فتاحی:بی کیفیتی خودروهای داخلی باعث آلودگی هوا است باید واردات خودرو آزاد شود

فتاحی بی کیفیت بودن خودرو های داخلی را یکی از دلائل آلودگی هوا و استاندارد سازی خودرو را از اهداف و راهکارهای حل مشکل میداند.

فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که باید واردات خودرو آزاد شود تا خودروهای داخلی هم خود را به استانداردجهانی نزدیک کنند و مشکلات آلودگی هوا هم حل شود .

نظر شما در مورد وضعیت فعلی آلودگی هوا و کم کردن زمان معاینه فنی از 5 سال به 2 سال در مجلس چیست؟

مطمئنا کم شدن زمان معاینه فنی از 5 سال به 2 سال مطلوب و بهتر است،اما مساله اصلی در این بخش استاندارد سازی ناوگان و وسائل نقلیه کشور است.وقتی محصولات دارای کیفیت نباشد و کیفیت محصولات پایین باشد وضعیت آلودگی هوا تغییری نخواهد کرد.

چه راهکاری را برای حل موضوع دارید؟

ما برای حل این مساله 3 راهکاری داریم:
1-خودروهای داخلی را استاندارد کنیم.
2-اگر نشد خودرو را از کشورهای معتبر وارد کنیم.
3-از فناوری و دستگاههای جدید معاینه فنی استفاده کنیم.

قیمت خودرو با همین وضعیت تا این حد بالاست خدا می داند اگر استاندارد شود چقدر مشتری و مصرف کننده باید هزینه پرداخت کند.

موضوع و حرف دقیقا همین جاست.چرا باید مصرف کننده برای خودروهای ناامن و آلاینده این میزان هزینه کند؟در دنیا الان تقسیم کار است.مثلا آلمان خودرو تولید می کند و روی این صنعت هم سرمایه گذاری می کند و الان خودروهایش در جهان حرف اول را می زند.چه دلیلی دارد ما هم خودرو با این وضعیت تولید کنیم؟چرا نباید روی صنایع دستی و محصولاتی که در آن دارای توانایی بسیار بالایی هستیم تکیه می کنیم؟آلمان خودرو ایران هم فرش،خاتم و میناکاری و... آلمان فرش که تولید نمی کند!چون مشتری ندارد.

طرح و برنامه ای برای حل شرایط بد آلودگی دارید؟
با استاندارد کردن می شود خیلی از مشکلات را از جمله آلودگی هوا حل کرد.سوخت که استاندارد نباشد خودرو که استاندارد نباشد رانندگی که استاندارد نباشد همگی دست به دست هم می دهند تا مشکل حل نشود.باز هم می گویم مشکل اصلی خودروهای ماست وقتی خودرو بی کیفیت است و رقابت در بازارش وجود ندارد از 5 سال به 2 سال کردن مشکلی را کم نمی کند.باید جای تولید برویم به سمت آزادسازی واردات.

امیدی به حل این موضوع با کم کردن زمان معاینه فنی در مجلس میشود داشت؟
ما روی موضوع در مجلس و کمیسیون در حال کار هستیم تا این مشکل به امید خدا حل شود.

