ایسنا نوشت:

 رئیس منطقه کردستان عراق ضمن قدردانی از تلاش‌های اردوغان و پ.ک.ک برای برقراری صلح در ترکیه تاکید کرد: اتحاد کردها به نفع تمام ملت‌های عرب، ترک و فارس و عامل برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، که برای دیدار با مسئولان ترکیه از روز شنبه به این کشور سفر کرده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عثمان بایدمیر، شهردار شهر دیاربکر تاکید کرد: کردها حامل پیام صلح به همه قومیت‌ها در منطقه هستند.

وی همچنین گفت: حل مساله کردها و اتحاد آن‌ها به نفع همه ملت‌های ترک، عرب و فارس خواهد بود و به برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه می‌انجامد.

بارزانی در ادامه خاطر نشان کرد: صلح تنها راهی است که اهدافمان را محقق می‌کند، اهدافی که تا پیش از این جانبازی‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی را برای رسیدن به آنها انجام دادیم، ما دست صلح و برادری را به سوی اقوام عرب، ترک و فارس دراز می‌کنیم.

بارزانی در ادامه ضمن اظهار قدردانی از تلاش‌های رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در راستای برقراری صلح اعلام کرد: منطقه کردستان عراق از تلاش‌ها در راستای تحقق صلح در ترکیه حمایت می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه تحقق روند صلح به آسانی میسر نمی‌شود، از مقامات و مردم ترکیه خواست در این زمینه صبور باشند.

بارزانی تصریح کرد: اتحاد اقوام کرد در منطقه خاورمیانه به عنوان عاملی جهت استقرار ثبات و گسترش دموکراسی و صلح در منطقه خواهد بود.

سفر بارزانی به ترکیه که از آن به عنوان یک سفر "تاریخی" یاد شده از روز شنبه آغاز شد و واکنش‌های متفاوتی را از سوی احزاب و نهادهای کرد در پی داشت.

وی در این سفر با اردوغان دیدار و با وی درباره راه‌های موفقیت روند صلح میان پ.ک.ک و دولت ترکیه، روابط اقتصادی و بحران سوریه گفتگو کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    30 12
    درود بر کردهای شریف. کردها سراسر تاریخشان شرافت و ازادی خواهی بوده است و هر چقدر کردها در منطقه قدرت بگیرند به نفع صلح و ازادی و پیشرفت فکری و فرهنگی برای منطقه ی ما خواهد بود. هم ما و هم کرده و هم همه ی جهان میدانند که کردها مثل همه ی مردمان اصیل ایرانی ، شریف و بافرهنگ و ازادی خواه بوده اند و هستند. گویی تاریخ کردها را با تاریخ شرافت و عدالت خواهی یکی نوشته اند و سرنوشت ایندو چیزی جز این نیست. من خودم کرد نیستم ولی کدام ایرانی باشرف و غیرایرانی ازادی خواه و عدالت دوستی در جهان هست که کردها را به خاطر تاریخ پرافتخارشان و چیزی که امروز هستند و امیدی که برای فردا به حساب می ایند دوست نداشته باشد؟
    • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      11 26
      معلومه درکردستان عراق شدید بازیچه اسزاییل مرگبر کومله
    • محسن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      11 26
      منظورتون از کردهای شریف پژاک هم هست دیگه ؟؟؟؟؟
    • 63 A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      9 18
      آره از ترور هاتون قشنگ معلومه که حامل پیام صلح هستید ! پژاک ، پ ک ک و کومله همه صلح طلب اند !
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    15 29
    این چه جور صلحیه که در هر کشوری(ایران - عراق- ترکیه - سوریه) باشن دنبال استقلال هستن و تفنگ به دست گرفتن
    • کرد A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      24 6
      به عنوان شهروند در جه سوم به کردهای خاورمیانه نطر میشود. وقتی کردها وبلوچها در تهران پایتخت مملکتشون اجازه احداث یک مسجد ندارند.در حالیکه در اسراییل وانگلیس وآلمان وامریکا اهل سنت مسجد دارند. این ذهنیت را تداعی نمیکند .که این مملکت مال من نیست.چون به حق طبیعی من دهن کجی میشود.بیایید اسلحه را از دست مخالفان بگیریم.حق نژاد ومذهب وانسانی آنان را رسمیت ببخشیم واز نژاد پرستی پرهیزکنیم وآنان را بنام وحدت نبلعیم .در هییت دولت واداره مملکت آنان را شریک سازیم وبودجه را بصورت سرانه جغرافیایی هزینه کنیم.برادر بزرگتر درخانواده باید بخشش ونجابت بیشتری داشته باشد که ما بداراری تاریخ از فارس انتظار داریم وندیده ایم.
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    21 9
    درود بر کردهای دلیر ، زنده باد ایران و ایرانی هر جا که هست.
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    20 6
    کردها از اصیلترین اقوام ایرانی هستند و بسیار قابل احترامتر از کسانیکه بر ضد اونها نظر میدن