بازخوانی اسرار شگفت آفرینش برای نوجوانان

چاپ دوم کتاب «اسرار آفرینش: راهی به سوی خداشناسی» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «اسرار آفرینش: راهی به سوی خداشناسی» تلاش می‌کند نمونه‌هایی شگفت‌انگیز از نظام خلقت را پیش چشم مخاطبان نوجوان خود قرار دهد؛ نمونه‌هایی که می‌توانند در کنار تمام آگاهی‌ها، ما را در ایمان به آفریدگار یکتا یاری کنند.

نویسنده در مقدمه این کتاب با اشاره به برخی از اسرار شگفت‌انگیز آفرینش آورده است: «خداوند با دانش بی‌کرانش نظام‌هایی می‌آفریند که انسان‌ها قادر به درک آن‌ها نیستند. زیرا هنوز به جزییات آن پی نبرده‌اند. در هر یک از این جزییات، زیبایی‌های ظریف بیشتری وجود دارد که پرده از بزرگی و قدرت خداوند بر می‌دارند. این امر برای خداوند متعال که همه چیز را از عدم می‌آفریند، طبق اراده خود به آن‌ها بها می‌دهد و قدرت دارد که هر وقت اراده کرد آن‌ها را بیافریند، بسیار ساده است.»

اتمسفر یک سپر محافظ بی‌نظیر، آنزیم‌ها، چشم‌های مرکب و شگفت‌انگیز مگس، ماهی شگفت‌انگیز هتچت، آمفیپود موجود زنده ظریفی در اعماق اقیانوس‌ها، غده هیپوفیز و اسرار شگفت‌انگیز اتم از جمله بخش‌های این کتاب 120 صفحه‌ای است.

شیوه‌ ارایه مطالب علمی در این اثر به این شکل است که نویسنده ابتدا به مطالب علمی و شگفتی‌های خلقت در هر بخش جداگانه اشاره می‌کند و پس از آن با آوردن آیه‌ای مرتبط از قرآن کریم، میان آن نوشته‌ها و کلام الهی در ذهن مخاطب پیوند ایجاد می‌کند.

چاپ دوم کتاب «اسرار آفرینش: راهی به سوی خداشناسی» در 120 صفحه و بهای 3800تومان راهی بازار نشر شد.

پیش از این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه کتاب دیگر هارون یحیی را از مجموعه «راهی به سوی خداشناسی» با عناوین «دنیای حیوانات»، «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» و «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» با ترجمه عیاری منتشر کرده بود.

6060

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین EU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    1 0
    با تشکر از خبرآنلاین، واقعاً یکی از کتابهای خوب و مفید برای کودکان و حتی بزرگسالان است که با مطالعه آن ، خداشناسی به اعماق وجودی انسان رخنه می کند؛
  • اسرا A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام و تشکر فراوان از گروه کتاب این خبرگزاری، به نوبه خودم از نویسنده و مترجم این کتاب ارزشمند سپاسگزارم و امیدوارم حضرت حق، ایشان را در پیمودن این مسیر علمی-معنوی بیش از پیش یاری نماید.