45233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    راه کار 1 (خودروهای داخلی را استاندارد کنیم)
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      36 0
      بدون آزادسازی واردات و ایجاد بازار رقابتی راهکار ۱ غیرممکن است
    • آریــــــا A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      14 16
      مهندس کسی از تو راهکار خواست؟؟ نه خدائی کی تو خبر آنلاین از تو راهکار خواست؟؟ عجب گیری کردیم با یه سری ادم
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      23 0
      می تونم در خصوص اظهار فضل سرکار بپرسم چند قرن دیگر زمان لازم داری .این بیچاره هایی که هر روز بخاطر بی کیفیتی خودروهای تولید داخل هر روز در تصادفات می میرند بهای چه چیزی را دارند می دهند
    • هفت A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      31 0
      بشین تا استاندار بشه!! :|
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      20 1
      بله فقط بعدبایدیه پراید(گاری موتوری) رو به قیمت 60میلیون بخری
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    199 4
    تنها راه حل ازاد شدن واردات خودرو هست همه مردم ايران دارند هزينه گزافي ميدن تا چند تا خودرو ساز سر پا بمونند اخه تاكي وتاكجا بايد اين هزينه ها پرداخت بشه البته اين خودرو ساز ها الان ديگه از قبل سود بيجايي كه بدست اوردند تبديل به مافياي قدرتمندي شدن كه اجازه هيچ تحولي تو اين صنعت رو نميدن
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    288 3
    چه عجب !!!بالاخره یکی فهمید که باید واردات خودرو آزاد شه !!!بزار آزاد شه ببین باز کسی این اسباب بازیهای داخلیرو میخره !
  • فریادکش A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    149 7
    خدا از دهنت بشنوه مرد . . . البته خودرو یه چیزی هست که خیلی از کشور ها تولیدش می کنن و خیلی فناوری بالایی برای تولیدش لازم نیست. اگه بتونیم خودمونو به استانداردا برسونیم در عین حال که واردات آزاد بشه، خیلی خیلی خوب می شه
  • سعيد A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    490 4
    وإلا بخدا راست ميگه ،اين توليدهيچ توجيهي نداريد بجز رانت ،آخه تا كي؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      67 1
      درسته راست می گه ولی خدائیش این جمله رو چند هزار بار تا حالا شنیدی .اینا در حد شعار و دو روز بعد فراموش می شه و باز شش ماه دیگه یه نفر می اد و این جمله رو تکرار می کنه.فقط باید بعد از شنیدن این خبرها لبخندی زد و رد شد.
    • عربلو A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      40 1
      و ايضا ً ، كيفيت - كميت - مصرف سوخت پايين و بهينه - ايمني بالا - امكانات رفاهي - قيمت عادلانه - شك نكن فرهنگ رانندگي - تكنولوژي روز و .....
    • روحيه A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      41 1
      دولتهاي محترم حال و گذشته ، وقتي اين كاره نيستيم و انواع و اقسام حمايت و رانتهاي مختلف در اين 50 سال به اينان ارائه شده و جزء هدر رفتن جان و مال و سرمايه و زمان و فرصت سوزي هاي مختلف و اجحاف در حق ديگر صنايع نداشته ، جواب بديد چه اصراري بر ادامه اين وضع و هزينه اي كه بر دوش ملت وارد ميكنيد داريد ؟ جواب واضع است و آن هم به خاطر منافع شخصي
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      58 1
      همش شعار ، همش وعده ، همش وعید .
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      46 1
      خدایا باورم نمی شود که یک نفر پیدا شده حرف میلیونها ایرانی را بزند. چرا ما باید بخاطر سود دو کمپانی مونتاژ کار جان و مال و روانمان را بدهیم. یک ماشین را 20 سال یکجور تولید می کنند ما هر بخرید مجبور بخرید هستیم. بخدا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چی کم داریم ؟؟؟؟؟ دو مونتاژ کار خودرو را تعطیل کنید و پرسنلش را با بهتربن حقوق بازنشست کنید. نگذارید آرزوی همه چیز به دلمان بماند
