود را به افراد با کفایت دهید البته اگر چنین افرادی در منصبهای اجرایی وجود داسته باشد!!! وگرنه این جور مدیریت کردن را مادر بزرگ بی سواد من هم بلد است!!!!
کاکو حتما باید فکر اساسی شود تنها با تعطیلی مشکل حل نخواهد شد مجلس محتر م فکری برای کاهش کار در 6 روز 44 ساعت در هفته کند بلکه بسیاری از کارها را می توان از طریق دور کاری انجام داد که باید دولت را ملزم کند

برخی هم وضعیت هوای شهر خودشان را اعلام کردند که در جدول زیر آمده است:

 

نام شرح اظهار نظر
روشنفکر خب اشکال نداره. تهرانی ها یه کم سختی بکشن ، حال مردم شهرهایی که همه سال اینجوری اند رو درک کنند. کمتر غر بزنن و کمتر اعتراض کنن. منتشر کن لطفا.
یه جنوبی هوای شما رو از رو برج میلاد نشون میدن میگن آلوده! کاش هوای ما خوزستانیا مثل هوای شمابود. این هفته به بهونه ی آلودگی تعطیله که تهرانیا برن شمال! چرا هر وقت دو روز تعطیل میشه فوری یا دو روز قبلش یا بعدش تهران وارونگی هوا پیدا میکنه!!! ایشالله خدا حق همه ما رو از مسوولین بگیره! به حق همین ماه عزیز!
محمد برن هوا بقیه استان های صنعتی رو ببین اهواز اصفهان تبریز رو ببینن بعد بیان بگن هوامون بده
غزل شما به این هواد میگید آلوده.. یه روز که هوای اهوازم آلوده بود بیاین تا بفهمید آلودگی یعنی چی..
بی نام شما یه سر به شهر های جنوب مثل دهلران بزن تا ببینی هوای الوده به چی میگن!. بعضی وقت ها صد متری رو هم نمیشه دید!
بی نام دخترم در تهران دانشجوست. در چنین روزهایی از اعلام آلودگی هوا و تعطیلی مدارس تعجب می کنه. از بس توی اهواز آلودگی هوا داشتیم ریه هاش ضد ضربه شده و آلودگی هوای تهران براش هوای بهاریه.
اسپایدا هوای آلوده اهواز را ببینید
خشایار اصفهان خیلی آلوده نر از تهرانه
مهدی پس اراک چی ؟ دود در اراک شاید به اندازه تهران نباشه ولی به گزارش رسمی چندین ارگان مختلف،مواد سمی و ذرات معلق هوای اراک سه برابر تهران است همه چی فقط تهران مهمه؟
بی نام خوشحالم که هوای تهران و اصفهان آلوده شده چون وقتی در بهار و تابستان هوای شهرهای ما در غرب کشور بسیار آلوده و پراز ریزگرد میشه هیچ مسئول و رسانه ای انقدر بیداد نمیکنه و به فکر باشه......!
سعید تهران با عدد آلودگی 142 امروز آلودگیش به مرز هشدار رسیده اونوقت اهواز با عدد آلودگی 170 خیلی خوبه هواش! بهشت شده! والله من فکر می کنم اهواز هم بحرانیه!
شهروند خوزستانی اهواز بهترین هوای را دارد پس با این وضعیت که تهران و اصفهان هوای الوده ئارند این خوب توجیهی است که پس ار باران هوای اهواز خوب شده پس این مردم که با کمبود نفس و باران اسیدی به بیمارستانها مراجع کرده اند از هوای خوب است استاندار خوزستان دخالت کند و سلامت مردم اهواز برای او مهم باشد از اصفهانیها یاد بگیرید
بی نام بیچاره اصفهانی ها. همه فکر اهواز و تهران هستن.
بی نام چه عجب یکی یادش به اصفهان و وضع فجیع هوا و محیط زیستش افتاد.
علی اهوازی کاشکی آن کسی که این امارو میداد میومد اهواز نه اینکه از تهران بگه هوا اهواز خوبه بیاد به ما نشون بده کجای اهواز بارون امده چرا با هواشناسی اشتباهتون میگید بارون امده بابا از ترس مریضی کولر روشن کردیم تا کی ظلم به این خوزستان کاشکی نفت و گاز نداشتیم ولی کسیو داشتیم که دلش برامون میسوخت
سیامک هوای اهواز که حتما اینقدر خوبه که تعطیل نمی کنید !!!
بی نام خدایی به داد اراک برسید ما که کلا باید سرطان بگیریم و بمیریم اولین شهر تو داشتن تمام سرطان ها باشیم با اینکه شرایط هوای اراک در حال حاضر از تهران هم بد تره اصلا کسی به فکر نیست و صحبتش هم نمیکنه ما مظلومیم و باید به طور خاموش بمیریم

