فارس نوشت:

آژانس بین المللی انرژی در گزارشی تخمینی مدعی شد صادرات نفت ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر 45 درصد کاهش یافته و به 715 هزار بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی مدعی شد، صادرات نفت ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن 45 درصد کاهش یافته و به 715 هزار بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به کشورهای آسیایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود.

به نوشته این گزارش، این میزان محموله های صادراتی ایران که آژانس بین المللی انرژی از رهیابی تانکرها، گزارش های رسانه ها و اطلاعات گمرک ها تخمین زده است، کمترین میزان از ژانویه 2012 تاکنون به شمار می رود.

تحریم های آمریکا که از ابتدای سال گذشته آغاز شده است، خریداران نفت ایران را مجبور کرده تا خرید نفت از ایران را محدود کنند یا اینکه بانک های این کشور از همکاری با سیستم مالی آمریکا محروم خواهند شد.

در گزارش سازمان بین المللی انرژی آمده است، «نشانه هایی مبنی بر افزایش مشکلات شرکت ملی نفت ایران برای دور زدن تحریم ها و فروش بشکه های نفت خود دیده شده است.»

بر اساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، فروش روزانه نفت ایران به چین در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر از 475 هزار بشکه به 300 هزار بشکه کاهش یافته است. صادرات نفت به هند نیز از 300 هزار بشکه به 165 هزار بشکه رسیده است، همچنین ارسال محموله های نفتی ایران به ژاپن نیز از 250 هزار بشکه در روز به کمتر از 100 هزار بشکه رسیده است. کره جنوبی نیز خرید نفت از ایران را از 135 هزار بشکه در روز به 65 هزار بشکه تقلیل داده است.

در ادامه این سازمان بین المللی مدعی شد، ایران روزانه حدود 300 هزار بشکه نفت ذخیره سازی می کند. مجموعا نفت فروخته نشده ایران 37 میلیون بشکه در روز است که 6 میلیون بشکه از این میزان در بنادر چین نگهداری می شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    1 0
    خوبه که ریز امارمون رو دارن اونوقت وقتی روحانی میگه خزانه خالیه بعضی ها میگن نگو......
  • alireza IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ممنون از مطالب مفیدتون من بعضی از مطالب شما رو با ذکر منبع داخل سایتم قرار دادم میخواستم ببینم مشکل نداره http://selfpnu.ir