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      31 1
      درود خدا بر تو ...... حرف دل ما مردم ایران را زدید. این آقا نماینده کدام شهر است .... قسم می خورم در انتخایات بعدی به آنجا بروم و به او رای بدهم
    • بی نام EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      18 0
      گمرکی بشه 0 بازم ماشین خارجی برای ما گرونه یه ماشین 20 هزار دلاری میشه 60 میلیون
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    357 4
    تا دست های پشت پرده در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد واردات خودرو هرگز ازاد نخواهد شد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      38 1
      گردن 4تا مدیر خودروساز اونقدر کلفت نیست که دولت از پسشون برنیاد مشکل از جای دیگست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    243 5
    سعی کنید خودروهای برقی را از ژاپن وارد کنید وتعرفه آنرا صفر کنید تا از میزان آلودگی تهران کاسته شود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    10 1
    درد ما همین جور حرف زدن است شترسواری که دولادولا نمی شود در دنیا تقسیم کار هست؟ ما صنایع دستی صادر کنیم از آلمان اتومبیل وارد کنیم؟ خوب وبد این حرفهارا کار ندارم ولی این آقاتوی مجلس است وباید بداند که این حرف الزاماتی دارد اولش تغییر کل دکترین سیاسی است یعنی کره جنوبی شدن آیا مواضع این آقا درمجلس هم برهمین مبناست؟یک چیزی یاد گرفتن وگفتن ملاک نیست خدایا به سیاست مداران ما عقل عطا کن حداقل حرفبی که می زنیدرا عمل کنید من مخالف ایشان نیستم اما اگر راست میگویند باید مواضع کاملا لیبرالی بگیرند آن هم چه لیبرالی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    8 0
    خوب چرا مرزها رو به روی ماشین های خارجی باز نمی کنید...چرا ماشین های خارجی رو نمیذارید وارد کنند...دولتی که همه چیو گردن خودروسازها میندازی....تو نمیتونی گمرک رو باز کنی؟؟؟...اونوقت ببینیم پراید ایرانی در قیاس با مرسدس آلمان که یه قیمت دارن چطور تاب رقابت داره...همه چی رو دولت می تونه درست کنه...راههای زیادی وجود داره....روحانی مرز رو برای ورود ماشین های خارجی باز کن...روحانی ملت از تو اینو میخان...اگر واقعا معتقد به دموکراسی هستی اینکارو انجام بده...این خواست اکثریت مردمه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    13 0
    مسئولین در خصوص الودگی فقط بلدن به مردم بگن آی ماشین بیرون نیارین .بنزینو سهمیه بندی کنن.نمی دونم از اتوبوس استفاده کنید و هزار کار دیگه .ولی خودشون ماشینهای عهد دقیانوس تولید می کنن و بیشترین الودگی هم مربوط به تکنولوژی خودروهاست به هیچ کس پاسخگو نیستن و خودشان هیچ اقدامی نمی کنن با این توجیه که تولید ملی داشته باشیم و 4 تا کارگر بیکار نشن.
  • farshad IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    10 0
    آخه تا کی باید خودروهای بی کیفیت و گران ایرانی تولید بشه و باعث به خطر افتادن سلانتی مردم بشه.سلامتی مردم که مهمترین دغدغه دولت فعلیست . بایست تعرفه ورود خودروهای با کیفیت خارجی صفر بشه و مثل همه کشورها ما هم شاهد حضور خودروهای خوب خارجی و ارزان قیمت تو کشور باشیم که مطمانا باعث پیشرفت صنعت خودروسازی کشورمون میشه و جلوی اینهمه رانتو ... نمیشه.
  • ارمان A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    27 0
    ما از این نمایندگان هم داریم .من فکر میکردم همشون مثل رسایی و دوستان فقط به فتنه فکر میکنند اگه الان از قدوسی بپرسید میگه الودگی کار جریان فتنه است
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    8 0