 

23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    9 1
    بنظر من هم تعطیلی نباید باشه یا باید واسه همه باشه! ...والله من یادمه از اهواز 15-20 سال پیش می اومدیم تهران، بعلت بارش برف تعطیل می کردن، بعلت بارون تعطیل می کردن، بعد اهواز رو داشت سیل می برد، تا زانو میرفتیم تو آب تو خیابون ها و کوچه ها...اسم تعطیلی نمی اومد اصلا!!!!!... حالا هم که آلودگی هوا به تعطیلات تهرانی ها اضافه شده!!! نه که نزدیکه به شمـال ل ل ل بالاخره باید تعطیلی داشته باشن دلی از عذا در بیارن... بقیه استان ها و شهرها خبر ندارن چقدر تعطیلی طلب دارن!!
    • بی نام RO ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      0 0
      راه حل مقابله ضربتی با آلودگی در سه بند خلاصه میشود: 1-برخورد ضربتی با خودروساز و پالایشگاه های بنزین برای ارتقا به استاندارد یورو 4 و یورو 5 2-اجرای طرح ضربتی برای توقیف خودروها، موتورسیکلت ها، مینی بوس ها و کامیون های بالای 10 سال. که مجری آن پلیس راهنمایی رانندگی خواهد بود. 3-اجرای طرح ضربتی در مراکز معیانه فنی برای افزودن فیلترهای یورو 4 و یورو 5 به خودروهایی که زیر 10 سال قدمت دارند. نکته: پس از اجرای ضربتی این طرح ها، توسط نهادها باید پیگیری مستمر صورت گیرد تا سال آینده دچار مشکلات فعلی نشویم. طرح های دیگر: حذف تعرفه خودروهای وارداتی که کیفیت بالایی دارند سوبسید دولتی برای خودروهای الکتریکی و نیمه الکتریکی وارداتی (علاوه بر تعرفه صفر درصد)
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    2 1
    سازمان محیط زیست باید بشه وزارت خونه تا ... وقتی هیشکی واسه آلودگی هوا مسئولیت قبول نمیکنه مردم به کی اعتراض کنن؟ یکی میگه ماله خودروهاست مخصوصا تک سرنشین هاش، یکی میگه ماله بنزینه یکی میگه ماله پالایشگاه ها و شرکت های نفتی و کارخونه های صنعتیه یکی میگه بخاطر آتش زدن مزارع نیشکر و زباله ها و... است یکی میگه خاک عراق و عربستانه یکی دیگه میگه ایرانم خشکسالی شده بیابون ها و کویرها پیشروی کردن!! یکی میگه نه بخاطر سکون هواست!! خوب آخرش کی مسئوله؟؟؟ "مدیریت بحران" وظیفه اش چیه که بیش از 4000 آدم یه روزه بستری شدن تو بیمارستان های اهواز، دیگه باید چه اتفاقی بی افته که بفکر پیشگیری و چاره برای تکرار نشدن این اتفاق ها بی افتن؟فقط همین یه جمله ««زندگیمون تو ایران به بــاد بنده!»»
  • و اما اراک A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    3 1
    اقا باید دور دود ماشین گشت.بیا ببین توی اراک چه خبره این شرکت های بوووق شبا چه کارا ک نمیکنن .پالایشگاه ایرالکو شرکت المینیوم کوره های اجر پزی و..... ترکوندن خودشون را.داخل اراک اکسیژن پیدا نمیشه.آخه تا کی تعطیلی ی فکر درست حسابی کنیین.دارییم ذره ذره بخاطر ی سری آدم سود جو میمیریم . ای خدا اینا کی میخوان صدای ما را بشنون.
  • صاحبنظر IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 1
    متاسفانه مشکلات همیشه باعث شده ما ایرانی ها چشم دیدن همدیگه رو نداشته باشیم و نه تنها برای هم خیر نمیخوایم طالب شریم !! همه جای ایران مشکل آلودگی بایستی مورد توجه قرار بگیره مسئولین همیشه راحت ترین و کم هزینه ترین راه رو انتخاب میکنن یعنی این همه اتوبوسها و مینی بوسهای آلاینده رو نمیبینن به خدا این هوای کثیف توی ریه خودتون هم میره...
  • ع.م A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    دولت باید برای کاهش الودگی در فصل زمستان هزینه کند وبجای اینکه گرمایشهارا از طریق گاز تامین گردد با افزایش تولید برق در خارج از شهر ها وانتقال ان به خطوط سراسری گر مایش وپخت پز از طریق برق تامین گردد وهزینه برق بصورت تصاعدی محاسبه نشود ومیتواند با صادر کردن گازهای خانگی ذخیره شده هزینه تصاعدی برق را تامین کند این شدنی ترین راه است