    وای بالاخره یکی حرف مارو زد. آقا وارد کنید، فوقش ایران خودرو و سایپا برن تحت لیسانس این خودرو سازای خارجی تحت نظارت اونا قطعات یدکی تولید کنن، بازارش خیلی خوبه، وقتی تحت لیسانس و نظارت باشه صادرات هم داره. بسته انقدر به خاطر حمایت از اینا آتیش زدید به جون مردم
  • مهدی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    13 0
    از این باید ها ما زیاد شنیدیم!
  • علی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    17 0
    1- مردم از این خودروهای داخلی ناراضی هستند 2-خودروهای داخلی عامل اصلی تصادفات، آلودگی هوا، مصرف زیاد بنزین و ... هستند 3-خودروسازها اعلام می کنند زیان ده هستند 4- مقدار زیادی ارز صرف وارادات قطعات این خودروها می شود 5-تولید(مونتاژ) خودرو در ایران دارای هزینه پنهان زیادی است (طبق نظر کارشناسان خسارت تصادفات جاده ای حدود 8.5 درصد تولید ناخالص داخلی است) به تظر شما تعطیلی این کارخانجات راه حل مناسبی نیست البته می توان آین کارخانه ها را تعطیل نکرد بلکه واردات آزاد شود بعد این کارخانه ها یا خود به خود تعطیل می شوند یا خود را به سطح استاندارد کیفیت و قیمت می رسانند
  • روحی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    15 2
    تمام تولیدات ما بی کیفیت است.استاندارد ما هم باید استاندارد شود.
  • کوروش A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    6 1
    ورود خودروهای استاندارد وکاهش عمر ماشین تا 10سال تورو خدا دیگه این ماشینای بی کیفیت رو تولید نکنین که هم ازلجاظ کیفیت وهم آلودگی بلای جان ما شده
  • علی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    3 3
    هر ایرانی یک پزو
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      9 0
      ببین ما رو به کجا رسوندن که سطح ارزومون شده پژو.دوست عزیز لیاقت ایرانی بالاتر از این حرفهاست .هر ایرانی یک بنز .مردم دبی 40 سال پیش ارزوی داشتن ماشینهای ما ایرانی ها رو داشتن ولی حالا برعکس شده و ما ارزوی داشتن ماشینهای اونا رو داریم
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    25 1
    مطمئن باشید هزینه ای که دولت تو بخش بهداشت در سال های آینده برای درمان بیماری های ناشی از دودی که ما امروز می خوریم ده ها برابر درآمدی هستش که این صنعت مثلا خودروسازی داری راستی کدوم معاینه فنی!!!!!! الان معاینه فنی رو میشه با واسطه فقط با یه اس ام اس گرفت رفتم تعمیرگاه میگه اگه معاینه فنیت تمدید می خواد، زنگ بزنم به دوستم که برات اکی کنه!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    29 0
    طبق کدام نظریه باید خودروهای 40 سال پیش اروپا رو استاندارد کرد ؟این کار اصلا منطقیه ؟ این خودروها باید از چرخه تولید خارج بشه این چه منطقیه که اگه سایپا و ایران خودرو متوقف بشن کارگراش چکار کنن ؟ مردم با پراید بمیرن یا از الودگیش چون کارگراش بیکار نشن ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    21 0
    مدیران داخلی به جهت تنبلی و انحصار نمیخواهند خود را با دانش روز وفق دهند۰ چرا مردم باید هزینه این بی توجهی را بپردازند تعرفه واردات باید صفر شود۰ آن وقت خواهید دید که تولیدکنندگان داخلی چه طور به دست و پا می افتند که پیشرفت کنند۰ تولید داخل باید مورد حمایت باشد ولی نه به قیمت نارضایتی یک ملت و رانت یک سری مافیا۰ خودرویی که در یک تصادف معمولی سه نفر کشته می دهد سرمایه مملکت را هدر میدهد هم از نظر سرمایه صنعتی و قطعات و هم از نظر سرمایه انسانی و ضربه زدن به بنیاد خانواده۰ همه دنیا در پی رقابت با یکدیگر و کیفیت بالاتر و ارزانتر هستند ولی در کشور عزیز ما کاملا بر عکس عمل میشه۰ تا میخواهد مصوبه ای علیه خودرو سازان وضع شود فریادشان گوش آسمان را کر میکند۰ آلودگی هوا هم که بر همه روشن است۰
  • شهره A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    19 0
    به نظر من ، خودروهای داخلی برای مردم بی پول خوب هست . ارزش دارد. ولی پراید قیمتش باید 3 میلیون باشد.
  • علیرضا A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    18 0
    باور کنید ایران هیچ مزیت نسبی در تولید خودرو ندارد این موضوع در طی سالیان گذشته با تولید خودروهای بی کیفیت بارها و بارها تست شده است .این تولید بی کیفیت خودروهای داخل به جز اینکه باعث آلودگی هوا شده و هزینه های ملی کشور را بالا برده (به دلیل عدم داشتن کیفیت لازم و قطعات نا مرغوب) حسن دیگری نداشته است.انقدری که ایران در کشاورزی مزیت نسبی دارد در خودرو ندارد.اگر این همه سرمایه گذاری که در خودر میشه در پی خودکفایی ایران در گندم و ذرت و غلات و مرغ و گوشت و تخم مرغ و.....بشه ایران در زمان های تحریم هم بهتر تاب می آورد .مگر کشور کوچکی مثل هلند با آن وسعت کوچکش که بیشتر تمرکز و درآمد کشورش از کشاورزی و گل است خودرو تولید می کند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    5 1
    به جای این سودهایی کلانی که فقط منافع چند نفرو تامین میکنه و جون بقیه مردم رو به خطر میندازه میشه واردات رو آزاد کرد و شرکت های داخلی با شرکت های بزرگ قرارداد ببندن و ماشین های به روز تولید کنن .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    5 1
    به مقامات برسانید که هزینه و مشکلاتی که به جهت آلودگی هوا ، تصادفات ، مصرف بالای بنزین ، اتلاف وقت ساکنان شهرهای بزرگ و .... بر کشور تحمیل میشود ، ضرر بیشتری نسبت به تعطیلی یا کاهش فعالیت خودروسازان داخلی دارد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    3 41
    اینایی که موافق واردات خودرو هستند هیچ خبر دارند که چند هزار کارگر تو همین صنعت خودرو سازی کار می کنن اول باید یه فکر بحال این کارگر ها کرد بعد واردات آزاد بشه بهترین همون راهکار اول یعنی استاندارسازی هستش
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      15 1
      100 هزار نفر تو پارس جنوبی بیکار شدن هیچ یک از مسئولین صداش درنیامد ولی همین که یه نفر بگه واردات خودرو ازاد بشه مسئولین صداشون در میاد که ای وای با اینکار دو نفر بیکار می شن ها
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      22 0
      دوست عزیز مگه 100 هزار نفر که تو پارس جنوبی بیکار شدن کسی فکری به حالشون کرد. اونا که واجب تر بودن و بیکاری شون باعث کم شدن صادرات نفت وگاز شده و به منابع ارزی کشور ضرر زد .فرضا خودروسازها هم بیکار بشن بیکاریشون اقلا این فایده رو داره که دیگه ارابه مرگ نمی سازن و باعث قتل عام مردم نمی شن
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      1 0
      60 هزار نفر زمان خاتمی در پارس جنوبی کار می کردند که حدود نیمی از آنان بیکار شدند.این 100 هزار نفر را از کجا در آوردی؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    6 0
    واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از 2000سی سی دست دوم (حداکثر با 5 سال عمر )را آزاد کنید تا حاشیه صد در صد امن هم خودرو سازان رانت خوار انحصاری کمی به خطر بیفتد تا خلق ا ... بتوانند صاحب خودرو شوند هم در مصرف سوخت صرفه جویی گردد.با این کار خودرو ساز به فکر رقابت خواهد افتاد.
  • رضا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    17 0
    آقا یک ماهه یه تیبا تحویل گرفتم اگه بگم چه بلاهایی سرم آورده و چه ایراداتی داره باور نمی کنید. جالبه همین شده 23 تومن خدا ازشون نگذره. فقط همین
  • بی نام EU ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    5 0
    کاهش تیراژ - افزایش کیفیت - کاهش قیمت - افزایش واردات و ایجاد خط مونتاژ سی کی دی از طریق اعطای نمایندگی به خودروسازهای معتبر مثل تویوتا هیواندای کیا فیات و ...
  • حسن IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    49 1
    ايران خودرو و سايپا رو تعطيل كنند تو زمينش زراعت كنن سود و توجيه بيشتري داره ........................
  • کوروش A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    5 11
    یعنی میشه ما هم خودروی با کیفیت و ارزان سوار بشیم؟
  • مهدي US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    5 0
    امروز جمعه بعد از عاشورا و تاسوعاست و با اينكه تو تهران هم ماشين زيادي تردد نميكرد ولي باز هم الان هوا الودس به نظرمن خودروهاي ما از استانداردهاي جهاني خيلي زياد فاصله داره و كارخونه هاي سمت غرب تهران كه الودگي رو باباد به داخل تهران مياره . هر دو دست به دست هم دادن و تو ايت ووسط هيچكس تقصير نداره جز مردم !!! كسي اصل ماجرو درست نميكنه فقط صورت مساله پاك ميشه والا به راحتي قابل حله .
  • مهدی A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    12 0
    اگر واردات آزاد بشه و قیمت خودروهای وارداتی پایین بیاد و تعداد بیشتری فروش بره، احتیاج به نمایندگی های جدید و خدمات پس از فروش داره و ایجاد همین مراکز خودش اشتغال زایی میکنه. یا حداقل ش اینه که اون کارمند های خودرو سازی های داخلی رو جذب میکنن.
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    4 0
    کاش حداقل یه گوش شنوا اینا رو میخوند
  • مقیمی A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    17 0
    نه ورود خودرو آزاد میشه و نه تولید داخل استاندارد . یک روزی هم واردات آزاد بشه آنقدر گمرکی و سودبازرگانی روش میکشند که نمیشه خریدش
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    10 0
    به نظر من ایران خودرو و سایپا رو به دو شرکت معتبر جهانی بفروشند و واردات خودرو هم آزاد کنند. همین
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    8 0
    آلمان خودرو ایران هم فرش،خاتم و میناکاری و... آلمان فرش که تولید نمی کند!چون مشتری ندارد دقیقا اگه این همه سرمایه صرف استعدادهای واقعی کشور می شد الان وضع صنایع دستی ما این نبود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 1
    دمت گرم فتاحی!
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 0
    اقای فتاحی گل گفتی ،خودروهای داخلی کاملا بی کیفیت ، از نظر امنیت صفر ،از نظر آلایندگی 20،از نظر قیمت بسیار گران ، میباشند .واقعا خنده داره که تندر 90 که یک ماشین 7 میلیونی بود شده 40میلیون تومان باید به صنعت خودرو سازی احسن گفت ،بابا تخته کن این کارخونتو بزار مردم ماشین ارزان و با کیفیت خارجی بگیرند سوار شوند
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 0
    کو گوش شنوا جان مردم که براشون مهم نیست...
  • سعید A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 0
    بلاخره یک نفر دلش اومد ریشه ای به قضیه نگاه کنه ...سود کردن خودروسازها به بهای سلامتی همه مردم ... نفسمون دیگه در نمیاد. داریم خفه می شیم. دلمون به یه آب و هوای خوب خوش بود که اونم آلودش کردیم.
  • فرزند ایران A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 1
    زور اصولگرایان در بازار خودرو و سهام شرکت های خودرو سازی زیاد است
  • عليرضا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 0
    يكي از راهاش توليد مشترك با كشورهاي پيشرفته تر از خودمون در زمينه خودروسازي هست .در ضمن آْلودگي هوا يكي از تهديدات خودروهاي بي كيفيته كه به مرور سلامت افرادو به خطر ميندازه اما بي كيفيتي بدنه خودرو و لحاظ نكردن استانداردهاي ايمني خورو به يكباره جان افرادو از بين ميبره .بايد فكري اساسي در خصوص جمع آوري خودروهاي نا امن و توليد و يا ورود خودروهايي امن با قيمتي منصفانه كرد و از توليد و فروش خودروهايي نا امن جلوگيري كرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    0 0
    جناب فتاحی با این کیفیت خودروهای داخلی ساده ترین تستهای معاینه فنی هم جواب میده واگر معاینه فنی یک متولی قدرتمند پشتش باشه خیلی راحت میتونه تا 23% از 80% الودگی که مربوط به الایندهای متحرک میشه رو کنترل کنه.